Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541943
     Stephanie

      Hej 🙂

      Jeg er næsten lige kommet hjem fra en tur i Sydamerika. Mit allerbedste råd til dig, det er sådan set bare at bruge din sunde fornuft – den bringer i sig selv allerede meget sikkerhed.
      Da jeg var afsted havde jeg det allerbedst med at følges med nogen da man tiltrækker meget opmærksomhed med lys hud, lyst hår og lyse øjne. Men det var mere for min egen tryghedsfølelse frem for sandsynligheden at der kunne ske noget.

      Min mor var også meget bekymret for mig, og ikke særlig begejstret for at det blev Sydamerika 🙂 , men hun havde det rigtig godt med at hun var i kontakt med mig og at hun vidste hvor jeg var henne.
      Jeg havde et overordnet program inden jeg tog afsted, så hun kunne på den måde følge med i hvor jeg var henne. Så var det også rigtig rart for hende at vide, at jeg fx opholdte mig et sted i en periode hvor jeg ikke var til at få fat på mht forbindelse. Og så blev hun meget glad da jeg sendte et billede af mig med nogle rejsekammerater nogle dage efter jeg var taget afsted, så hun kunne ‘se’ at jeg havde det godt.

      Jeg håber du får en fantastisk tur & pas på dig selv 🙂

      Kh stephanie

      #3541938
       Thomas

        Har rejst rundt i hele verden – mange gange, OG jeg er kun blevet overfaldet i…. Barcelona 🙂

        #3542085
         Aventyr

          Ja, sådan er mødre jo. Meget sødt 😉

          Jeg kan bare tilføje mig til historierne, der allerede er skrevet; jeg rejste med en veninde i 7 mnd. i LA og har ingen ubehagelige oplevelser haft. Jeg var faktisk selv pisse bange inden, men har kun fået afkræftet al min frygt. Og jeg er lyshåret og det hele 😉

          Man møder jo også mange andre backpackere når man er ude at rejse og ingen af dem jeg har snakket med er blevet kidnappet, har ALDRIG hørt om det. Altså ikke dermed sagt, at det ikke sker, men jeg kender absolut ingen det er sket for, eller nogen der kender nogen, der kender nogen, osv 😉
          Selvfølgelig er der tyverier og for enkelte personer ubehagelige oplevelser. Men der skete ikke mig noget som helst.

          Men man skal selvfølgelig passe godt på sig selv og (desværre!!!) være lidt mistroisk overfor nogle mennekser.

          Jeg havde altid kopier af mit pas forskellige steder når jeg skulle på længere ture med transport (et i bh’en, et i tasken og selve passet i pengebæltet), og selvom der ikke skete mig noget vil jeg da stadig anbefale at gøre det. Og derudover kan jeg anbefale at have to kort med to forskellige steder og kontanterne fordelt i bh’en og pengebæltet, men også en smule i en pung, som du kan give, hvis nogen kommer og vil berøve dig. Og i den pung skal dit kort selvfølgelig ikke ligge 🙂 Men så kan man jo være heldig at de hopper på, at det er alle penge man har med sig. Og så står man heller ikke og afslører sig selv når man skal famle efter penge i pengebæltet eller i bh’en 😉

          Ellers er det en god idé at holde sig indendøre efter mørkets frembrud og tage taxaer om aftenen, eller hvis I er utrygge ved noget. Men det er altid en god idé at forhøre sig lokalt, hvad tid man skal holde sig indendøre.

          Nu håber jeg ikke jeg har gentaget alt for meget af hvad de andre har skrevet 🙂

          Jeg håber du får en rigtig god tur! Jeg kan især varmt anbefale Ecuador 🙂

          #3542557
           Endangered

            Mange tak, for de mange gode svar! Det er helt sikkert noget jeg kan bruge. 🙂

          Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account