This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Jeg kan på ingen måde forestille mig, at det påvirker Yucatan området og mener ikke det skal stoppe dig. Udenrigsministeriet skal nok annoncere det på deres hjemmeside, hvis situationen skulle blive tilspidset og give råd om hvorvidt du bør fravælge det.

Jeg blaffede fra Orange Walk i Belize rundt i Mexico og endte i Cancun da svineinfluenzaen havde sine fifteen minutes of fame. Brugte ingen offentlige transportmidler og havde absolut intet andet end gode oplevelser med lokalbefolkningen..det synes jeg fortæller en helt masse:)

Anonym MAN

Det synnes jeg også.
    Tak for svaret.

Anonym MAN

Hej jeg har set i nyhederne at der er opstået uroligheder i Mexico. Så vidt jeg kan forstå er det problemer med korruption i politistyrken og rivalisering mellem narkotika bagmænd.

Jeg skal rejse til Central Amerika i foråret, bla. Syd Mexico(Cancun m.m.), bør jeg plan lægge min rejse plan om og blive i Costa Rica hvor vi lander?

Nogen der har erfaring med syd Mexico og de nuværende forhold.
    Hvordan er det bedst at rejse, er busser sikre?

V.h. Morten

Anonym AM

Min søster er lige netop hjemvendt efter 14 dage i Yucatan (Playa del Carmen). Deres oplevelser har (desværre) sat en tydelig mening. ALDRIG MEXICO IGEN!!!

Jeg har selv været der i 2002 og det lyder meget til, at der siden er sket et boom i kriminaliteten og korruptionen. Det har også sat et negativt præg på lokal befolkningen, så de i dag ikke har samme tålmodighed til turisterne (og uden at generalisere dem til at være alle) så er der desværre en del som fupper turisterne ved at være uærlige, have bagtanker og er ubehjælpsomme.

Anonym Anonym

Lad nu være med at lade den søster, der har “rejst” omkring Playa del Carmen ændre på dine planer.
    I alle top-turistdestinationer er der fuskere og plattenslagere, og de lokale der er trætte af os turister.
    Jeg har rejst med jævne mellemrum i Mexico siden 1991. Yucatan har ikke ændret sig på det punkt. Du skal til gengæld være mere forsigtig omkring Chiapas området (og du skal jo ikke til Ciudad Juarez, hvor de virkelige problemer er). Men kommer du helskindet igennem Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala og Belize, så vil Yucatan synes som en leg (med mange turister)!
    Rigtig god tur
    Raslyng

Anonym MAN

Okay, tak for jeres input.

Hvad med de centralamerikanske lande. Nogen der har nylige erfaringer fra disse lande?

Vi skal under alle omstendigheder til besøge Costa Rica og forhåbentlig også Nicaragua.

vh. Morten

Anonym Ditte

Hej guest –
    Nu skriver du, at hvis man klarer sig gennem Guatemala og de andre lande, så vil Yucatan opleves som en leg.
    Jeg står faktisk og skal til Guatemala her til december, og nu blev jeg helt bekymret … Er Guatemala SÅ slem? Og du nævner også Chiapas, som jeg også havde tænkt mig at rejse til. Kan du uddybe det lidt?

Anonym Simon

det er ikke slemt i guatemala og da slet ikke i mexico, mexico har gode busser, brug ADO de er ligeså gode som dem herhjemme og intet at frygte 🙂 .. har selv boet på yucatan halvøen i 4 måneder, og der er intet at frygte. I skal selvfølgelig ikke rende rundt om natten i storbyerne som fx. mexico city og guatemala city, men i playa del carmen er der altså ikke noget at frygte 🙂

Anonym Anonym

Sidste sommer var jeg i Mexico og besøgte undervejs Cancun, Isla Mujeres, Playa Del Carmen, Cozumel og Tulum…

Havde den fedeste tur og kan kun anbefale dig at tage afsted!

Anonym Trine Johst Vammen

Hej Morten
    Jeg har også selv planlagt at tage til Mexico (og de 7 andre lande i Mellemamerika) her til foråret 2011. Mine forældre har været meget nervøse pga hvad de hører i nyhederne. Jeg har en hel del mexicanske venner og de siger at jeg trygt kunne tage af sted. De bord næsten allesammen i Mexico City, hvor der altid har været steder man ikke skal opsøge efter mørkets frembrud, og sådan er det selvfølgelig stadig. Så længe man rejser med sin sunde fornuft er det ok. Problemerne er ved den nordlige del af landet ved grænsen til USA, så hold dig til de mere turistede steder, undgå nord og tænk dig om så skulle det være sikkert nok. Jeg tager i hvert fald selv af sted.
    V.h. Trine

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account