Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539790
     Claus

      Pyramider, ruiner og den slags er der en hel del af i Guatemala og i Mexico. Evt start i Mexico, det er billigere at flyve til Mexico end til andre mellemamerikanske lande.

      Dykning kan foretages på Utila i Honduras. Men Nicaragua er bestemt også et besøg værd.

      mvh
      Claus

      #3539791
       Miss_Sine

        Har du været i Mexico? Kender du til et strand sted, som ikke er for turistet, men mere afslappet og ikke alt for mange mennesker. Dog må der gerne være nogle backpackere:) Dykket i Mexico? Jeg kan finde frem til at der er nogle forskellige vandfald, som burde være værd at se. Men er der ellers nogle steder du vil anbefale?

        #3539793
         holsterboy

          Mexico er helt Fantastisk og har super fed dykning.
          Jeg er fan af Playa del Carmen, som dog har udviklet sig lidt mere turiste de senere år, men var dernede og holde nytår og dykke “sidste år”.
          Hvis du vil have det Chillern, og ikke har noget imod at campere, så har PDC en camping plads, hvor det er muligt at leje en hængekøje, med eget skab.
          Fra PDC er det nemt at arrangere ture rundt til ruiner, hvor man kommer ud til landsbyer og spiser lokalt mad, osv.. Det er Chiten Itza turen super fed.
          Der er også Cenote ture, som er grotter fyldt med fersk vand, super flot, der kan også arrangeres dykker ture der ud, og uden at overdrive er det et af de mest vanvittige dyk jeg nogensinde har haft. Det er så flot og specielt, at man skal prøve det, hvis man elsker at dykke… 😀

          Tulum er også fantastik og har måske lidt flotter stranden end PDC.
          Tulum har også meget flotte ruinere, og jeg brugte en hel dag der..

          Go for it.. Mexico er dejlig.. 😀

          #3539785
           Miss_Sine

            Jeg overvejer at tage ca. 16 dage til mellemamerika, men kan ikke finde ud af hvor. Jeg har kun ca. 16 dage at gøre godt med og jeg ønsker at opleve ruiner/pyramider el. lign, strande, feste og evt. dykke. Samtidigt ønsker jeg også at det ikke skal være alt for dyrt. Jeg kommer nok til at rejse alene, så hvis der er lidt mennesker ville det være godt, dog ikke for mange:) Har du nogle gode forslag til hvor jeg skal tage hen og hvad jeg kan opleve?

            #3540024
             Løven

              Jeg synes personlig Isla Mujeres var helt fantastisk, jeg kunne rigtig godt lide stemningen, jeg vil anbefale dig til at booke et hostel på Isla Mujeres, der hedder Pocna Hostel – http://www.pocna.com, som har et stort udeområde(strand), med hængerkøjer, strandbar, beachvolleybane osv, helt perfekt, hvis man vil slappe af 🙂
              Pocna skal bookes i forvejen, da der som regel altid er fuldt booket! Førsteklassesbusserne er rigtig komfortable og nemt tilgængelige.

              #3540011
               Løven

                Hvilket tidspunkt på året rejser du?
                Du kan sagtens dykke i Mexico, som har udmærket dykning, og jeg var blandt andet så heldig at snorkle med op mod 200 hvalhajer sidste år, jeg er dog ikke som Holsterboy, den helt store fan af Yucatan halvøen, hvor cancun, playa del carmen og Tulum ligger. Dermed ikke sagt, at det ikke er et besøg værd, jeg synes bare det er for turistet for min smag, dog har de helt fantastiske strande, og man kan sige, at der jo er en grund til, at det er blevet så turistet 🙂
                I Mexico kan nævnes solpyramiden ved Mexico city og Palenque, som fede steder at opleve Maya kultur.

                #3540014
                 Miss_Sine

                  Jeg rejser d. 24. februar og så er jeg der i 17 dage:) Hvor dykkede du fra? Jeg flyver til Mexico City og hjem fra Cancun. Er det ikke muligt at finde nogle strande som ikke er overfyldte?

                  #3540015
                   Løven

                    Jeg dykkede fra Øen Isla Mujeres, ligger ud for Cancun, som var ganske udmærket. Det kan du sagtens, også ved Yucatan halvøen 🙂
                    Hvordan kommer du til Cancun fra Mexico City?

                    #3540017
                     Miss_Sine

                      Super:D Der havde jeg også tænk mig at tage til. Hvordan er stemningen der? Har du været på Cozumel? Jeg havde tænkt mig at tage busser, førsteklasses eller hvad de hedder. Dem der er mere fancy end de lokale ihvertfald:) Er det ik ok nemt?

                      #3540253
                       Sine

                        Har du også været i Tulum? Jeg kan ikke finde ud af om det er værd at overnatte der eller om det er fint nok bare at tage en endagstur dertil?

                        #3540262
                         Løven

                          Tulum har fantastiske strande, som gør det ideelt at slappe af, og der er mulighed for at dykke.. Udover det er der ruiner som er i besøg værd.
                          Det er ikke noget must see, hvis du spørger mig, men er et perfekt sted at slappe af..

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account