This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sophiedhh

Til oktober rejser jeg med min rygsæk. Første gang som backpacker. Jeg har hele tiden været hooked på at skulle til Australien, men nu er jeg kommet på den ide at se noget af europa inden jeg tager til Australien. Jeg har tænkt på muligheden for at interraile spanien, italien, grækenland – ende i tyrkiet og så flyve fra budapest til sydney omkring 1. november (en flyvetur der koster bare 4500,- og som jeg vil booke hjemmefra) Men jeg er SÅDAN i tvivl om det er en dårlig plan. Jeg vil gerne være hjemme i DK senest 20. december. så jeg har knap 3 mdr. Bør jeg bruge de 3 mdr. i Australien? Eller er min kombi en udmærket plan? Ååååh kære backpackers håber I kan give mig perspektiv på mit dilemma og svare på mine øvrige spørgsmål:

1. Bør jeg have et working holiday visa til australien? Jeg tænker primært at kunne tage noget arbejde i bytte for en seng..?
    2. Hvilke rejseforsikring kan i anbefale?
    3. Har fået af vide jeg bør tilmelde mig YHA, da det vil spare mig en del penge. Hvad synes I?

Kærligst Sophie

Anonym Sophiedhh

Hvis det gør forskel for hvad I vil råde mig til, tænker jeg at tage østkysten og vil i øvrigt gerne se både New Zealand og Fiji-øerne…..

Nåh ja, så vil jeg gerne føle mig lidt spontant – er det en nødvendighed (ved lov??) at jeg har en flybillet fra australien ved indrejsen? Eller kan jeg se hvor jeg havner undervejs og så flyve videre/hjem til dk når og hvorfra jeg har lyst? Er det lovligt? 🙂

Anonym Tine

For mig så lyder det lidt som om at du skal på to rejser eller sætte mere tid af…
    1,5 måned er okay tid på østkysten, man kan gøre det på 3 uger eller 3 måneder, det kommer lidt an på ens humør og hvad/hvor meget man vil opleve, men hvis du også vil til NZ og fiji, så er det simpelthen for lidt synes jeg. Jeg er fx lige kommet hjem fra 3 uger i NZ og fik kun set nordøen…så vil råde dig til at droppe NZ og Fiji eller bruge 2-3 måneder på alle tre lande.

Europa ligger jo lige udenfor døren, så det kan du jo besøge en anden gang 🙂

1: Jeg ville nok ikke tage et working holiday visa med så kort tid i Au, man kan jo kun få et med mindre at man arbejder 3(?) måneder med sæsonarbejde, men hvis du vil arbejde for senge, så skal du altså have et working holiday visum.

2: der er mange forsikringselskaber at vælge mellem. Jeg ville vælge Gouda eller tjekke hvad det ville koste hos dit eget/dine forældres forsikringselskab, jeg sparede en del ved at benytte mit eget forsikringselskab da jeg rejste i 6 måneder

3: YHA kan være godt, de har nogle fine hostels og lige lidt mere renlige end nogle af de lidt billigere hostels, men det er ikke et must at være medlem, man sparer dog lidt penge som medlem, men der er også mange andre udemærket hostels i au….

4: Det kommer lidt an på ens visum, hvis du rejser på et (gratis) turistvisum skal du vist have en flybillet hjem inden for 3 måneder, men hvis du rejser på et working holiday visum skal du vist bare have penge nok til en billet….mener jeg

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account