This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Michelle

Jeg skal opholde mig 2 mdr i Australien, og vi tager ruten Sydney – Cairns… Tror det er der, der er mest at se… Ved dog intet med vejret.

Anonym mariabjorgensen

Hej hjælpsomme mennesker.

Vi er to piger, der er ved at planlægge en måned i Australien i marts 2009. Vi er dog blevet i tvivl om, hvilken rute vi skal følge:

1) Melbourne-Brisbane

eller

2)Sydney-Cains

På rejsebureauet er vi blevet rådet til den sidstnævnte – selv om vejret skulle være ret ustabilt i Cainsområdet i marts. Hvad skal vi vælge? Har i nogen erfarring med de to ruter?

På forhånd tak!
    Maria

Anonym mariabjorgensen

Tak, for svaret.

Vi har tænkt os at købe et buspas, så vi frit kan bestemme hvor og hvornår vi vil hen.

Men er det ikke ærgeligt at have en alt for lang rute, hvor man skal skynde sig (køre lange strækninger)? Frem for en kortere, hvor man kan “gå mere i detaljer”?

Anonym (L)

Det er selvfølgelig op til jer. Men som sagt så kan i køre til Sydney om natten og derved midster i jo ikke tid.
    Har i nogle idéer om hvad i gerne vil se på østkysten? Det kommer jo helt sikkert også an på hvor mange steder i vil se/stoppe. Min veninde og jeg brugte små 2 månder på at komme fra Melbourne til Cairns. Men det ville nemt kunne have været gjort hurtigere hvis vi vidste at fx surfers paradise minder utroligt meget om en spansk party-by og var lidt spild af tid (efter vores mening), at vi havde bestilt vores Fraser island tur i lidt bedre tid og der ikke var kommet en Cyclon imellem os og Cairns så vi strandede i Townsville i næsten en uge.
    Derudover synes jeg ikke Bridbane har noget vildt at byde på udover det som i ville kunne se i både Melbourne og Sydney!

Anonym (L)

Hvordan skal i komme rundt dernede. Bil, bus eller?

Hvis valget skal falde vil jeg nok også sige Sydney-Cairns.
    MEN nu har Melbourne jo en meget stor plads i mit hjerte og jeg synes byen har utroligt meget at byde på. Derudover kan i tage en tur på Great Ocean Road (et MUST). Det kan godt gøres på en dag. Men hvis i vil have mest ud af det så gør det over to dage og overnat på den lille campingplads der ligger et stenkast fra The Twelve Apostles.

Jeg vil faktisk mene at i godt kan nå at få Melbourne med i jeres plan. Vi kørte rundt i bus dernede og det tog ca. 11 timer at køre fra Melbourne til Sydney og det var om natten så i sparer både dyrebare dagstimer og en nat på hostel.

Vi var også i Cairns i marts er det var lidt en blandet oplevelse. Et par dag før vi kom havde der været en cyclon så sigtbarheden på revet var ikke super god. Derudover var der halv/halv af sol og regn, men når det regnede så REGNEDE det virkelig igennem.

Anonym Rikke

Hej med jer.

Ang. rejse mellem Sydney og Cairns…
    Jeg var selv afsted i år 2000, og rejste i marts-april måned op langs østkysten, og derefter i april-maj fra Alice Spring og op til Darwin.
    Vi stødte i Cairns-området ind i en cyclon som forsinkede vores påbegyndte dykkercertificering nogle dage, og senere strandede vi ved Ayers Rock i 5 dage pga. de store vandmængder. Det er muligt at vejret ikke lige passer ind i ens planer, men så oplever man bare noget andet. Jeg kan i hvert flad ikke klage over oplevelsen af et vandfaldsbeklædt Ayers Rock omgivet af grønne buske og ingen fluer!!!
    Turen fra Sydney til Cairns er helt fantastisk og der er masser af gode oplevelser i vente -uanset vejret… Så bare se at komme afsted, og snyd endelig ikke jer selv for en tur til Fraser Island;0)

God rejse!!

Anonym apa

Sydney – Cairns
    Ingen tvivl, personligt har jeg taget begge ruter selv.
    Melbourne – brisbane byder også på en masse oplevelser, men efter min mening slet ikke i samme stil som “sydney – cairns turen”.
    Great Ocean road er flot, men udover et par gode natur oplevelser, så er der ikke ret meget mere at komme efter..
    Jeg syntes klart mere om oplevelserne på østkysten.
    Fraser Island, whitsundays, surfing i Byron Bay, dykning/snorkling i cairns (great Barrier reef) osv.

Hvis i kun har en måned så tag Sydney – Cairns og brug tiden der så kan i tage det i jeres eget tempo 🙂

Anonym Stine

Jeg vil også klart sige Sydney-Cairns. Cairns er en af de fedeste partybyer jeg har været i, så det ville være synd at gå glip af den. Og det er jo netop også der hvor man kan se Great Barrier Reef. Vi brugte 5 uger på at køre fra Sydney til Cairns og det passede faktisk fint. Vil anbefale jer at tage på riverrafting på Tully River, som ligger tæt på Cairns og hvis i har mod på det så er faldskærmsudspring, hvor man lander på mission beach(også tæt på Cairns), Fantastisk!!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account