This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym paciphae

Kæresten og jeg overvejer at tage et halvt års tid ud af kalenderen, for at rejse rundt i Mellemamerika. Vi har overvejet forskellige ruter, som fx at lande i Mexico City og så bevæges os sydpå derfra. Spørgsmålet er, hvilken rejserute der vil være bedst. Vi vil gerne opleve alle landene i Mellemamerika, men kan ikke beslutte os til hvad der skal ske derefter. Skal vi nøjes med Mellemamerika? Er der tid nok til at fortsætte sydpå til Sydamerika? Eller skal vi flyve til Cuba/Haiti/Den Dominikanske Republik i stedet for?

Jeg er mest lun på også at få set lidt af Sydamerika (fx Equador, Peru og/eller Bolivia), men budgettet er lidt stramt, og vi vil derfor helst undgå for mange dyre flybilletter undervejs. Derfor vil jeg også gerne vide om det er for usikkert at rejse igennem Columbia (også bare “non-stop” i bus), som det jo lyder til at være på um’s hjemmeside.

Vi bliver desuden nok nødt til at lægge ud med et ophold på en sprogskole. Er der noget der kan anbefales? Og er det bedst at bestille igennem en organisation eller direkte ved sprogskolen – evt. lokalt? Vi vil helst undgå lange programmer med alle mulige underlige kurser og/eller frivilligt arbejde.

Sidst men ikke mindst er jeg lidt nysgerrig efter at finde ud af, hvor meget det koster, at tage til Galapagosøerne fra enten Mellem- eller Sydamerika. Det kunne da være sjovt at komme dertil!

/Camilla

Anonym Schroeder

Jeg kan helt klart anbefale Mellemamerika.
    Jeg har selv rejst et halvt år dér, og det var det hele værd. Jeg kunne sagtens have brugt mere tid.
    Jeg brugte en måned på Cuba, som er dyrere end resten af MA, så brugte Jeg en måneds tid på Yucatan og i Chiapas. Så brugte Jeg næsten 3 måneder i Guatemala, og resten af tiden brugte Jeg i Honduras, Nicaragua og Costa Rica.
    Hvis I skal på en god og billig sprogskole, skal I tage til Guatemala. Der er sprogskoler overalt og de er langt billigere end i fx Mexico. Byerne Quetzaltenango og Antigua er de to mest populære byer at lære spansk i. Jeg gjorde det i Quetzaltenango som også bliver kaldt Xela.
    Hvis I skal dykke, og det håber Jeg at I skal, så vil Jeg anbefale at tage til Roatan i Honduras. Det ligger i det caribiske hav på den nordlige side af Honduras. Det er et af de billigste steder i verden at dykke, og så er der et fremragende dyreliv.
    Jeg har personligt ingen erfaring med sydamerika, men kender en del der har rejst derned, det skulle være godt. Men hvis I skal til Ecuador skal I regne med at bruge mange penge. Det er ikke billigt. Men tilgengæld skulle det være det hele værd.

Held og lykke med rejsen

Anonym Jesper Jensen

Jeg kan varmt anbefale Costa Rica, hvor jeg har været et par gange. Befolkningen er supervenlig og dyrelivet er fantastisk – jeg har for eksempel set et havskildpadde komme og og lægge æg på stranden samt en stor flok røde ara papegøjer flyve hen over hovedet på mig. Så er der også de mange kolibrier.

Anonym Anonym

NEJ lad vær med at tage til Mellemamerika !!!
    -Bare et godt råd ! (fra en erfaren!)
    Jeg har været der og blev voldtaget + at min veninde blev bortført !
    Så nej for jeres eget bedste !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym milla06

Jeg er selv igang med at planlægge rejse til mellemamerika. maxico, cuba, haiti, domonikanske rep., jamaica… har du rejst de lande, og hvad er din erfaring derfra??

Hilsen Camilla

Anonym Simone

Hvor mange penge har I ca brugt på et halv år?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account