This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej backpackers!

Jeg har fundet den her side meget hjælpsom og har allerede fundet en del informationer, men jeg har stadig en del spørgsmål.

Min kæreste og jeg har bestilt flybillet til Phuket den 7. februar. Vores hjemrejse er fra Bangkok den 13. marts. Dvs. vi har 35 dage i Thailand. Vi starter i Phuket i sydthailand og så rejser vi op igennem landet og helt op til Chiang Mai, og ned til Bangkok igen når vi skal hjem.

Vi skal ud og opleve en masse skønne ting og vil gerne se det “rigtige” Thailand på vores tur. Men afslapning og drinks ved strandene skal vi helt sikkert også benytte os af.

Så spørgsmålene lyder:

Hvad kan I anbefale os at se/lave i Sydthailand?
    Hvilke øer skal vi besøge og hvad kan man lave af spændende ting på de forskellige?
    Hvilke andre ting kan vi lave i Sydthailand, som nødvendigvis ikke indebærer strande og lækre øer?

Hvad kan I anbefale os at lave i Bangkok?

Og hvad med Nordthailand/Chiang Mai?

Jeg har som sagt fundet lidt på nettet allerede, men kun små hints, ikke noget konkret. Håber I kan hjælpe 🙂

Mvh. Line og Jonas

Anonym L

I Sydthailand kan jeg klart anbefale Railay, som både byder på lækre strande og fede klatreoplevelser.

Anonym Mie

Tag på cykeltur i Bangkok. Det er fantastisk!!!

Anonym Lisbeth Friis

4-5 dage på husbåd på Khao Laem ved Sanklaburi (oppe mod Myanmars grænse)

Anonym Henrik

Ville da helt sikkert tage et par dage til Phi Phi ø’erne når i er så tæt på. Tage op til deres udkigspunkt og besøge May Bay. Er I til fest og farver blir strandfesterne på Phi Phi større og større for hvert år der går!

Anonym Bressay

Lisbeth Friis>>

Er det værd at bruge penge på 4-5 dage på husbåden?
    Det er ikke kun afslapning; der er vel også ture/udflugter mm?

Min kæreste og jeg overvejer nemlig at prøve det når vi skal en måned til Thailand.

Anonym Mads

I Bangkok er der naturligvis Kao San Road, der er et sandt backpacker-mekka. Synes dog hurtigt man får nok af den intense stemning.
    Chinatown i Bangkok er super spændende og en helt anden verden. Der er ingen egentlige aktiviteter, men bare det at vandre rundt og suge indtryk til sig er en super oplevelse. Det er især spændende ved aftenstid, hvor de små restauranter og gade-køkkener flytter ud på gaden.
    Chatutak-markedet er helt sikkert også et besøg værd. Det er et af verdens største åbne markeder, og der er ikke den ting, man ikke kan købe der. Det afholdes kun i weekenden.

Anonym L

Ja, weekend-markedet i Bangkok er helt klart et besøg værd, men tag derud om morgenen da der kan blive meget varmt i løbet af dagen…og vent gerne med at shoppe alt for meget før I kommer derud, da man kan få de fleste ting en del billigere der, end du kan i eksempelvis MBK.
    I Bangkok er kongepaladset Grand Palace også et must og rundt om hjørnet finder du Wat Pho hvor du kan se den liggende Buddha.
    Khao San road er kendt som backpackers paradise og er helt klart også et besøg værd. Der er boder, barer, guesthouses, cafeer, rejsebureauer m.m I kan vælge at bo der eller i området omkring, eller blot tage dertil som en turistattraktion.
    En fed oplevelse kan også være at tage op og få en drink (og evt. en middag hvis man vil flotte sig lidt), på toppen af State tower i Bangkok

Anonym Lise

Hej
    Køb eller lån Backpacking for begyndere. Den er lille og overskuelig og følger helt konkrete ruter igenne Thailand, Malaysia og Borneo

Anonym Anonym

Tag båden over på den anden side af floden, hvor skiltene kun er på thai og hvor de lokale kigger en ekstra gang, når du kommer gående igennem markederne og med glæde hjælper dig med at bestille mad i de små boder.
    Cykelturen i Bangkok lyder som en genial idé.
    Men lad for guds skyld være med at tage turen til Tiger Temple (dyreplageri!)

