This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Wasd9595

Hejsa

Vi et par stykker som overvejer at tage et par måneder til Australien. Ideen er at skaffe en Van/Camper som vi så bor I. Er der nogle der har erfaring med dette? Så vidt vi kan læse er der to muligheder: leje eller køb. Hvad vil i anbefale?

Vi har fundet WickedCampers ( http://www.wickedcampers.com.au ). Er der nogle der har erfaring med dette selskab?

Hvad skal vi ellers være opmærksom på omkring leje/køb af bil? Hvornår på året er det bedst at rejse i Australien?

Anonym Sys

Jeg har lejet og kørt i Wicked Campers i Australien uden problemer! Ja, de fleste af deres biler er godt brugte men de holder! Grunden til at jeg brugte lige netop dette firma skyldtes at jeg på det tidspunkt kun var 20 år gammel og de var det eneste firma som lejede ud til personer under 21 🙂
    Så jeg vil gerne anbefale WickedCampers!!

Jeg købte senere selv en bil i Australien af nogle lokale australiere. Det skal siges at jeg har på INGEN måde har forstand på biler. Du kan altid få din bil tjekket på et værksted (som du selv vælger) inden køb! Og, jeg vil anbefale dig at købe bil fra lokale og IKKE andre backpackere. Backpackere har det med at sige hvad som helst for at få solgt deres bil (oftest inden afrejse).

Generelt kan man sige at man får den ultimative frihed ved egen bil og du sparer store mængder penge sammenlignet med hvis du lejer.
    Som sagt er forsikring VIGTIGT. Men du kan nøjes med en 3rd-party forsikring!!!

Anonym Wasd9595

Tak for svarene!

Hvad mener du, når du siger 3rd-party forsikring?

Anonym Sys

Hvis du rammer en anden bil bliver skaderne dækket af 3rd party forsikring men den dækker dog ikke skaderne på din egen bil (jeg købte selv en billig bil og syntes ikke det var pengene værd at forsikre den).

Anonym Anonym

Jeg vil ikke anbefale Wicked. Da jeg var i Australien så vi mange Wickedcampers som var faldefærdige, rustne osv. Vi havde også overvejet at bruge wicked, men er glad for at vi ikke gjorde. Vi brugte i stedet Travellersautobarn, som vi var rigtig glade for 🙂

Jeg ville ikke købe med mindre at I har forstand på biler, dog tilbyder nogle firmaer at man kan købe og så sælge tilbage til dem, det kunne I også overveje, selvom at I så ville betale meget mere for jeres bil end hvis I købte den af en anden backpacker….

Husk forsikring. Tid på året kommer helt an på hvor I skal hen i Australien

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

for to månder lejer i en bil drenge.eller ind på et hostel mange gange mangler folk tolk til at köre med og dele prisen på benzin. alt det andet tag for lang tid köbe og saelge bilien smiler, i lejer hjemmefra så er i klar når i ankommer.

Anonym Sys

Fandt en bil på 2 dage og solgte den 2 måneder senere på under 4 timer. Så det kan gå hurtigt..

Anonym Mia

Kan nogle sige noget om hvor meget man ca. skal slippe for en bil hvor man kan sove to personer og køre rundt i Australien omkring 1-2 måneder?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account