This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Har hørt at de andre malariapiller, laiam tror jeg nok de hedder, er noget billigere end dem, jeres læge anbefaler. Men der er altså en risiko for at udvikle en psykose ved brug af dem. Ved ikke hvor stor risikoen er, men prøv evt. et kigge på lægemiddelkatalogets hjemmeside. Der kan man finde mange informationer om den slags.

God rejse:-)

Anonym trine

Jeg har hørt at malarone er de sikreste malariapiller på markedet. Med mange af de andre har du risiko for rigtig grimme bivirkninger såsom psykoser. Jeg ville helt sikkert ofre de ekstra penge og så få den bedste medicin.

Rigtig god tur!

Anonym tanjahnielsen

Hejsa.. vi skal til kenya og tanzania 5 uger til juli. Vi skal jo have en forfædelig masse vacc. også malariapiller, det kan man vel ikke undvære. Vores læge siger vi skal have malarone. Vi er bare meget bange for hva malariapiller gør ved en, med bivirkninger osv. for rejsen skal gerne blive uden sådan noget.. Vi har hørt en masse ting om malariapiller, selvfølgelig ikke rart heller at få malaria.
    Vi vil gerne høre fra nogle med erfaringer med disse piller, hvad de gjorde mod evt bivirk. gode råd osv…??
    Samt gode råd mod myggene…!!! og hvilen spray mod dem er bedst..
    på forhånd takkkkk

Anonym Anonym

I bliver nødt til at spise malaria piller i de lande. Jeg spiste Malarone i 6 måneder igennem Afrika, og jeg husker kun lidt ubehag, hvis jeg spiste en pille, uden at have fået noget morgenmad.

Find en masse gode råd om rigtig påkædning og myggespray i forum.

Anonym Mikaelkbh

Hej,

Jeg tog Malarone igennem 4 uger i Cambodia uden at mærke ubehag. Malarone er meget dyrere end de andre malariapræparater, og det seneste min læge havde hørt, var at der var andre piller som beskyttede mindst lige så godt…

Har læst mange steder at Autan myggespray som er det stærkeste du kan købe i Danmark er tilstrækkeligt. Men af egen erfaring kunne jeg lige så godt have været foruden… Endte i stedet med at købe noget stærkere da jeg var afsted…

God rejse,

/Mikael

Anonym K

Ja jeg bliver rigtig dårlig af at bruge Malarone, var lige ved at få en ferie i Vietnam ødelagt pga. dette. Jeg bruger ingen præperater mod Malaria kun alm. myggenet den dag i dag, men rejser også mest i Asien. Har hørt man kan få psykoser og det er aligevel ikke alle Malaria typer pillerne dækker. Men en risiko løber jeg vel, hvad i skal vælge er op til jer.

Anonym K

Ja jeg bliver rigtig dårlig af at bruge Malarone, var lige ved at få en ferie i Vietnam ødelagt pga. dette. Jeg bruger ingen præperater mod Malaria kun alm. myggenet den dag i dag, men rejser også mest i Asien. Har hørt man kan få psykoser og det er aligevel ikke alle Malaria typer pillerne dækker. Men en risiko løber jeg vel, hvad i skal vælge er op til jer.

God rejse

Anonym Anonym

Ja, det handler meget om årstid og lande. Jeg mødte ganske få myg i Thailand, Laos og Vietnam (august). Til gengæld har jeg prøvet at blive spise levende af myg i Zaire (oktober).

Jeg vil nok altid bruge malariapiller i Afrika!

Anonym tanjahnielsen

tusind tak for alle svarerne… det er guld værd!

Anonym Marie

Hej.
    Jeg kan anbefale Malerone, men som det kan læses reagerer man forskelligt på dem. Det er rigtigt at de er dyrere, men de kan faktisk købes via euromedicin.dk, hvor de er langt under den danske apotek-pris. Men husk at tjekke at I køber den rigtige dosis. Måske kan jeres læge hjælpe med at bestille dem for jer…

Anonym Jeanette

Hejsa
    Som I kan læse er der delte meninger om malariapiller. Jeg har selv rejst rundt i store dele af Afrika og tog malerone og brugte myggespray, men alligevel blev jeg syg af malaria! Det er ikke for at skræmme jer som rejser til Afrika, men det er meget ubehagligt og den dag i dag (efter 3 år) lider jeg stadig af nogle malariaanfald. Så man skal tage sine forbehold inden man rejser afsted. Jeg tror at man skal bruge sin sunde fornuft – og selvfølgelig tage malariapiller og bruge godt med myggespray – men køb det i afrika, det er langt bedre end det I kan købe i DK :O)
    Min veninde som også var med tog malerone, og hun havde en del kvalme. Godt råd: Tag pillen om aften med noget mad så mærker man ikke kvamlen så meget.

Rigtig god rejse

Hilsen Jeanette

Anonym Kirstine

Jeg har boet flere år i Tz, og er lige kommet hjem.

mit råd er at du selvfølgelig skal tage din malarone punktligt, men når du ankommer til nairodi eller Dar, så køb Deet og brug det, det er en spray, som ikke kan købes i DK, da det ikke kan bliveoplyst hvad den indeholder. Alle fra GB USA osv benytter det, og alle med omtanke for helbredet.
    Og hvis du får maveprobl., forkølelse el influenza sym. så få taget en test, det koster ca 2 kr, skulle uheldet være ude og du har fået malaria, og tag så Coartem men læs på anvisningen hvad expatriots skal tage, for vi som ikke har et naturligt opbygget imunforsvar mod malaria skal have større doser, så læs altid hvad der bliver anbefalet, og køb de dyreste produkter. Cotexcin, Artesunate.
    Jeg rejser selv ud til Congo nu.

Safari Njema na wewe. Ubarikiwe na mungu

Anonym Camilla Almlund

Er der nogle der har erfaring med malaira i Indien? Skal derover til september 2009 i 3 uger.

Anonym jesper munch

Artesunate som også er anbefalet af WHO er de billigste og sikreste malariapiller – uden bivirkninger. Man spiser dem 2 gange om ugen efter ens vægt – ca. 3-5 piller af gange. 12 stk. koster 30 kr. så det er til at overskue. urinen skummer hvis man har spist en pille eller to for meget, så man har en god fornemmelse af stk.antal. spiser dem altid når jeg er i afrika – uden problemer.

Anonym eva szöllösi

Hej Jesper
    Hvor køber man Artesunate. Til juni rejser jeg til zambia i 2 mdr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account