Anonym Jonas

Tak for en masse lækre input!
    Okay, jeg forestiller mig at vi skal slappe af på nogle stranden når vi kommer derned, evt. et smut ud på Phi Phi, som Henrik foreslår. Umiddelbart ved jeg ikke lige med husbåden, synes det virker som lang tid at bruge 4-5 dage på en husbåd, når vi “kun” har 35 dage at tage af, men helt sikkert en mulighed.

Som Bressay skriver skal vi også på nogle ture og udflugter. Vi kunne godt tænke os at komme på elefanttrekking i Khao Sok Nationalpark. Er der nogen der kender til det sted?

Vi har også kigget på en masse forskellige ting på Ko Samui som ser rigtig lækkert ud, bl.a. en slangefarm og tigershow. Er der nogle erfaringer med denne ø og dens muligheder?

Tak for tippet ang. bogen Lise, det vil vi klart overveje, men hvad med bogen om Thailand fra Lonely Planet? Er der nogen der har erfaringer med deres bøger? Den er ret dyr, men kan se den er på 850 sider og fyldt med lækre informationer.

Hvilken flod snakkes der om i seneste indlæg? Det lyder rigtigt spændende, da vi også gerne vil ud i nogle mere lokale og knapt så turistbefærdede områder og se det mere “rigtige” Thailand.

Til sidst, er der ingen erfaringer omkring Nordthailand/Chiang Mai? Bungee jump? Trekking? Ture i bjergene osv? 🙂

Og igen, tak for en masse gode svar!

Anonym L

Jeg har Lonely Planet Thailand og er rigtig glad for den, synes generelt at Lonely Planet laver nogle gode rejsebøger…I kan evt. låne den på biblioteket, hvis ikke I vil ud og investere i en.

Der er en masse forskellige trekkingture og ture/oplevelser generelt som tager udgangspunkt i og fra Chiang Mai… I Chiang Mai kan man bl.a. komme ud og se de forskellige traditionelle håndværker, der er et stort natmarked, man kan tage op og se Dragetemplet Doi Suthep hvorfra der er en fantastisk udsigt udover Chiang Mai og meget andet….tag dertil og find ud af hvad der tiltaler jer, mulighederne er mange….Ang. trekking er der også et væld af muligheder, jeg selv har været på et par forskellige trek, men synes det bedste var omkring Umphang hvor vi bl.a. kom hen og så Thailands største vandfald, red på elefanter igennem ufremkommelig jungle, overnattede i en lokal village der lå midt i junglen samt overnattede i telt i junglen.

Hvis I tager til Koh Samui, skal I næsten også tage til Koh Pha-Ngan og opleve Full Moon party, hvis I altså er til fest og farver 😉

Hvis I er historisk interesserede kan I også tage til Ayuthaya som er den tidligere Thailandske hovedstad…..eller I kan tage til Kanchanaburi hvor I kan se broen over floden Kwai, køre en tur over The Death Railway, se et krigsmuseum, opleve Erawan Nationalpark der har et vandfald i 7 niveauer m.m

Imens i er på de forskellige øer kan I jo også tage ud og snorkle, dykke, sejle i kajak og igen vil jeg også slå et slag for Railay når I er nede ved Phi Phi og Phuket…. 🙂

Anonym Anonym

Jeg ville lige stemme i omkring Umphang trekket. Det er et helt fantastisk trek, vi mødte ikke andre turister og fik et væld af oplevelser – jeg har hørt meget dårligt om trekkene fra chiang mai, men der er sikkert nogle gode ind imellem. Umphang trekket købte hos jysk rejsebureau (vi købte vores på deres kontor i bangkok, men det kan sikkert bookes hjemmefra) havde for os udgangspunkt fra bangkok, trekket varede vist 3 eller 5 dage og så kunne man vælge transport videre til chiang mai.

Ayuthaya er et besøg værd, men 1 dag er altså nok til at se byen.

Sydpå er øerne nærmest lige fantastiske, personligt elsker jeg koh tao, hvis man er til ren afslapning, dykning og paradis. Men resten af øerne er nærmest lige så fantastiske. Koh tao, koh pha-ngan og koh samui ligger som perler på en snor ud for østkysten af det sydlige thailand, så man kan jo evt tage dem alle 🙂

Er man frisk på noget helt andet kan koh chang, der ligger tæt på cambodjas grænse anbefales, det tager en 4-6 timer at komme dertil med bus/færge fra bangkok, men er en anden lidt anderledes ø.

ang rejsebøger, så synes jeg lonely planet laver de bedste. Tjek saxo, har lige bestilt nogle LP’er der fra, de har gode tilbud lige for tiden.

