This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frkchristinab

Hej vi er to piger på 20 år som skal rejse rundt på egen hånd i mellemamerika. Vi skal besøge disse land i denne rækkefølge; Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Belize og sidst men ikke mindst Mexico. Vi er afsted i 2 måneder. her er vores spørgsmål:
    – Vi skal tage dykkercertifikat, vi vil gerne gøre det så tidligt så muligt på vores tur derfor i Costa Rica, men har set lidt på priserne og det er 600 kr. dyrer end hvis vi tager det i honduras. Synes i vi skal vente? Er kurserne bedre på f.eks bay islands end i byen Quepos?
    – Vi skal rejse meget med bus. Ville i holde jer væk fra natbusser ? På grund af tyveri osv?
    – Er der nogen ting som i synes vi absolut SKAL se når vi er i de lande?
    – Vi vil også gerne få en smagsprøve på at surfe. Kender i nogen steder der kan anbefales. ?

Anonym Rasmus

Synd i springer Guatemala over… Det er helt helt klart regionens perle, med den mest autentiske kultur….
    Jeg synes dykningen på Utila, Honduras var rigtig god.. Alle undervisere er vestlige og har styr på sagerne!!!
    Hvis i skal surfe skal det nok være ved stillehavet i enten El Salvador eller Luxtla i Mexico..

comeawaywithme

Jeg kørte selv med natbusser da jeg var i Mexico. Man hører selvfølgelig om røverier, men vi tog chancen. Det er meget at køre feks 10 timer i bus om dagen. Så vi tog de lange ture om natten og de korte om dagen. Bare hold jeres værdigenstande tæt på kropen.

Regner med at I skal flyve ud fra Cancun med den rute I har. Så vil jeg anbefale at I lægger vejen forbi Tulum i Mexico, der er den smukkeste strand jeg nogensinde har set. Ellers er der nogle underjordiske søer i ogle grotter i Mexico, som kaldes cenotes, de er utrolig flotte. Findes bla i Valladolid. Isla Mujeres er også en rigtig hyggelig ø, med en flot strand. Også et besøg værd. Caye Caulker er er fin ø i Belize, strandende er nu ikke så lækre. Til gengæld kan man svømme med rævhajer og rokker.

Så vidt jeg er orienteret er dykning bedre i Honduras end i Costa Rica.

Anonym Anonym

kutt ut costa rica,veldig mange turister,spesielt mange larmende amerikanere. bruk tid i nicaragua ,honduras og guatemala. reiser du til bay island,bør du samtidig besøke cayos coshinos,en liten paradisøygruppa i nærheten av utila. cayos coshinos har fantastiske strender,garifuna landsby og veldig bra snorkling og dykking

Anonym *Mette

surfing i Mexico skal gøres i Puerto escondido… Det er surfers paradise i Sydamerika og der kommer mange “underground” turister og professionelle for at surfe osv… små strande gør det også muligt for begyndere at surfe 🙂

God tur

Anonym Mette

Hej 🙂 Jeg skal også rejse rundt i nogenlunde de samme lande som jer, dog i omvendt rækkefølge. Hvornår tager I afsted?

Anonym Frkchristinab

Vi tager afsted 1. maj – vi glæder os meget men er også meget spændt! Det er 2. gang vi rejser alene uden “opsyn”. Og første gang var kun i 1 uge sammen. Men jeg stoler ihvertfald rimelig meget på mine egne rejse skills, da jeg har rejst utrolig meget i mit korte liv:)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account