This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Wasd

Hey

Vi er nogle gutter, der overvejer at smutte et par måneder til Australien. Pt. er vi i tvivl om vi skal lave en klassisk backpack tur – hvor vi bor på hostels – eller om vi skal skaffe en bil og bo i.

Vi kunne godt tænke os og møde nogle andre jævnaldrene mennesker – vi er alle lige blevet studenter – som man kan snakke med og have det lidt sjovt.

Hvad skal man forvente i forhold til dette? Hvad vil i tage – backpack eller roadtrip?

Tak for input!

Anonym AmalieMajC

Hej 🙂
    Vi er 4 piger (19-21 år) som skal til Australien i slutningen af maj og en måned frem.
    Inden Australien har vi planlagt at vi skal til New Zealand i ligeledes en måned, hvor vi har bestilt en autocamper. Vi har snakket en del med Jysk Rejsebureau, som anbefalede at vi valgte at rejse rundt i autocamper i NZ og ikke i Australien, da det skulle være nemmere at campe i NZ og fordi der skulle være færre regler end i Australien.
    Da vi har hørt en masse godt om Greyhound i Australien har vi købt sådan et pas. Det kunne i evt. læse lidt om. Det lyder i hvert fald spændende og har kun hørt godt om den måde at rejse omkring på 🙂

Anonym Anonym

Det er altså ikke helt rigtigt hvad I har fået at vide, reglerne i NZ er ændret for et par år siden, så man ikke længere må “freedom” campe (altså campere hvor som helst). Man skal altså bo på forskellige pladser, de kan være billige/dyre og meget få er gratis. Jeg var dernede i sommer. Jeg har været rundt i australien med autocamper i 2012 og her var det lettere at finde de gratis pladser.

Wasd, I kan sagtens leje en bil i Australien og køre rundt, men I vil nok mest møde folk som er ældre end jer, da de fleste unge backpackere tager bussen rundt 🙂 Man kan jo også leje en bil og overnatte på hostels så vil I nok møde flere backpackere, så det kommer mest an på hvad I har lyst til 🙂

Jeg kan godt lide friheden ved et roadtrip og så overnatte gratis steder, men det kan også være virkelig fedt at tage bussen rundt

Anonym Anonym

Det var skam præcis hvad vi fik at vide. Ellers var vi jo ikke blevet anbefalet det således. Men jeg har jo ikke lige været der, så skal ikke kunne sige at det er det mest fornuftige 😊

Anonym Sys

Jeg vil tilslutte mig og sige at jeg har haft samme oplevelse: Det er lettere at finde gratis steder at campe i Australien end i New Zealand. Har været i New Zealand de sidste 10 måneder og før det 12 måneder i Australien!!!!

Det er meget let at kombinere en roadtrip med at være backpacker!!?? I starter sikkert med at bo på et hostel? Her kan i ikke undgå at møde andre unge.
    Hvis i kører op langs Australiens østkyst møder i med garanti andre backpackers/rejsende – det er nærmest umuligt ikke at gøre det!
    Hvis i kører op langs Australiens vestkyst møder i ikke så mange.
    Da jeg kørte med bus oplevede jeg at der var mange australiere og ikke så mange backpackere…

Anonym Jytte Holck

Hej med jer. Hvis man skal opholde sig i Australien mere end een maaned er det bedst at koebe en bil som man kan sove i. Det er dyrt at leje campere her, Juici campers koster $ 70 per doegn og hvis man vil have en hoejere koster det $ 90 per doegn. Wickedcampers har faaet et daarligt ry her nu p.gr.a. det der er skrevet paa bilerne. Tager man med busser ser man ikke saa meget og hvis man skal sove paa backpackeerhostels moeder man ikke saa mange lokale. Vi har boet her i mange aar og hjulpet mange med at faa visum, arbejde og ikke mindst biler. En bil hvor der kan vaere tre kan laves med al udstyr til omkring $ 3.000 og mange saelger dem naar de rejser hjem for naesten det samme. Hvis I vil vide mere saa skriv til os. julia.holck@gmail.com Mange hilsener Jytte

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account