This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Er det pr person eller for 2 ?
    Hvis det er for en person skal i da leve som konger??
    400 kr på dag i australien vil være nok for 1 person for både logi og oplevelser, hvis i vil bo på hostel..
    Hostel koster Ca 100-150 kr, det og nogle gange med mad..

Hvis i siger 400 kr pr dag incl oplevelser, er det vist fint.. det samme budget til new Zealand.. jeg rejser selv til November og har et budget på 400pr dag Ca.

Fighter_88

Det var mig der skrev overstående.. =)
    Ang. billigt overnatning så ja det skulle være nemt.. i Sydney ville jeg kikke på Kings Cross der er fyldt med billig overnatning 😉

Anonym Helene

Jeg ved ikke med overnatningen i Australien, men med hensyn til mad, erpriserne er de samme som i DK!

Anonym Leana

Hej…
    Vi skal til Australien og New Zealand til næste år og er godt i gang med at spare op til turen. Men vi ved ikke helt hvor langt vores peng vil holde. Så vi vilhøre om nogen af jer ved om disse beløb lyder realistiske …
    – Pengene skal KUN dække mad og overnatning pr. dag.
    Ture og andet kommer ud over det beløb vi har skr. –

Australien 400 kr. pr. dag.
    New Zealand 200 kr. pr. dag.

Har fundet priserne på Lonely planet men ville høre om nogen har personlige erfaringer med hvor meget man bruger pr. dag ca.
    Vi vil rejse på et lav-budget så skriv endelig om vi har sat beløbene for højt eller lavt.
    Vi skal være 2 måneder i hvert land.

På forhånd tak.

ps. Er det nemt at finde billige steder at bo i landene. ?

Anonym Evse

Jeg vil sige, at I skal regne med ca. det samme beløb pr. dag i Australien og NZ. Hostels koster ca. det samme i $. Kursen er godt nok lidt lavere i NZ, men ikke så lav, at det virker realistisk at sætte det til det halve af Australien! Men hvis I tager gennemsnittet og ender på 300 pr. dag, så er I mere end godt dækket ind! Det kommer selvfølgelig an på, havd I har tænkt jer at spise, om I selv vil lave mad på hostel, eller I primært vil spise ude. Men som ovenstående indlæg også siger, så er madpriserne ca. det samme som i DK.

Og ja, det er super nemt at finde billige steder at bo! Det vrimler jo med backpackers i begge lande, så der er altid noget at finde. De mest populære hostels kan det være en god ide at ringe i forvejen til, men et eller andet kan man altid støve op.

God tur – I kan godt glæde jer, det er et par super dejlige lande! :o)

Anonym June

Jeg rejste sel rund i NZ sidste år og der er kr. 200,00 nok lige lavt sat. Jeg vil skyde på omkring kr. 300,00 i flersengs værelse med mad pr. dag og så alt det sjove ud over. Det blev kun til NZ den gang, men alle dem jeg talte med som havde rejst i Australien kommenterede de lidt højere priser i NZ. Og det er en god ting at ringe for at bestille plads nogel dage i forvejen specielt i jan.-mar.

Glæd jer og spar nok penge sammen til at gøre lige hvad i vil når i er der for i New Zealand er ALT, muligt!

Anonym heidi

hejsa ja jeg kan allerede godt se i har fået en masse gode svar men at rejse på lav-budget kan gøres på mange måder *s* generelt synnes jeg new zealand er meget dyre en australien! men kvaliteten på hostels i australien står også meget være til. og det er ikke sagt for at skræmme jer for kvaliteten på hostles down under er meget bedre end vores vandrehjem!
    i australien/new z er mine erfaringer at købe eller leje en bil er meget billigere i længden og det giver jer nogle oplevelser i ellers ikke ville have fået! hvis i lejer har i dog en ekstra sikkerhed i at hvis lortet skulle bryde sammen så bliver den fixet på deres regning og ikke jeres. i både australien og new z er der rigtig mange steder i må parkerer gratis for natten så hvis i har et telt eller en campervan er dette jo perfekt *s* har selv gode erfaringer på dette område i australien vender man sig hurtigt til at gå af på naturens vejne i naturen. med hensyn til bad osv… så kan man næsten altid gå ind på en camping plads og købe sig til et bad for omkring $2 de har som reelt også mønt vaskemaskiner som man må benytte ellers er der altid et vaskeri i byen et sted. på den måde har jeg sparet rigtig mange penge + jeg har set nogle af de mest fantastiske solopgange og solnedgange. nå ok jeg kunne nok blive ved for evigt men stopper her jeg vil sige held og lykke med jeres tur i kan godt begynde og glæde jer by by for now heidi

Anonym heidi

ps. husk på i skal ikke betale mere end halvdelen af hvad i ville betale for en bil i danmark! benzin og diesel koster også omkring det halve.

Anonym Maja

jeg betalte nok mellem 100-150 kr pr nat i Australien og New Zealand, nogle steder billigere andre steder dyrere. Det billigste var vist Cloud9 på upper roma street i Brisbane 😉 til 17 aus $, det dyreste var vist wake up i Sydney eller i Byron Bay til de ca 32$. Det er super nemt at finde overnatning!! (dog skal I booke overnatning i Town of 1770/ Agnes water, hvis I kommer der forbi ;))

Hilsen Maja

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account