This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lui

Så skal jeg afsted på min første tur til USA.

Jeg har kun 3 hele i dage i LA og 1½ dag i San Francisco.

Er der nogen som kan hjælpe med, hvad jeg bare ikke må gå glip af!???

Walk of Fame i LA er selvskrevet, samt Venice Beach.
    Fishermanns Warf og Golden Gate i SF er også selvskrevet.

Vil gerne have så meget som mulig ud af de dage jeg har, så vil gerne planlægge så meget som muligt hjemme fra, så jeg ikke først skal bestemme mig når jeg kommer frem.

Anonym Anonym

LA: ud over det du har naevnt, Universal Studios og, hvis du bare er den MINDSTE smule til action, saa maa du IKKE IKKE IKKE gaa glippe af Six Flags Magic Mountain. Det er nok den vildeste roller coaster park i verden.

Raging Waters vandparken skulle ogsaa vaere for vild, men der har jeg ikke selv vaeret.

Alcatraz i SF Bay er ogsaa et besoeg vaerd, hvis du kan finde tiden.

og glaed dig… det er fede (!!!) steder 🙂

Anonym Anonym

Jeg synes at 1½ dag i San Francisco er alt for lidt – men det er jo lidt en smagssag.

Har været der af flere omgange, og der er så mange oplevelser at det er svært at beskrive. Vejret kan skifte meget hurtigt, så man skal overveje hvad man helst vil se.

En tur over Golden Gate kan evt. gøres på cykel, hvor i fortsætter 2 km længere til byen Sausalito. Perfekt sted at spise frokost med udsigt over bugten mod San Francisco. Ellers kan det være fedt at gå rundt i byen og se Chinatown, Coit Tower, Filbert Street (meget stejl gade 1 blok syd for Lombard Street), Lombard Street er den snoede gade, en tur i Golden Gate park kan også være meget fed men nok ikke med så lidt tid, Pier 39 med søløverne er også en klassiker ligesom Alcatraz. Skal der shoppes har Union Square en masse fed butikker, men i de små sidegader er der rigtig San Francisco charme.

Det nemmest er næste at tage en guide fra Politikken (ture går til….), da i har så kort tid. Det er jo meget sjovt at have set de klassiske steder, når man nu er der.

Jeg gik en tur fra pier 39 og af smågaderne mod Telegraph Hill. Der kunne man gå op af en lang trappe i nærheden af Bay street (tæt ved en starbucks), og op til Coit Tower. Det var perfekt da trappen ligger midt i folks haver, og man oplever SF på en anden måde. Derfefter gik jeg gennem chinatown og til Lombard street hvor jeg tog en sporvogn mod Union square. Det kan nemt tage en hel dag, så prøv at se om i kan få mere tid i byen. Efter min mening er SF mere charmerende en LA.

God tur

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account