This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej hej..
    Vi vil meget gerne have lidt gøde råd og hjælp til følgende:

-Hvad skal man regne med i budget pr dag i LA og San Francisco?

-Hvad koster det at leje bil i LA? Og er bil den eneste måde at komme rundt på i LA?

-Hvad SKAL man bare se i LA & San Fran?

-Hvor længe vil I mene, man skal bruge disse to steder – samt strækningen imellem?

Hvis I ellers har gode råd eller tips til fede oplevelser, må I meget gerne dele dem med os.
    På forhånd tak!

MVH Anine & Trine

Anonym Camilla Bacher

Man kan bruge nærmest uendeligt meget tid. Der er meget at se i begge byer og naturen imellem er meget flot. Man kan køre ad kystvejen, Highway One, men det er også fantastisk flot at køre ind i landet via nationalparkerne Death Valley, Kings Canyon / Sequoia og Yosemite. Hvad et koster kommer jo helt an på hvad I vil have. Prøv at undersøge hos Kilroy Travels. De plejer at være billige både mht hostels og billeje. Så vidt jeg husker kan I leje bil et sted og droppe det af et andet sted blandt San Fransisco, Los Angeles og Las Vegas. God tur men skal I have flere råd, må I være mere konkrete.

Anonym Anine & Trine

Det vi bl.a. gerne vil høre mere om er, om nogle af jer kender nogle konkrete steder at bo billigt! Eller kender til bestemte billige udlejnings-steder (biler) etc.
    Vi har planlagt at køre strækningen (og altså være i både LA og San Fran) på lidt over 2 uger – det er ikke for lidt, vel?
    Håber at høre meget mere!

Anonym solskinsglad

Hold oeje med hvilke tilbud de forskellige biludlejningsfirmaer har. Vi er netop nu paa vej fra nationalparkerne oest for Las Vegas, gennem Las Vegas og videre til San Francisco. Vi havde planlagt at leje bil i 20 dage, da det var det vi behoevede, men ved at leje bilen en ekstra dag, fik vi alle forsikringer gratis og betaler nu kun 640 dollars alt inkl. – en enkelt dags MINDRE leje ville koste knap 1000 dollars MERE.

Vores bil er fra AVIS, den mindste model de kunne tilbyde, hvilket i Danmark ville regnes for en okay familiebil til 4-5 personer.

Anonym Anne Sophie Koch

Hejsa

Min kæreste og jeg planlægger nogenlunde samme tur i januar-februar.
    Vi har valgt at flyve til LA, og så køre nordøst på, gennem joshua tree national park, videre nord på og så være i las vegas en enkelt dag eller to. derefter ind i grand canyon og så nordvest op gennem yosemite, forbi lake tahoe og så ende i San Fransisco.
    Jeg har tidligere været i San Fransisco, og kan anbefale et enormt godt hostel. Det er gængs pris (omk. 20 dollars for køjeseng i delerum) der er lækker morgenmad, gratis aftensmad et par gange om ugen, og bare generelt enormt god stemning. Stedet hedder Green Tortoise, og ligger vist på Broadway street. De har en hjemmeside ihvertfald. Vi endte med at bo der i over en uge, da det var så godt et sted.

Ang. billeje. Min kæreste og jeg lejer hjemmefra, da vi har hørt fra mange, at det er meget billigere. VI lejer gennem Kilroy travels og tror vi giver omkring 4500 kr for 3 ugers billeje, hvor vi henter den i LA og afleverer i San Fransisco.

Om det er for kort tid I har?!, det er vel altid et spørgsmål om, hvad det er man vil. Turen mellem LA og SF via kysten, skulle også være enormt smuk, og den kan man ihvertfald godt nå på de 2 uger(inc at være i LA og SF nogle dage).

God TUR

Mvh Anne Sophie

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account