This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Melidez

Min kæreste og jeg har købt flybilletter til Merida t/r til et ophold på tre uger i august-september. Desværre er det vanvittigt svært lige at gennemskue, hvad vi bør prioritere på vores rejse, så jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe.

Vores umiddelbare plan er at tage fra Merida til Palenque og San Cristobal de Las Casas. Derfra videre til Tikal, dernæst Belize (vi har snakket om et jungle-stop og et dykker-stop). Fra Belize vil vi gerne videre til Tulum, Cozumel, Isla Mujeres og evt. slutte af i Valladolid eller en nærliggende landsby, hvor vi kan tage den sidste overnatning. Jeg er rigtig ked af at gå glip af Lago de Atitlan og Semuc Champey i Guatemala, men kan også godt se, at vi er temmelig pressede i tid, hvis vi også gerne vil slappe en lille smule af på rejsen. Er der nogen, der har taget en lignende tur og har nogle gode råd – evt. til en bedre rute og prioritering?

Anonym amboye16

Hej Melidez

Som Mads skriver, så synes jeg også, at I har lagt jer fast på alt for meget allerede, når I kun har tre uger. Tre uger kan fint bruges på Yucatan-halvøen i Mexico alene, men altså det kommer jo an på, hvad I er interesserede i og hvor meget I gerne vil sidde i en bus.

Jeg synes også at det er rart ikke at have alt for mange planer, da der pludselig kan komme nogle muligheder, som man ikke havde regnet med, eller man møder nogle andre rejsene undervejs, som fortæller om noget, som man bare ikke KAN gå glip af – og så er det jo ærgerligt, hvis hele ferien allerede er planlagt – men det er jo helt op til jer.

Min kæreste og jeg rejste sammen med et vennepar og deres børn til Yucatan for to år siden og skrev om det på vores blog. Her er I velkomne til at kigge forbi og evt. få lidt ide om, hvad I har lyst til at bruge tid på, mens I er af sted.
    Alle indlæg fra juli 2012 stammer fra Yucatan/Mexico.

http://annemarieograsmus.blogspot.dk/2012/07/mexico.html

På en anden 3 ugers tur i 2003 har vi rejst fra Palenque til Tikal og derfra til Belize (kun Caye Caulker) og til Tulum, Playa del Carmen og Isla Mujeres. Men det var før bloggens tid. Jeg kan anbefale alle stederne på nær måske Playa del Carmen – andre mennesker er vilde med den by, så det kommer jo helt an på interesser og temperament.

Jeg ønsker jer en fantastisk rejse – og I er velkomne til at skrive igen, hvis I tror, at der er andet, jeg kan hjælpe med.
    Venligst
    Anne Marie

Anonym madseventyr

Hejsa 🙂

Jeg rejser selv til Mellemamerika til august, og har naturligvis også spurgt lidt rundt omkring for at få lidt information omkring min kommende destination.

Specielt én ting er gået igen, uanset hvilket forum jeg har søgt information på, og det er, at man ikke skal undervurdere afstandene. Selvom Mellemamerika ikke fylder en hel masse sammenlignet med Sydamerika, så er det altså alligevel nogle store afstande der skal dækkes, når man rejser rundt dernede.
    Med kun 3 uger tilgængelig er mit umiddelbare indtryk, at 3 lande er ret meget at skulle nå dernede – især fordi det i forvejen ikke går vanvittig hurtigt med transport dernede, og at det meget sandsynligt vil få jer til at føle i skynder jer igennem de lande i besøger – og måske i sidste ende står med en ærgelig fornemmelse af, ikke at have nået så meget som i ønskede – hvilket du jo egentlig allerede påpeger med Guatemala.

Hvis jeg var jer, ville jeg holde mig til et enkelt land eller måske to – for på bedste vis at forsøge at undgå at ærge jer, og så gemme det/de andre land(e) til et andet tidspunkt, hvor tidsplanen ikke er så presset.

Jeg har personligt ikke rejst i Mellem- og Sydamerika før, men til gengæld tilbragt 3 måneder på rundrejse i Sydøst Asien, hvor tingene også til tider kan gå en smule langsomt 🙂

Jeg vil rigtig gerne være behjælpelig på bedste vis, men der er mange andre herinde på forummet, som vil være meget bedre hjælp end mig, da jeg som sagt ikke har personlig erfaring med området (endnu). Så må vi bare krydse fingre for, at de kravler ud af buskene og ser jeres tråd, for der er rigtig mange hjælpsomme mennesker herinde 🙂

Lad mig høre hvis der er andet jeg kan hjælpe med – jeg undersøger gerne specifikke ting for jer, hvis det skulle have interesse.

Alt det bedste,
    Mads

Anonym Melidez

Tusind tak for jeres svar begge to!!! Det er bestemt noget, vi vil tage med i vores overvejelser – og jeg vil tage et smut ind forbi din blog, Anne Marie.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account