This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anders Dyhr

Hey backpackers!

Vi er 3 gutter på 21 der skal tværs over USA, som så mange andre, Vi starter i New York og slutter i LA. Har læst en masse indlæg ang. leje og køb af bil i USA, men er stadig forvirret over hvad der er billigst for 1½ – 2 måneder. Nogle mener at det ikke kan betale sig at købe bil, hvis opholdet i USA er under 3 måneder, hvorimod andre mener at køb er langt billigere. Så mit spørgsmål er; Hvad er billigst, Leje af bil (hvor man lejer i New York og stiller bilen i LA) eller om det er billigst at købe en bil + forsikring og så ellers bare komme der ud af?

Anonym Daniel Madsen

Hey

Nå du er under 25 kommer du til at betale en “underage fee” Det er et sted mellem 15-50$ kommer an på selskab.

Det er heller ikke alle som vil leje en bil ud til jer… Det er mest små selskaber som gør det… vilket kan gøre det svært at finde et firma hvor i kan hente bilen i NY og afleverer bilen i LA. og samtidige kan leje bil når i kun er 21.

Og når i skal så langt kan de godt være lidt bekymret for om i vil stjæle bilen, når i ikke har en fast adresse i usa…

Hvordan man gør med at købe bil ved jeg ikke, men kan da kun forestille mig at man taber sindsygt mange penge ved at købe en bil og sælge den efter 1½-2 måneder… Så lige meget hvad bliver det mega dyrt at køre selv..

Anonym Daniel Madsen

ja det er så 15-50$ pr. dag….

Anonym Andreas

Er ret sikker på at i kan få en billig bil gennem Kilroy, som har aftaler med AVIS. Har lejet biler 4 gange mens jeg i USA og under 25 år, så det er absolut ikke umuligt. Undgik at skulle betale underage fee da jeg lejede bil via Kilroy i DK.

Det kan, efter min mening, ikke betale sig at købe en bil medmindre man er der mindst 2 måneder. Derudover kan det være svært at komme af med bilen igen, og man må være klar til at æde et stort tab. Desuden kan det være lidt kedeligt at være på et stramt budget og købe en bil der bryder sammen midt i ørkenen. Skulle i vælge at købe en bil, så fåes de bedste biler altså på vestkysten da de, som regel, er uden rust. En god bil koster fra omkring 4.000$, men få den evt. lige tjekket af en uafhængig mekaniker hvis i ikke har styr på det selv. Men, er man på roadtrip i USA skal man da køre i en US bil – Buick LeSabre/Park Avenue, Chevrolet Caprice/Impala, Ford Crown Victoria er alle gode stabile biler der fåes med alt i udstyr til rimelig penge. Forsikring burde ikke være det helt store problem, dog betaler man typisk et ekstra fee for ikke at have amerikansk kørekort. Tjek evt Progressive de gode.

Uanset hvad i vælger får i en fed tur!

Anonym Lars

Hej

Min søn er i USA og har været der tre måneder. Han købte en bil i Florida for 15.000 kr. og er nu i New York. Han skal hjem på søndag. Han kan ikke sælge sin bil da han mangler et stykke papir fra motorkontoret i florida selv om han har en køber – øvøv. Så nu overvejer han bare at stille den fine bil – Mercury et tilfældigt sted og rejse hjem. han har prøvet alt men problemet kan kun løses ved at tage til florida og det har han ikke tid til så tænk jer om ved bilkøb i usa.

Lars

Anonym detlefsen

Hey,
    Jeg har netop afsluttet et roadtrip i USA med en ven. Vi koebte vores bil da det var meget billigere end at leje. Men vi kunne kun faa den fordi vores koeber registrerede bilen i hans navn saa vi kunne faa forsikring, hvilket er lovpligtigt. Vi var super heldige.
    Mit raad: siden I er i NY saa tag til Canada og koeb jeres bil der. Det er ikke saa langt fra NY og det er muligt for jer at faa den lovpligtige ansvarsforsikring i canada, hvilket er umuligt i usa. Jeg har en ven som lige har vaeret paa roadtrip i USA og Canada og de havde ingen problemer med at faa bilkoeb og forsikring i canada.
    Regn med at I ikke faar solgt bilen, da det er meget mere besvaerligt end man skulle tro + at det indebaerer at blive paa et hostel indtil man faar bilen solgt (kan sagtens tage over en uge). Saa koeb en rimelig billig bil, og se det som en unoedvendig, men dejlig bonus hvis i faar den solgt.

Anonym detlefsen

Hey,
    Jeg har netop afsluttet et roadtrip i USA med en ven. Vi koebte vores bil da det var meget billigere end at leje. Men vi kunne kun faa den fordi vores koeber registrerede bilen i hans navn saa vi kunne faa forsikring, hvilket er lovpligtigt. Vi var super heldige.
    Mit raad: siden I er i NY saa tag til Canada og koeb jeres bil der. Det er ikke saa langt fra NY og det er muligt for jer at faa den lovpligtige ansvarsforsikring i canada, hvilket er umuligt i usa. Jeg har en ven som lige har vaeret paa roadtrip i USA og Canada og de havde ingen problemer med at faa bilkoeb og forsikring i canada.
    Regn med at I ikke faar solgt bilen, da det er meget mere besvaerligt end man skulle tro + at det indebaerer at blive paa et hostel indtil man faar bilen solgt (kan sagtens tage over en uge). Saa koeb en rimelig billig bil, og se det som en unoedvendig, men dejlig bonus hvis i faar den solgt.

Anonym C. lund

Hey vi er to drenge på 20 som rejser ud på vores Road Trip d. 31 marts. Vi starter i New York og har fundet den bil vi vil købe, for vi vælger at købe da vi ska være derovre i 3 mdr. Det eneste problem er forsikring, er der nogen der ka hjælpe os med nogle råd osv. vi starter jo i new york og slutter i LA. det vil sige vi har jo ingen fast adresse. er det helt umuligt at købe uden en fast adresse?

Mvh. Christian

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account