This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anna-Louise

Hej derude:)
    Min kæreste og jeg rejste for et år siden rundt i USA i en lejet bil. Vi har siden fået en datter og er interesseret i gode råd når man rejser med et mindre barn (1år og 3 måneder) i USA. Nogen der ved hvor man kan leje en mini autocamper istedet for de kæmpe RV’s mange kører rundt i?
    Tak:) /Anna-Louise

Anonym Jens

Cruiseamerica har en C19, som kun er ca. halvt så langt som de store autocampere amerikanerne kører i, og samtidig heller ikke helt så bred. Så det kunne være et godt bud.

Priserne hos cruiseamerica er billigere, jo længere tid i forvejen i bestiller. Og hvis i har mulighed for at rejse uden for sæsonen. Men det vigtigste er at bestille i god tid. Prøv desuden forskellige byer, og forskellige rejsedatoer. Jeg har selv lige bestilt til næste sommer, og der blev det 10.000 kr. billigere ved at jeg valgte en afhentningsdato 2 dage tidligere end først planlagt, til trods for at jeg så lejede 2 dage længere. Så det kan godt betale sig at prøve forskellige datoer. Prøv at kigge her, http://www.fdm-travel.dk/usa/motorhome/ der kan du beregne pris.

Bemærk også at den mindste ikke nødvendigvis er den billigste. I mit tilfælde blev den største faktisk lidt billigere, da der var tilbud med 50% på fri miles.

Og pas på med at lade jeg skræmme af, at det umiddelbart kan virke lidt dyrere end at leje bil. For til gengæld sparer i så på overnatningerne, og man sparer også meget på madbudgettet, da man selv kan lave mad. Og iøvrigt så er det rigtig lækkert at have en fast base, så man slipper for at skulle pakke ind og ud på hoteller hver dag. Og så er det i det hele taget bare fedt at kunne bo ude i nationalparkerne og sidde udenfor og grille i den fantastiske natur, fremfor at bo på et eller andet trist motorvejsmotel, og spise aftensmad på macdonalds.

Så jeg kan klart anbefale autocamper.

Sidste år lejede jeg 5 uger autocamper udenfor sæsonen for 23.000 alt inkl, og næste år har jeg booket 7 uger i højsæsonen, og det bliver så 42.000 kr. Det synes jeg faktisk ikke er så galt, fordi man så sparer på oernatninger og mad.

Anonym – bartholdy –

har du kigget på http://www.cruiseamerica.com
    de har hvertfald en del at vælge imellem men de er bare MEGET dyre syntes jeg. men det er autocampere generalt i usa, altså at leje. mvh thomas.

Anonym Anna-Louise

Mange tak for de gode svar. Da vi var afsted sidste år havde vi telt og trangia sæt med, og boede kun i stateparks og nationalparker, så synes bestemt også det er det fedeste:) Men er ikke sikker på at det er et hit med en lille datter. Så håber vi kan finde en autocamper til rimelige penge. Vores billeje kostede 5000 alt inklusiv for 6 uger sidste år. Hmm.. Jeg må igang med at tjekke jeres råd – tak for det:)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account