This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Skal man betale en afgift, naar man rejser ud af Mexico?

Og saa lidt mere kompliceret: Jeg paataenker at opholde mig i Mexico i knap et aar, men jeg kan vist ikke faa visum. Et studievisum kraever en uhyrlig sum penge paa kontoen, jeg tjener penge lobende i stedet (er dog ikke berettiget til et arbejdsvisum). Et turistvisum daekker op til 90 dage, men hvordan forholder det sig ved fornyelse? Kan jeg krydse en graense og saa faa nye 90 dage?

Nogen der har provet at soge studievisum i Mexico uden at medbringe en dansk SU?

Nogen der har provet at opholde sig langere tid i Mexico udelukkende med et turistvisum?

Anonym Anonym

På Udenrigsministeriets side kan du læse om Visumreglerne til Mexico.

Du kan også kontakte den Mexicanske Ambassade i København.

Du ligger lidt op til at snyde med visum – det kan jeg kun fraråde. Et ophold i et mexikansk fængsel er ikke det bedste jeg kan forestille mig.

Anonym Anonym

Hej
    Det er slet ikke så kompliseret!

Er lige kommet hjem fra 6 måneder i Mellem Amerika bla. Mexico. Jeg rejste KUN på turist visum. Det er MEGET nemt at krydse grænsen til Guatemala og på den måde forlænge dit turist visum. Det giver 90 dage mere – hver gang du gør det. Ellers kan jeg fortælle at jeg uden problemer og for sølle 100 dKr forlængede mit turist visum i Guatemala på imigrations kontoret. Det tog 3 dage og så havde jeg 90 dage mere uden at skulle til at krydse grænser. Det foregår på samme måde i Mexico. Det eneste du skal kunne fremvise er pas og et kredit kort ( læs visa kort, mastercard el. lign. )
    Held og lykke med det.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account