This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lottefk

Om et par måneder flytter jeg til Australien i cirka 6 mdr. Jeg er dog i tvivl om hvilken by er fedest at leve i, Melbourne eller Sydney?

Alle taler om Sydney, men har samtidig hørt at Melbourne klart har mere kultur og er mindre turistet.

Mvh. Lotte

Anonym www.gapyear.dk

Melbourne er klart min favorit!
    Sydney er fed at besøge i nogle dage.. Melbourne er fed at leve i..
    Det var mit indtryk i hvert fald..
    Mvh. http://www.Gapyear.dk

Anonym (L)

MELBOURNE!!
    Har selv boet i Melbourne i knap et halvt år over to omgange, og jeg synes bare byen er helt fantastisk. Har være i Sydney i ca 3 uger og synes at den er mere fortravlet end Melbourne. I Melbourne er stemning mere tilbagelænet og Europæisk. Nu er min mening jo selvfølgelig nok farvet af at jeg selv har haft ming base i Melbourne, men jeg synes byen gemmer på mange små perler som man først oplever når man har været der en længere periode. Derudover er den helt klart slet ikke lige så turistet som Sydney. Der er rigtig mange smukke ting at opleve i Victoria som jeg synes det er synd folk går glip af når de vælger den gængse Sydney – Cairns rute…

Anonym Maja85

uha svært spørgsmål!
    Jeg har boet begge steder.
    Studerede i Sydney i et halvt år så boede lidt uden for byen ved mit universitet. Har boet i melbourne i ca. 2 måneder.
    Der sker ALTID noget i Sydney, og for mig virkede menneskene i Sydney mere åbne end i Melbourne. Efter hvad jeg opfattede så er der flere skandinaviere i Sydney end i melbourne.
    Nu jeg studerede i Sydney så fik jeg måske et andet indtryk, end da jeg var dernede for første gang i 2006 – der er RIGTIG mange asiatere, men tager man til Melbourne er der RIGTIG mange indere – ikke at det gør noget, men man skal bare være opmærksom på det, i hvert fald hvis man skal studere, for deres engelsk niveau ligger altså NOGET under de fleste danskeres.

Jeg havde hørt at Melbourne bare var ET MUST, og må sige at jeg de første mange gange egentlig ikke rigtig kunne lide melbourne, men efter længere tid begyndte jeg at holde af det.

Jeg følte det var nemmere at møde mennesker i Sydney end i Melbourne, men det kan jo være så forskelligt.

Det er sjovt hvordan personen ovenover mener sydney er mere stresset, jeg havde det lige omvendt…

Hvis du har nogle spørgsmål så skriv endelig, kender begge byer godt 🙂 faktisk det meste af Australien 🙂

Anonym Sabrina

Hej Lotte

Jeg kan helt klart anbefale Melbourne. Jeg bor selv i Melbourne nu.. og jeg nyder hvert sekund jeg har i byen. Her er fantastisk. Her er kultur og her er afslappet stemning. Her er en åben stemning og alle er glade. jeg har været i Sydney i 14 dage, og brød mig ikke yderligere om byen. Sydney er mere end turistby end melbourne i princippet er. Her er også en langt federe kultur.

Men det er altid svært at vælge hvor man skal være, men jeg kan kun anbefale Melbourne. Langt mere end jeg kan anbefale eSydney.
    Fordelen ved Sydney er tilgengæld at der er mere varmt end der er her i melbourne. Melly B har alle årets 4 årstider… men det er alt sammen en fantastisk oplevelse. så hvis du har lyst til at være hvor det er lidt mere varmt skal det nok være sydney.

Håber det kan hjælpe dig lidt 🙂

Hilsen Sabrina

Anonym Anonym

tror rigtig mange synes at den by de først er kommet til af Sydney og Melbourne er den de bedst kan lide.. Sådan er det for mig selv og alle dem jeg kender der har været begge steder 🙂

De er begge fede, men meget forskellige!
    Sydney vil altid være MIN by, har været der 3 gange 🙂

Anonym Anonym

Mange tak for svarene. Det virker til at der er maneg forskellige meninger om byerne, men mit valg blev Melbourne.’

De af jer som har boet i Melbourne, kan i anbefale nogle billige/fede områder at bo i byen eller hvor man kan få jobs osv.?

Mvh Lotte

Anonym Enya Rosengren

lotte hvornår rejser du?for jeg flytter slev til Melbourne her den. 17. okt. på travel visum.. og leder efter et sted at bo og arbejde…. vi kunne vt. finde ud af at finde et sted billigt sammen?

Enya ( 29)

Anonym Lotte

Hej Enya

Jeg rejser afsted med en veninde d.21 oktober. Vi håber på at finde et stort hus, hvor man bor mange sammen. På den måde får man forhåbentligt et stort bekendtskab og får skabt et netværk, men vi kan da evt. mødes i Melbourne og se hvad der sker?

Mvh Lotte

Anonym (L)

I St. Kilda er der ret mange backpacker og her er det også muligt at finde en bolig. På hostels kan i finde forskellige rejseblade hvori det både er muligt at find job og bolig. Fadt selv begge dele igennem et af disse blade… Held og lykke! det bliver så fedt for jer!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account