This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym PDC

Vi er et ungt par som skal en tur til Yucatan-halvøen fra slutningen af juli og en måned frem.

Vi lander i Cancun og har tænkt os at tage et loop i retning mod Chichen Itza og sluttende med 4-5 dages dykning ved Cozumel inden vi tager hjem igen.

Vores oprindelige tanke var at tage helt ned til Palenque og rejse ind i det nordlige Guatemala og videre ind i Belize inden vi returnerer mod nord.

Er det for stor en mundfuld? Skal vi evt. helt gemme Guatemala til en anden god gang og køre til Chetumal og evt. se lidt i det nordlige Belize.

Er der nogen der har taget en lignende tur med tilsvarende mængde af tid tilrådighed hører jeg meget gerne fra jer.

Rejsehilsner
    Perry

Anonym Anonym

Jeg har rejst fra Villahermosa via Palenque, Tikal, Belize City, Caye Caulker og tilbage op til Playa del Carmen, Tulum, Isla Mujeres og Cancun på 3 uger. Det var en rigtig god tur. Med den ekstra uge I har, kan I sikkert godt nå hele vejen rundt i jeres loop!
    Når alt kommer til alt, så kommer det jo an på, hvad der interesserer jer. Vi ville i “junglen” ved Palenque og se templerne ved Tikal!
    Men jeg kunne også sagtens forestille mig en fed tur ned langs Costa Maya til det nordlige Belize og lidt afslapning ved Caye Caulker (hvis man som jeg synes, at den caribiske mad og “yaaaa maaan-stemningen” er fed).
    Uanset hvad, så kan I ikke blive skuffede. Mexico har det hele, og med Guatemala og Belize som mulig bonus, så kan det kun blive godt!

God tur
    Raslyng

Anonym Rasmus

Jeg har ikke prøvet hele turen i taler om.. Mest loopet.. Jeg tog fra Guatemala til Palenque via San Christobal.. Det er en rigtigt flot tur, hvor man får en masse indtryk og det er ikke en særlig lang og svær tur!! Tog fra Palenque til Flores (Tikal, Guatemala) med bus og båd, hvilket var en spændende dagstur.. Fra Flores til Belize er en 5-6 timer max og derfra videre til Cancun skulle bestemt være til at overkomme!!
    Så min anbefaling er helt klart at komme afsted.. I bliver dog nok bare så bidt af Guatemala, at i er nødt til at komme tilbage igen en anden gang.. Men tager man vel med 🙂

Anonym Peter
    Anonym Peter Vejrum Terp

Hejsa

jeg var i Mexico sidste år og havde ca. samme plan, skulle dog kun være afsted i 3 uger. Det endte op med at vi faktisk kun tilbragte tiden i Mexico for ikke at blive for presset.

/Peter

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account