Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3502582
     none

      Er der nogen der har erfaringer med malaria midlet, Malarone. Vi blev anbefalet det af lægen, og så skal det jo også nok passe tænker jeg, men jeg har hørt fra flere forskellige steder, at præparatet kan være ligeså skadeligt som det kan være gavnligt…?

      Hvad er i øvrigt jeres erfaringer med malariapillerne og pris??

      #3502583
       Rejsegal

        Jeg kender ikke specifikt til produktet Malarone – men ved at der er flere forskellige malarie midler der kan være næsten lige så skadeligt som malarie. Malarie er dog noget som kan bryde ud igen og igen, hvor bivirkningerne ved malarie midlet typisk forgår igen. Men det er lidt en smagssag om man tør våge at tage afsted uden Malariepiller.

        Hvis valget står at man IKKE tager malariepiller er det en god ide at sikre sig at man har en mulighed for at behandle malarie i udbrud. Ikke behandlet malarie kan i værste tilfælde medføre døden.

        #3502584
         Dinesen

          Jeg skal også til at tage malariapiller, og har fået anbefalet Malarone af lægen. Malarone er dog den dyreste løsning. Der findes også Doxycyclin, som ifølge tropelægen skulle være brugbart. Jeg har dog hørt fra nogen, har de har fået malaria selvom de har taget pillerne samt at de medvirker irritation overfor for meget sollys. Det afhænger selvfølgelig, hvor du skal rejse hen. Sidste malariamiddel er Lariam, hvilket du under ingen omstændigheder skal indtage, da det har psykiske bivirkninger. Jeg håber at kunne hjælpe!

          #3502585
           Perry

            Jeg skal selv ud og rejse og har ikke brugt malaria-medicin før! Jeg har flere steder hørt at man KAN “nøjes” med at tage malariamedicin hvis du ER blevet ramt af malaria. Dette skulle kunne helbrede og virker ikke kun lindrende! Jeg spurgte min læge som bekræftede dette, men som samtidig nævnte at der er 4 forskellige former for malaria, hvoraf den ene ikke kan helbredes (blot lindres). Jeg har, ligesom Dinesen, besluttet ikke at tage Lariam da jeg ikke vil løbe risikoen at blive psykotisk! Jeg har ikke selv afgjort om jeg vil nøjes med at tage pillerne hvis jeg bliver ramt! Umiddelbart tror jeg at jeg i første omgang vil se hvilke symptomer jeg får af at bruge dem og derefter vurdere om det er værd at løbe risikoen fremfor at få sin rejse ødelagt!

            God tur 😉

            #3502591
             shimoda

              vi skal til syd amerika og er blevet anbefalet lariam da vores læge ikke har haft dårlige tilfælde han mener at den dårlige pr har gjort det værre end det er. en god ide at starte i god tid inden afrejse med at prøve hvilken du kan tåle så man kan nå at få en ny hvis uheldet er ude ville det være trist at få ødelagt rejsen pga det. men jeg ved at hos forsvaret benytter de malerone men de er stadig så nye at de ikke kender langtidsbivirkningerne derfor anbefaler de dem kun for 3 mdr. i højrisiko områderne i afrika dør du af følgerne hvis du ikke tar medicin. doxycyclin kan efter sigende også give mave/tarm problemer. det siges at det kun max er 5 % der får bivirkninger… men kik på http://www.vacination.dk.håber i kan bruge det…god tur

              #3502592
               kenneth

                Jeg har lige været i Sydamerika, og brugte vibradox. Det er stort set uden bivirkinger i forhold til de andre – især Lariam, som er temlig sygt og gambling at bruge.

                De er i forholdsvist nyt middel til malaria. Normalt bruges de til kvinder mede underlivsbetændelse, men jeg kan godt skrive under på at det virker rigtigt godt mod malaria også.

                Mod malaria hedder det noget med doxy – et eller andet tror jeg.

                hilsen kenneth

                #3509011
                 S.

                  Hej Jeg rejser næste uge til Mexico nærmere betegnelse Cancun og er meget i tvivl om jeg skal tage malarie piller. Er der nogen som har et godt råd??

                  #3526402
                   Anonym

                    Hej
                    Vi skal til Mexico her til november, til Playa Del carmen, er der nogen der har nogle råd til om ma skal eller ikke skal tage piller mod malaria i dette område?
                    Det er en bade ferie vi skal på så er også lidt i tvivl om brug af vibradox da man gerne skal holde sig fra sollys, hvilket bliver svært på en sol og bade ferie…
                    Er der nogle der kender andre piller uden for mange bivirkninger?

                    Mvh. Anne-Mette

                    #3528220
                     DorteMaj

                      Der er næsten ingen myg Playa del Carmen. Var der i 14 dage og fik ingen myggestik. Kun en tur ind i junglen gav nogle enkle stik. Vi fik ikke en gang brugt vores mygge spay.

                      #3534530
                       Annette Ussing Bah

                        Jeg har rigtig gode erfaringer med Malarone. Har taget dem i lange perioder ( under ophold i Vestafrika ) og ikke haft birvirkninger. De er dobbelte så dyre som andre Malariepiller men det er det værd for ikke at få bivirkninger.

                        Med venlig hilsen

                        #3535844
                         Pernille Poulsen

                          Du siger, at du har gode erfaringer med Malarone, men jeg har lige læst en artikel om en dame, der har mistet håret ved at tage dem. Hun kunne ligeledes henvise til bivirkninger som knoglemarvshæmning, anoreksi og beskadigelse af mundslimhinden.

                          Det har skræmt mig. Derfor ved jeg nu ikke, hvad jeg skal vælge at tro før jeg begynder på køb af piller til min rejse i januar?

                          #3535967
                           HB

                            Jeg ligger inde med 170 stk. Vibradox (til hele familien) som vi ikke fik brug for grundet ændring af rejseplan. Det var dem vores læge anbefalede os til voksne og børn. Så hvis I taler med jeres læge og han kan anbefale disse til din/jeres rejse er de billigt til salg 🙂 (anvendes inden januar 2014 står på pakken)www.apotek.dk se nedenstående:
                            Vibradox® anvendes til behandling af infektioner med bakterier, som kan påvirkes af tetracyclin, fx klamydia. Kan anvendes, hvis man er allergisk over for penicillin.
                            Anvendes desuden ved alvorlige tilfælde af bumser.
                            Midlet kan endvidere anvendes til forebyggelse af visse tilfælde af malaria, hvor der er konstateret nedsat følsomhed over for andre malariamidler.

                            #3535968
                             HB

                              PS har tidligere besøgt Mexico
                              San Gervasio Ruins, Cozumel og kan oplyse at der her var MANGE MYG !! – nogle turister havde ikke givet deres lille dreng myggespray på inden gåturen i parken og han havde stik over alt efter en kort tur i klapvogn.

                              #3538547
                               Epo
                                #3538763
                                 Nicoline Rosenkrantz Gundersen

                                  Hej HB
                                  ligger du stadig inde med Vibradox, og hvad er prisen?

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account