This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rasmus

Der er direkte busser fra San Christobal til Xela i Guatemala.. Så ja, det er muligt at rejse imellem de to lande uden problemer.. Derudover er der også en bus/båd mellem Palenque og Flores(Tikal).. Den kunne med fordel bruges på din tur for ikk at rejse i cirkel…
    Ellers er det nemt at rejse i især Guatemala..
    Jeg rejste i området i 7 uger inkl dykkercertifikat for ca 12-13000 eksl fly og forsikring… (2 år siden).. man kan leve næsten lige så billigt som Sydøstasien, faktisk nok billigere, da man i mange områder ikke falder i fest/druk som man gør mange steder i Asien

Anonym kthuen

Hej

Jeg er ved at tænke lidt på sommerferien og vil høre om nogen ved, om mine ideer er helt urealistiske.

Jeg vil gerne til Mexico og måske Guatemala. Jeg havde tænkt at tage til Mexico city derfra til san cristobal og så ind i guatemala. Her ville jeg gerne til atitlansøen så til Guatemala city og derfra til tikal og peten. Derefter til mexico til isla mujeres/playa del carmen, chichen itza, Merida og så palenque hvorfra jeg ville tilbage til mexico city.

Alt det ville jeg gerne nå på 4.5 uge og helst gerne holde rejse på ca 15000 eks forsikring, vacciner og malariapiller.

Lyder der realistisk? Kan man rejse fra san cristobal til guatemala og er ruten i guatemala mulig at rejse?

Mvh Karsten

Anonym natacha

Hej.
    Jeg har selv rejst rundt i mellemamerika, primært i de lande du her nævner. Det er en fantastisk rute du har tænkt, men vær nu forsigtig og fornuftig i Mexico City.. Jeg brugte selv 2 måneder på at rejse rundt. Du vil nok godt kunne nå det på 4.5 uge, men man forelsker sig altså i mange af stederne, f.eks. Atitlan søen i Guatemala og Antigua (som ikke er særlig langt fra) er også en virkelig dejlig by, og med 4.5 uger er der ikke så meget tid til at blive og nyde stederne.. men du skal nok få masse ud af det alligevel. Omkring transport er der ingen problem i Mexico i hvert fald. De har billige busruter overalt, og du kan nærmest krydse landet i én bus. I guatemala vil jeg råde dig til at rejse i “chiken busses”. Husk også, at man ikke kan komme fra Guatemala (nord) til Mexico, hvis du først er ved Flores, skal du igennem Belize (det er dyrt ved grænsen), og hvis du ikke skal tilbringe tid i Belize, som ellers er skøn, så tag en anden vej. Hvis du kan, så prøv at rykke lidt rundt på rækkefølgen. Tag fra Mexico City – Palenque – Merida – chichen itza – Playa Del Carmen – Flores (Tikal) – Antigua – Atitlan – San Cristobal – Mexico City. Dette er self bare et forslag 🙂 Jeg havde personligt problemer med at komme fra Flores og til Playa Del Carmen. Vi måtte tage igennem Belize City, op til Tulum og der fra til Playa. Det tog 2 dage mere end jeg havde regnet med, at der ikke var nogle direkte veje fra Flores til Mexico.
    Håber du får en fantastisk rejse i hvert fald 🙂

Anonym Maria

Hej Tak for de gode forslag. Det er herligt man kan få lidt hjælp. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvordan jeg kommer ud og ind af Guatemala fra flores? Er den eneste mulighed den båd? Ved I hvor lang tid den båd tager? Er det en primitiv langsom junglebåd ?

Mange tak igen for svarene 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account