This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Når det kommer til flybilletter, så kan rejseselskaberne aldrig matche de priser, du selv kan finde på nettet. Med andre ord, så har rejseselskaberne altså ikke nogle fordelagtige aftaler med flyselskaberne (det kan godt være de har med hoteller og andet). Jysk har f.eks. aldrig kunne matche de priser, jeg selv har fundet på nettet og samtidig lægger de selv et ekspeditionsgebyr oveni på 500,- pr tur/retur billet.
    Der, hvor der kan være penge at spare, er hvis du ikke selv er så velbevandret i at søge flybilletter, men med de mange søgemaskiner som momondo, skyscanner med flere, så er det lige til for enhver.
    Jysk har sin fordel i at kende de billige lufthavne og kan derfor sammensætte nogle billige kombinationer af flyvninger, men hvis man blot sætter sig en smule ind i, hvor det er billigt at flyve fra og til, så kan man altid gøre det billigere selv.
    Sammenfattet så er det meget nemmere og hurtigere med et rejseselskab og her er Jysk fremragende, men det vil aldrig være billigere

Anonym Kasper Hertz

Rejseselskaber kan lave det der hedder en “samlet flybillet”, hvor de får en form for mængderabat og kan f.eks. få 4-5 flyafgange til at dække samme flybestillingsnummer. Det er den måde, det kan være smart og billigt 🙂

I mit tilfælde kunne det bedre svare sig at booke igennem Jysk.

– Kasper

Anonym LisbethFriis

Det er også værd, at tage med i sine betragtninger, at ved at købe en samlet flybillet, så er man bedre sikret i forbindelse med forsinkelser og/eller aflysninger.

Har man selv booket f.eks. 3 enkelte billetter for at komme fra punkt A til punkt B, bærer man selv ansvaret for at tidsplanen holder. Og man kan ikke checke sin bagage ind til hele distancen, men kun til en del-distance ad gangen. Det kræver at man har pænt lange ophold i hver mellemlandigslufthavn.

Anonym Tine

Jeg synes det er meget forskelligt om man betaler mere for sin billet gennem rejsebureauer eller ej. De har selvfølgelig aftaler med flyselskaber osv. Jeg fik fx billetter jorden rundt sidste år for 15.500 inkl to overnatninger, visum til Cuba og et ungdomskort, hvis jeg selv skulle finde de samme flybilletter (minus alt det ekstra) ville det koste mig i hvert fald 22.000. De kan dog have begrænset pladser, da der er mange rejsebureauer der køber flypladser, så det kan også være dyrere gennem rejsebureauer, hvis man ikke lige er heldig. Jeg købte fx flybilletter til Australien med afrejse i år, selv da det var lidt billigere. Så spørg forskellige rejsebureauer og så søg selv 🙂

Anonym NikolajThams

Hej alle.

Vi er to drenge, der gerne vil til Australien på et Work and Travel visum i ca 6 måneder. Vi er i tvivl om hvorvidt vi skal benytte et rejseselskab eller organisere det på egen hånd. Vores spørgsmål er, hvor meget dyrere det bliver at rejse med et selskab som Alott kontra at ordne det hele selv? Hvis det fx kun er et par tusinde dyrere at få Alott til at ordne det, var det måske mere komfortabelt.

Og hvilke rejseselskaber kunne i givent fald anbefales? Jeg har selv fundet frem til Kilroy, Alott, Work and Travel Company og VisaFirst, der tilbyder meget ens produkter, dog med den forskel at nogle også bestiller flybilletter 🙂

På forhånd tak!

Anonym kasperhertz

Jeg kan anbefale Jysk Rejsebureau. Har netop brugt dem til at booke en tur til Asien i 6 måneder.

Inden jeg kontaktede dem regnede jeg på, hvad jeg selv kunne booke min rejse for, og det viste sig, at jeg, ved at booke rejsen igennem Jysk, kunne spare 5000,-! Rejseselskaber har nogle langt bedre aftaler med flyselskaber, hoteller osv. osv.

Desuden er du forsikret igennem rejseselskabet HVIS du har en “pakkerejse” – dvs. enten en overnatninger i starten af ferien og/eller en overnatninger i slutningen af ferien, som er booket igennem rejseselskabet.

Du må ikke forstå det som en “rejseforsikring” – det kan de ofte også gøre billigere, end du selv kan. Men du er forsikret via din pakkerejse, hvis du skulle blive syg eller på anden vis forhindret i at rejse.

Jeg fik bestilt hele min tur, og fik for det beløb, jeg selv kunne have booket rejsen for, en rejseforsikring, to overnatninger i slutningen af ferien plus kørsel til lufthavnen.

Der er selvfølgelig også fordele ved at booke selv – men ville da lige skrive min oplevelse med det 🙂

– Kasper Hertz

Anonym NikolajThams

Mange tak for det hurtige svar, jeg vil tage et kig på Jysk. Og dejligt at høre, at det ikke bliver dyrere af at bruge et rejseselskab 🙂

Anonym Kasper Hertz

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til dem eller skrive en mail.

Jysk er enormt gode at snakke med, og under planlægningen havde jeg en sød dame (Marianne) til at hjælpe med det hele.
    Jeg startede med at sende hende et forslag med afrejse i december, og fik det derefter ændret (dagen efter) til oktober – rimelig spontant.

De er rigtig gode at snakke med, og de sendte mig en rigtig god og gennemskuelig rejseplan.

Men jeg vil til enhver tid foreslå dig at ringe til dem, hvis du selv vil planlægge ruten. Ellers så har de også en masse planlagte ture “Backpacking Adventure” osv.

– Kasper

Anonym larsson

Hej Nikolaj,

Jeg har rejste selv til Australien i 2010 og boede herefter i Sydney i 6 måneder. Det var den fedeste tid EVER!

DET KAN PÅ INGEN MÅDE BETALE SIG AT FÅ SIT OPHOLD ARRANGERET AF ET DANSK REJSESELSKAB!!!!

Jeg valgte selv at rejse med Alott, og ja det var fedt at blive båret igennem proceduren, men efter 2 dages intro kunne de stadig ikke hjælpe mig med at finde et arbejde, så jeg arrangerede det selv. og tjente oven i købet det dobbelte. Kort sagt – I kan nemt arrangere jeres ophold selv.

-Book en flybillet til Sydney
    -Book jeres første overnatning på YHA i midtbyen
    -Efter at i har sovet ud, går i direkte ned i receptionen og spørger efter deres hjælp med hensyn til oprettelse af skat osv. De vil sandsynligvis henvise jer til work and travel i Australien, men så har i allerede sparet et par tusinde kroner
    -Der vil være en milliard opslag rundt i byerne omkring jobs og ellers kan i søge via seek.
    -Hvis i gerne vil rejse rundt i Australien, så er der en trillion rejsearrangører som kan arrangere dette for jer når i er kommet derned. Det er langt billigere.

Det er mega nemt at rejse i Australien,

Jeg siger ikke at Alott eller Jysk er dårlige rejsearrangører, men når man rejser til et land der er så enkelt, og hvor folk er så søde til at hjælpe, så bør man gøre det selv. Skulle i til Afrika havde mit svar været et andet.

Held og lykke med det hele:)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account