This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!

Jeg vil bare lige gerne høre, om der er nogle, der har erfaring med at vandre ad Macchu Pichu i Peru? I så fald er der nogle bestemte ting, der er vigtige at huske -og ellers også andre ting, der er et ‘must’ i Peru?

Mvh. S.

Anonym Carina

Den populære tur er et 4 dages trek, hvor du så på 4. dagen om morgenen når Macchu Pichu-ruinerne. Alternativt kan man også tage en 2 dages tur, men jeg vil anbefale de 4 dage – man går af de gamle inka-stier og ser en masse ruiner på vejen og en masse flot og varieret natur, kommer både over nogle høje bjergpas og ned i jungle-område, for til sidst at nå MP

For at tage på inka-trekket kræves det, at man tilmelder sig en tur – man kan altså ikke bare selv vandre af stierne med et telt, selvom det sådan set nemt kunne lade sig gøre, men det er altså et krav.

Det vigtigste er sådan set at være klar over, at hvis du har planer om at gøre det i hoved-turist-sæsonen juni-september, så kan der være lang ventetid på at komme på en tur. Der er nemlig indført restriktioner på hvor mange turister, guider og bærere, der må gå af stierne. Så hvis I ikke har så meget tid, vil jeg anbefale jer at bestille turen hjemmefra til en bestemt dato, hvor I kan være i Cuzco, hvor turen starter fra (Hvis I har en Lonely Planet guide, har næsten alle tur-bureauerne i Cuzco hjemmesider, hvor I kan undersøge priser mv, ellers har Jysk Rejsebureau også trekket). Ellers vær forberedt på at skulle vente flere uger hvis I først bestiller turen når I ankommer til Cuzco. (Jeg har hørt om nogle, hvor det lykkedes at bestille fra den ene dag til den anden i juli måned, men det involverede også, at de fik klistret falske billeder ind i deres pas og skulle kalde sig et andet navn fordi deres pladser var reserveret til andre – fiktive – navne, så det skal man da lige være frisk på….)

Når I bestiller turen, hvadenten det er hjemmefra eller i Cuzco, så få spurgt godt ind til hvad der er med og ikke med i prisen. Feks. telt, sovepose osv. (så I ved hvad I selv skal slæbe med). Nogle vil også have en bærer til deres udstyr, dette er som regel ikke med i prisen. Ikke alle priser inkluderer entreen til Maccu Pichu og togturen (dyr!) tilbage til Cuzco, så det skal I også lige være opmærksom på når I sammenligner priser.

Nu ved jeg ikke hvornår I har tænkt jer at gå inka-trekket?, men årtiden har også meget at sige for hvilket vejr, I får. Der er en måned på året, tror det er februar, hvor den simpelthen er lukket pga. mudder og regn.

Andre must-see steder i Peru er helt sikkert Titicaca-søen – tag ud og besøg nogle af øerne: Islas florantes, amantani og taquile. Prøv at få det arrangeret så I kan sove et par dage ved en lokal familie på en af øerne. Et besøg i cañon del colca, hvor man ser de store kondorer, er også en stor oplevelse. Ellers er der også mange, mindre besøgte steder I Peru, der er værd at besøge hvis I har lyst til at slippe lidt væk fra turist-ræset, feks. kan jeg anbefale at tage bussen til Cuzco i stedet for at flyve og stoppe på vejen i Ayuacucho og Andahuaylas. På denne måde vænner i jer til højderne og får set et par mindre besøgte byer i Andesbjergene samtidig.

Håber I får en god tur,
    Carina

Anonym Anonym

jeg har ikke selv gået turen men tog bare en 1dags tur op. Det var imponerende flot! Så kan klart anbefales.

Men som Carina skriver så bestil i god tid. Vi ville bestille til slutningen til maj mdr. da vi var i starten af marts mdr sidste år og det var ikke muligt så vær ude i god tid.

Feb. er det helt lukket pga mudder!

Vi tog til Amazonas i Peru (Iquitos) , det kan klart anbefales.

I Cuszco ligger der en dansk cafe oppe ad en af gaderne ved centrum, besøg dne og få en masse gode ideer til steder i kan se.

Mancora er en lille charmerende by som ligger ved kysten oppe nordpå, den er også et besøg hver hvis i har tid!

Maurice

To ting:

1. Tag en 4-dages tur

2. Betal for at komme afsted med et ordentlig selskab

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account