This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym solskinsglad

Hvor almindeligt er det, at bagage kommer på afveje? Hvor lang tid går der, inden man modtager det (skrækhistorier)? Er det almindeligt at det helt forsvinder? Skal luftfartsselskabet betale, hvis det bortkommer? (Her mener jeg ikke rejseforsikringen, men selve luftfartsselskabet).

Min kæreste og jeg skal en tur til Danmark, og han er overbevist om, at hans bagage enten vil blive stjålet, eller at British Airways kommer til at smide den væk.

Jeg har rejst meget, og jeg har aldrig mistet noget.

Anonym Anonym

Jeg var i Januar måned 3 uger på New Zealand, og da jeg skulle hjem og ankom til Danmark var min bagage ikke med! Jeg gik til den rette skranke, og fortalte min situation og hvad jeg manglede (skulle forklare farve, størrelse m.m.). Herefter sagde de at de ville ringe inden for 24 timer.
    Jeg havde ikke hørt noget, før der var gået 23 ½ time – og der var mine håb forsvundet for at se min bagage igen, men ak nej! Hun ville blot fortælle at den var fundet, og de ville levere den til mig. Så 5 timer senere stod en mand udenfor min dør på 3. sal og afleverede min ventede bagage. Var meget glad!!!!

Jeg rejste med British Airways/Quantas, og fik kun god service. Jeg fik min bagage på trods af den havde været en lille omvej i Las Vegas.

Så frygt ikke

Michelle

Anonym LJbn

British Airways har desværre ry for, at miste meget af passagerenes baggage. Jeg læste en artikel i sommer hvori der stod, at de mistede omkring 1. mio baggage om året.

Anonym Peter

Håber dette kan hjælpe folk der har PROBLEMER med at få information om deres mistede bagage af NOVIA i Københavns lufthanvn.

Samtlige af deres numre på deres useriøse hjemmeside ender med en telefonsvarer der fortæller hvor i og ååhh så travlt de har, derefter bliver forbindelsen afbrudt…

Dvs. man kan ikke, eller måske meget sjældent fange dem telefonisk… med mindre man har fat i et hemmeligt nummer som bruges af deres fragtmænd og flyselskaber…

Håber det hjælper 🙂

3247 4129

Anonym Anna N

Har også haft problemer med British Airways… ventede over en uge med at få min bagage, og på det tidspunkt opholdte jeg mig i Los angeles… Jeg har mistet min bagage to gange i Københavns lufthavn og begge gange gik der en dag og så fik jeg den igen.

Anonym Sune

Det nummer virker bare 🙂

Anonym Gitte

Mistede vores bagage i Heathrow den dag teminal 5 åbnede..skulle 3 uger på rundtur i Afrika og har først fået bagagen 12 dage EFTER hjemkomst….ingen service hos British Airways eller Novia

Anonym liiva

Er British Airways og Qantas Airways det samme? 🙂

Anonym MBM

nej British airways er engels og Qantas er Australsk

Anonym MBM

nej British airways er engels og Qantas er Australsk

Anonym mbm

Jeg har også mistet min bagage og der er nu gået 9 dage siden at jeg jeg ankom med flyet uden den ene af mine to kufferter.

Jeg fandt ud af at man selv kan spore sin bagage på:

http://www.worldtracer.aero/filedsp/ba.htm

Her kan man også følge med i om den er fundet osv.

Det lader til at man har fundet min bagage, men har ikke kunne aflevere den, da min adresse var ugyldig.
    Jeg tror, at det der er sket i mit tilfælde, er at man sendt den til George town i USA istedet for George Town på The Cayman Islands. Derfor har vi måtte skrive til dem, for at understrege dette.
    Der er mange ting der kan gå galt, men jeg har endnu ikke mistet håbet om at få min bagage, jeg krydser fingre:-)

Anonym luise brix

Jeg er lige ankommet til darwin i australien og har mistet al min bagage. floej med dem der heller jetstar fra singapore, og ba fra dk til singapore, er det nogen der har erfaring med dem?
    hvad er chancen for at man aldrig ser sine ting igen?

ikke fedt naar man havde ting deri til det halve aar man skal vaere vaek!!!

Haaber der er nogen der kan hjaelpe mig lidt her!

Anonym Allan A.

Ankom til Los Angeles, 4 personer uden bagage, fik 200 dollar af B.A. på et visacard så vi kunne købe det mest nødvendige men kortet virkede ikke så vi måtte selv punge ud. Fik først bagagen 2 dage efter leveret på hotellet.

Anonym Wadirum

I 2006 var jeg i Tanzania og fløj med British Airways , hvilket jeg fortrød bitterligt . Det hele startede i Kastrup hvor BA flyet til Heathrow var forsinket i 3 timer pga. tekniske vanskeligheder , hvilket betød at jeg ikke kom videre fra Heath. til Dar Es Salaam men først næste dag!!!!Endelig glad og edderspændt ankom jeg til Dar. …. men ak min bagage var ikke med flyet herned , ville ankomme næste dag om morgenen . Det kostede mig lige en taxi tur/retur til lufthavnen plus en ekstra overnatning i Dar.
    En fantastisk tur rundt i Tanzania og nu skulle jeg så glad og ovenud tilfreds hjem ,men ak… da jeg skulle Checke ind viste det sig at de i Heathrow på vejen ud pga. forsinkelsen havde ombooket hele min billet .. jeg var ganske enkelt ikke booket til det fly som jeg skulle hjem med ifølge den oprindelige billet .Hvad værre var at personalet i lufthavnen forlangte at jeg betalte bestikkelse for at lade mig komme med flyet hjem!!!! hvilket jeg protesterede højlydt imod og jeg ville klage til BA i London over den behandling m.v. og så havde de bare at ringe til BA og få fejlen rettet og det med det samme og truede dem med at de mistede deres job hvis BA fik dette at vide. Så fik piben pludselig en anden lyd . . efter en opringning var alt pludselig i orden! Yes! endelig sidder jeg i flyet og venter på afgang ,men ak .. Tekniske vanskeligheder forsinker flyet 2 timer og vi må IKKE forlade flyet …
    Endelig ankomst til Kastrup .. min bagage er selvfølgelig ikke med flyet hjem….hvordan kunne jeg være så naiv at tro det.. efter 3 døgn ankommer bagagen dog til min hovededør. ALDRIG MERE BRITISH AIRWAYS .. for mit vedkommende.

Anonym Anonym

EJ TUSIND TAK for Novia’s hemmelig tlf nummer. De har haft vores bagage i 3 dage nu, og kan ikke lige finde ud af at overholde leverings tiderne! Flot

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account