This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solskinsglad

Jeg bor ved den caribiske kyst i Guatemala, og ja, der er mange myg. Men dengue er et storre problem end malaria.

Officielt er malaria ikke til stede i Mexico. Da jeg var paa hospitalet i Mexico, tog det mig lang tid at overtale dem til at kontrollere mig for malaria, for laegen havde aldrig set et tilfaelde af malaria. Dengue derimod blev jeg kontrolleret for ojeblikkeligt. Jeg har modt flere i Mexico, der havde haft dengue.

Man kan ogsaa blive syg af for mange myggestik, uden at det egentlig er en navngivet tropesygdom.

Jeg tager ikke malariaforebyggende medicin, og jeg anbefaler det ikke til andre. En af mine kollegaer i Guatemala fik malaria og fik den absolut bedste behandling paa den lokale klinik. Behandlingen sker ed den samme medicin, som man bruger til forebyggelse, saa som saadan er behandlingen mindre skadelig end forebyggelsen, da man faar medicinen over laengere tid ved forebyggelse.

Malaria er ikke sjovt, men som du selv siger, kan man faa malaria, selv om man forebygger. Jeg betalte selv en formue for malarone og troede mig sikker, men jeg blev alligevel ramt. Det er en rigtig modbydelig sygdom, men den kan behandles.

Anonym none

Hej.
    Er lige kommet hjem efter 3 måneder i Guatemala og jeg tog intet medicin. Mødte meget få rejsende som tog noget medicin, og hvis de gjorde, var det fordi de skulle på vandretur midt inde i junglen i flere dage, langt fra nærmeste læge. Selv ikke i Tikal skulle der være malaria.
    Ellers er jeg enig med “solskinsglad”.
    Hilsen
    Jesper

mohnton

Jeg tager til Guatemala i januar. Jeg er klar over at jeg ikke behøver at tage piller når jeg er over de 1500m, men jeg er lidt uklar i forhold til junglen i det østlige Guatemala? Og Belize og Yucatan… Jeg har rejst i det meste af Sydamerika hvor jeg har nægtet at tage piller idet jeg ikke så grund til det (amazonas undtages).

Vil bare lige høre nogle garvede? jeg er som udgangspunkt imod medicinen da man jo stadig kan få malaria selvom man tager de super stærke piller…Hvis man bare sprøjter sig godt ind – sover i myggenet osv?! Jeg mener, man kan jo ikke forsvare sig mod Dengue feber og det stopper da ikke folk fra at tage sted!

Håber på lidt vejledning!

Mvh Trine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account