This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym BiancaK

Hej alle i andre rejseglade 🙂

Jeg står og skal på en working holiday til Australien i ca. 10 måneder fra august, hvorefter turen går til Thailand i ca. 1 1/2 måned og så hjem igen.

Jeg har lige nu månedslinser, men har planer om at skifte til endagslinser. Jeg bruger ikke briller. Hvad har i andre gjort med hensyn til kontaktlinser på rejsen? og har i nogle gode råd?

Med venlig hilsen Bianca 🙂

Anonym Lisbeth

Enten skal du have med til hele perioden eller få nogen hjemmefra til at sende til dig med jævne mellemrum.
    Eller også køber du bare undervejs!
    Der findes optikere både i Australien og Thailand. Med mindre dine linser er helt specielle, kan jeg ikke forestille mig, at det vil blive et problem.

Anonym Bianca

Først og fremmest tak for svar:)

Med hensyn til at købe linser i Australien, er det så dyrere end i Danmark, hvis man ikke vil have abonnement på dem?

Hvis jeg får nogle hjemmefra til at sende linserne, er det så ikke dyrt i fragt?

Anonym olaf

Jeg var i AU med måneds linser og så havde jeg også endags linser med, men ikke så mange. Det er ikke noget problem med linser.

De kan også købes online hvis man nu skulle komme i nød.

Havde tog også briller med.

Hvis de er pakket pænt, så fylder de ikke særligt meget.

Anonym DanielJohansen

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad dine bevæggrunde er, men for mig at se virker det mere optimalt at gøre brug af månedslinser. Du slipper for at pakke så meget samt på daglig basis at putte bakterier i øjenene. Hvis det er en mulighed for dig så behold endelig månedslinser.

I forhold til priserne ved en dansk optiker kan du købe mange linser billigere i specielt Thailand og Malaysia. Jeg har selv brugt en kontakt i Malaysia i nogle år til, at få tilsendt linser til en tredjedel af prisen hos min danske optiker.

Ellers er q-lens.com et rigtig godt alternativ når du søger billige linser, omend forsendelsesomkostningerne bliver alt for store hvis du vil foretage ordrer til Australien efterhånden som du løber tør.

Rigtig god tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account