This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym fillelul

Hej
    Jeg er i fuld gang at arrangere rejse til Caribien men hører nu dårlig omtale pga. kriminalitet.
    At man ikke kan gå ud at spise om aftenen osv.
    Er det virkelig så slemt?
    Håber du/I kan afkræfte disse rygter.
    Glæder mig til at høre fra Jer :o)

Anonym raslyng

Caribien er jo ret bredt, så måske skulle du præcisere.
    Jeg har kun positive ting at sige om Cuba og Mexicos caribiske kyst. Men har til gengæld hørt om problemer bl.a. på Jamaica.

Mvh
    Raslyng

Anonym Jimmi

Som Raslyng skriver er Caribien et rimelig stort område ;).

Mange lande har områder hvor man som turist bør undgå at færdes. Jamaica har store problemer med kriminalitet, men det er mest banderne imellem. Der er områder i Kingston (hovedstaden) og Montego Bay man bør holde sig fra, men der er jo også områder som Ocho Rios og Negril hvor man ikke hører slemme ting. Personligt vil jeg ikke lade rygter diktere hvor jeg rejser hen, for man kan som oftest finde flere der har gode oplevelser et sted end dårlige.

Port of Spain (Trinidad & Tobagos) hovedstad har også slemme områder, men så kan man bare tage til Tobago (den lille ø nord for Trinidad). Det skulle være meget stille og roligt.

ABC-øerne (Aruba, Bonaire og Curacao) – der kan man snildt vade rundt uden problemer. Dog er der et område i hovedstaden på Curacao (Willemstad) som hedder Otrobanda, som er lidt “shady” ;). Jeg gik dog rundt om aftenen uden problemer, men det er et fattigt område.

Den Dominikanske Republik er super lækkert, og et af de meget få billige lande i Caribien (foruden den caribiske kyst i Mellemamerika og lidt Jamaica). Der kan I også gå rundt om aftenen, og lokalbefolkningen er meget imødekommende – især uden for turistområderne. I byen Sosuá er der efterhånden mange ludere og mænd der tager dertil af samme årsag.

Men som sagt; skid på rygter.

Anonym Anonym

Hej Fillelul
    Jeg har være på barbados som varmt kan anbefales. dog er der selvfølgelig steder man skal passe på, men spørg de lokale, de ved hvor der oftes sker noget. så er det bare at holde sig der fra.
    der er smukke strande der ovre.
    kan godt anbefale at bo i nærheden af byen oystens, der er nogle gode guest house specielt det guest house der hedder “emville” er fantastisk og billigt !
    om fredagen er der fiske marked i oystens, en oplevelse værd alle de lokale mødes og hygger og danser 🙂
    der er også nogle super lækre strande der, vi mødte ingen turister kun lokale 🙂 og der er havskilpader så smukt så smukt 🙂
    godt tip er at snakke med de lokale, vi blev gode venner med nogle som var så søde at køre os rundt på øen og se nogle stedder man som turist ville have overset 🙂
    det koster kun 4 kr at tage bussen lige meget hvos langt du skal med den, men hvis du skifter koster det 4 kr mere.
    det koster ca.16 kr at køre fra den ene side af øen til den anden 🙂
    ta den movia hehe

jeg rejser selv til aruba her den.27 marts det er et sted som alle jeg har talt med anbefaler varmt, så glæder mig meget.
    Der skulle kriminaliteten være så lav at politiet ikke engang må gå med knipler el nogen form for våben 🙂
    og strandende skulle være fantastiske, så glæder mig.
    jeg kan jo skrive når jeg kommer hjem igen 🙂
    vh sc

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account