Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 2562. maj 2010 kl. 2:34 #3533897
class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200015 bbp-parent-topic-3513325 bbp-reply-position-16 odd topic-author post-3533897 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">ane carlsenartesunate er et lægemiddel IMOD malaria – som bruges til behandlingen af malaria. det er derfor ikke forebyggende!
Jeg har aldrig haft problemer med malarone.
Køb dem evt over nettet. mange backpackere har pakker til overs, du kan købe billigere. det har jeg gjort flere gange
Tak for svar. Ok jeg vidste ikke artesunate kun var imod og ikke forebyggende, dvs. at man godt kan få malaria selvom man tager artesunate eller hvad? Men det med at købe over nettet eller på euromedicin.dk lyder jo også rigtig godt.
Eva
Følger lige med her… Der kommer mange nyttige oplysninger 🙂
Ok. Er der så nogen her på siden, der har nogle Malarone piller i overskud, jeg kan købe billigt? skal bruge ca. 65 stk. á 100 mg. Rejser d. 28. juni 2010.
Ok. Er der så nogen her på siden, der har nogle Malarone piller i overskud, jeg kan købe billigt? skal bruge ca. 65 stk. á 100 mg. Rejser d. 28. juni 2010.
Hej,
Skal man spise malarone hver dag? Der står man skal spise i 28 dage i starten af ferien og 7 dage efter ferien. Og virker det så hvis man er afsted flere måneder mellem start og slut? Havde først bare tænkt mig at bruge dem som selvbehandling, hvis jeg fik malaria, men er nu blevet lidt i tvivl. Tager til Ghana på mandag, så ville høre om nogle kan hjælpe.
Jeg har prøvet malarone piller til forebyggelse (altså hvor man spiser dem dagligt op til, under og lidt efter rejsen) og har også haft dem med mig to gange i tilfælde af sygdom.
Fandt denne side om malariapiller: http://www.godtur.dk/artikler/malariapiller/ kan være det hjælper nogen videre.
Min læge anbefalede mig malarone som dem med færrest bivirkninger, og så ignorerede jeg at de var de dyreste. Havde dem med mig to gange, da holdbarheden er lang.
Skal til kenya i en uge 2 prs. er der nogen der har en 12 stk pakning jeg kan købe
Skriv til nannasonne@hotmail.com
Malarone: skriv til laegaard@os.dk
Malarone i ubrudt emballage for mindre end tredjedelen af apoteksprisen
Har boet i Kenya, og rejst i store dele af Østafrika, i 8 1/2 år – heraf 4 år i Nyanza/Kisumu, hvor der er rigtig meget malaria. Som man kan læse ovenfor, kan man godt få malaria, selvom man tager malarone. Jeg kender selv to tilfælde. Der findes et kinesisk præparat, som jeg desværre ikke kan huske, hvad hedder, som er en to-dages kur (IKKE forebyggende). Det blev anbefalet af vores særdeles dygtige læge, dr. Allibhoy, på AgaKahn Hospital i Kisumu. Det tages ved symptomer, har ingen nævneværdige bivirkninger, og koster ikke en formue.
Jeg søger malarone piller ifm en rejse til østen i 3 uger på fredag d.19.04. Er der nogen der ligger inde med piller i overskud?
mathiasmoebergjoergensen@gmail.com
Hej!
Jeg kan se at denne tråd er gammel, men da Malarone stadig anvendes meget i dag til rejsende, synes jeg stadig min oplevelse har ret til dem der læser denne tråd inden de skal rejse.
Jeg har taget malarone i år i februar/marts månede, da jeg var i Vietnam og jeg blev desværre forfærdelig syg af dem. Jeg er åbenbart en af de få uheldige, som får en af de sjældne bivirkninger. Malarone pillerne frembragte angst i min krop og følte mig meget syg psykisk, det var ganske forfærdeligt og det er noget jeg virkelig ikke ønsker for nogen anden personer at skulle opleve! Frygt, gråd og angst var desværre største delen af min hverdag, den første del af min rejse – indtil jeg kom i kontakt med min rejseforsikrings læge, som kunne hjælpe mig videre, samt jeg stoppede på malarone.
DOG er malarone, så vidt jeg ved, de bedste piller på markedet – de beskytter bedst og der er mindst bivirkninger (autoritær kilde så som læge), men jeg har også læst at de er “så nye” at der ikke er gjort meget forskning inden for dem endnu (læst i en anden tråd fra en privatperson). Derfor, vær opmærksom på eventuelle bivirkninger når i tager malarone pillerne og gør jer selv den tjeneste at undersøge om det nu også er nødvendigt at tage den slags medicin i alle de områder i skal være i. Hvis det ikke er nødvendigt, så lad vær, for den slag medicin er ikke sundt at proppe sig med samt den kan frembringe slemme bivirkninger, fysiske som psykiske. Sæt jer godt ind i det og start dialog med jeres læge og nyd rejsen når i når dertil!
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.