Kæresten og jeg overvejer at tage et halvt års tid ud af kalenderen, for at rejse rundt i Mellemamerika. Vi har overvejet forskellige ruter, som fx at lande i Mexico City og så bevæges os sydpå derfra. Spørgsmålet er, hvilken rejserute der vil være bedst. Vi vil gerne opleve alle landene i Mellemamerika, men kan ikke beslutte os til hvad der skal ske derefter. Skal vi nøjes med Mellemamerika? Er der tid nok til at fortsætte sydpå til Sydamerika? Eller skal vi flyve til Cuba/Haiti/Den Dominikanske Republik i stedet for?
Jeg er mest lun på også at få set lidt af Sydamerika (fx Equador, Peru og/eller Bolivia), men budgettet er lidt stramt, og vi vil derfor helst undgå for mange dyre flybilletter undervejs. Derfor vil jeg også gerne vide om det er for usikkert at rejse igennem Columbia (også bare “non-stop” i bus), som det jo lyder til at være på um’s hjemmeside.
Vi bliver desuden nok nødt til at lægge ud med et ophold på en sprogskole. Er der noget der kan anbefales? Og er det bedst at bestille igennem en organisation eller direkte ved sprogskolen – evt. lokalt? Vi vil helst undgå lange programmer med alle mulige underlige kurser og/eller frivilligt arbejde.
Sidst men ikke mindst er jeg lidt nysgerrig efter at finde ud af, hvor meget det koster, at tage til Galapagosøerne fra enten Mellem- eller Sydamerika. Det kunne da være sjovt at komme dertil!
/Camilla