Anonym Anonym

Dejligt med en masser informationer da jeg pt selv rejser rundt 6 måneder og er i thailand nu med min kæreste. Vi ankom 4dage siden og kom fra Malaysia. Vi var i Trang 2 dage og var på marked og så det lokale, men det var mere en by man tag fra til øerne, som Koh Lanta som vi befinder os på, som er en dejlig ø, også med trekking/elefanter og dejlige strande på long beach. Vi tag videre til Phi-phi er fra og bliver et par dage og slapper, evt. ved jeg man kan tage på forskellige turer, tii fx. James bond Island og øen som er med i “The beach” Blev optaget hvis i har set den hedder Maya Bay. Fede snorkling steder på Phi-phi og billigt at bo. Vi tag til phuket efter, hvor min kæreste skal lave noget Yoga og jeg skal thai bokse, Phuket er meget crowed ved jeg for andre ferier men man skal da lige se det. Der er shooting rance hvis det er jer, masser af turer der fra også. Hvis i skal dykker kan jeg klart anbefalde Siliman øerne, som er et hvis ikke det bedste sted at dykke med koh tao er også rigtigt godt, hvor du ogå har muligheder for at se store hvaler. Efter tag vi til øst sider til koh samuri, koh pang-ang og koh tao. Som andre har skrevet er det sandt er koh pang–ang er for full-moon party og fest og farver, ( Hippie ø) men dejligt sted. Koh samuri er lidt dyrer ind de andre steder da det med turistet men en flot ø med masser af muligheder, som kajakker, snorklig og dykning samt trekking. Lej evt scooter når i er på forskellige øer for rigtigt at smage Thailand og stoppe hvor i har lyst. Efter tag vi op af kysten til hua hin videre til khao yai bare for at se noget lokalt et par dage. videre nord til kanchanaburi hvor man skulle få en på opleveren har vi hørt, der skulle være masser af turist aftraktioner, som broen til kwai, og som står skrevet længere oppe. Vi tag til chang mai hvor de har et fantastik nat-market og for at river rafte og se det nordlige lokale. Vi skal have nogen kurser i hvordan man laver thai mad. Vi tag nok til laos nu hvor vi er så tæt på. I har kun 35 dage så blev hellere i Thailand med mindre i rigtig gerne vil se de 4000 øere og prøve at sidde i ringe og hive jer selv ind til barer, det kaldes tubbing. Bangkok er selvfølgelig en rigtig stor by, med mange forskellige dufte/lugte. Meget traffik og masser af larm og støj. Besøg weekend marked, og gem penge til at købe alle suvenier der, og lad vær med at slæbe ting med jer fra de forskellige steder, for i kan få det samme der, til billiger penge. Husk at forhandle, i kan få tingene til 4 gange billiger ind hvor i starter 😀 Nyd ferien og ses måske i lufthavene da vi flyver samme dag, 13 marts…

Anonym Solsikke

Tænk jer om inden i støtter div. dyreshows i Thailand. Jeg kan kun anbefale at i kigger nærmere på WSPA’s hjemmeside. Man kan meget nemt komme til at støtte dyremishandling og det går jeg ikke ud fra, at folk med lidt omløb i hovedet har lyst til.

Jeg ville ALDRIG tage til shows med fx. vilde dyr som aber og tigere. Disse dyr skal opleves i deres rette element – nemlig i naturen/nationalparker.

Vil i på elefant trekking, så brug tid på at finde et sted, hvor dyrene lever i optimale rammer og bliver brugt med respekt.

Sorry det sure opstød – men det er simpelthen på tide, at folk bliver mere kritisk. Udnyttelse af dyr er bare ikke okay. Og slet ikke for underholdningensskyld.

God rejse. Og forresten er i som jeg, rigtig glade for dyr, så skulle der ligge et stort hunde internat på Phuket, som tager sig af gadehunde. Jeg tror virkelig, at det ville give en rigtig meget at arbejde som frivillig der et par dage.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account