Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3502265
     Jesper Jensen

      Tag til Costa Rica, det er et superfedt land. Vi oplevede at komme gående af landevejen og pludselig fløj en flok araer (papegøjer) over os.

      Costa Ricanerne er desuden supervenlige og jeg har hørt at det kan være farligt at rejse i Guatemala.

      #3502266
       Rita

        Belize er jo ikke superdyrt, så tag det endelig med på jeres tur. Mit bud på et dagligt budget til mad og overnatning er:

        Honduras 125-150 kr.
        Guatemala 125-175 kr.
        Beliza 150-200 kr.

        Regn med kr. 10.000,- for en måneds rejse.

        Hertil kommer transport, entre – dykkercertifikater m.m.

        Jeg vil ikke vælge at flyve rundt – jeg er ikke sikker på det er muligt. Sejl i stedet mellem de forskellige lande.

        #3502268
         Maurice

          Jeg har rejst i Guatemala og oplevede intet “farligt”.
          Kan klart anbefale Tikal, Antiqua og Lago Atitlan.

          #3502257
           Lasse_

            Hej..
            Vi er to der planlægger en 4-6 ugers rejse i mellemamerika i den kommende sommer. Det skal omfatte Guatemala, Belize og Honduras.. nu vil jeg gerne vide hvordan fly planlægning er smartest og hvor det er bedst at flyve hen oh hvordan det er bedst lægge ruten? er det smartest at tage forskellige lufthavne for ankomst og afgang..selvom det koster mere? hvordan er den lokale transport i området? kan jeg komme nogenlunde hurtigt rundt dernede?
            Og hvad må jeg cirka regne med at bruge af penge per dag? Jeg ved godt belize er dyrt, men hvor dyrt? og hvad med de andre lande?
            Jeg er klar over det er masse af spørgsmål..
            men tak alligevel
            Lasse

            #3502269
             mortenmj

              Hejsa

              Har selv været i Guatemala i 6 mdr. Og det er ikke farligt!! Det kan ikke betale sig for jer at rejse med fly, selvom der godt nok er lufthavne i alle lande. I vil opleve ti gange så meget ved at rejse med bus.
              Hvis I vil vide mere om specielt Guatemala, kan i bare skrive en besked eller e-mail.

              Mvh.
              Morten

              #3502299
               Anonym

                Hej

                Belize er for godt, så gem Costa Rica til en anden gang.

                Jeg rejste en lignende rute i 2002. Startede i Guatemala City (som måske er det eneste sted, der kan regnes som mindre sikkert). Tog direkte videre til Antigua og Lago de Atitlan. Derfra tog vi til Flores/Tikal med fly, men med lidt tålmodighed er der gode muligheder for stop på turen derop i bus – og fede aktiviteter som caving og jungletreks.
                Så krydsede jeg ind til Belize og direkte ud til Caye Caulker, hvor jeg skyndte mig ned ad “gaden”(sandstien). Jeg blev stoppet af en lokal creoler, som satte deres livsstil meget tydeligt op, da han sagde til mig:”Walk slowly maaaan, remember you’re on Caye Caulker!”. Alt går stille og roligt, og “Sandbox” og “El Habanero” er leverandører af overdådig mad til rimelige priser (ex.25-30 kr. for chili con carne)
                Prøv shark ray alley og svøm rundt med 10 rokker og ditto hajer omkring benene!!!!!

                Nå men jeg tog sydpå og kan ikke huske alle navnene. Men jeg var ved Placencia og ved Jaguarreservatet, videre sydpå til en by, hvor man kan sejle til Guatemala (siges at være farligt, men vi havde ingen problemer). Vi mødte en dansker – Henrik på et guesthouse(det hed et eller andet navn, der tydede på peace love and vindmøller og her skal vi passe på jorden og hinanden! Men jeg har glemt navnet. Han boede der, og han tog os med ud til nogle grotter mm for lidt belizedollars. Han er mærkelig men flink.

                I Rio Dulce (tror jeg det hed) var der hyggeligt. Vi tog videre til Honduras. Ved ruinerne ved Copan. Sluttede på Utilla, der var mere fest og farver samt dykning.
                Rygtet siger at SanPedro Sula og Tegucigalpa ikke er de rareste byer, men jeg var kun kort tid i dem begge, og havde ingen problemer. Fløj hjem fra sidstnævnte.

                Det var i grove træk turen. Du er velkomme til at spørge mere detaljeret, men ellers er jeg enig med de øvrige svar, du har fået.

                God tur
                Raslyng

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account