Som Raslyng skriver er Caribien et rimelig stort område ;).
Mange lande har områder hvor man som turist bør undgå at færdes. Jamaica har store problemer med kriminalitet, men det er mest banderne imellem. Der er områder i Kingston (hovedstaden) og Montego Bay man bør holde sig fra, men der er jo også områder som Ocho Rios og Negril hvor man ikke hører slemme ting. Personligt vil jeg ikke lade rygter diktere hvor jeg rejser hen, for man kan som oftest finde flere der har gode oplevelser et sted end dårlige.
Port of Spain (Trinidad & Tobagos) hovedstad har også slemme områder, men så kan man bare tage til Tobago (den lille ø nord for Trinidad). Det skulle være meget stille og roligt.
ABC-øerne (Aruba, Bonaire og Curacao) – der kan man snildt vade rundt uden problemer. Dog er der et område i hovedstaden på Curacao (Willemstad) som hedder Otrobanda, som er lidt “shady” ;). Jeg gik dog rundt om aftenen uden problemer, men det er et fattigt område.
Den Dominikanske Republik er super lækkert, og et af de meget få billige lande i Caribien (foruden den caribiske kyst i Mellemamerika og lidt Jamaica). Der kan I også gå rundt om aftenen, og lokalbefolkningen er meget imødekommende – især uden for turistområderne. I byen Sosuá er der efterhånden mange ludere og mænd der tager dertil af samme årsag.
Men som sagt; skid på rygter.