This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej

Da jeg, og muligvis en ven, overvejer at rejse 1-2 mdr. til New Zealand i løbet af 2004/05, håber jeg at nogen har lidt praktisk erfaring i forhold til følgende spørgsmål:

1. Hvilke mdr. på året er det bedst at rejse til New Zealand i forhold til:
    – Klima (Vind og vejr)
    – Lettest at få pladser på Vandrehjem (Hostel) el. ampingpladser

2. Har du forslag til “must see” steder mm. høre jeg også gerne om
    dem.

På forhånd tak.
    Kim

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej Kim

Jeg var selv i New Zealand i februar måned, hvilket er deres sensommer. Efter en lang rejse gennem gennem Australien og Asien fik jeg for første gang brug for lidt varmere tøj, men det var en dejlig tid at rejse på.

Du kan regne med at den New Zealandske sommer er en smule varmere end den danske.

Uanset hvilket tidspunkt af året du rejser på, kan jeg ikke forestille mig, at du får problemer med overnatning. Langt de fleste steder kan du i øvrigt booke i forvejen via internet.

Jeg brugte mest tid på Sydøen, som er fantastisk flot. Er du til adrenalinsus SKAL du kigge forbi Queenstown – prøv et bungyjump på det sted det hele startede, spring i faldskærm, prøv en jet boat eller lignenede. Problemet er bare, at det er altsammen er dyrt.

Tag på en vandretur – der er masser af fede turer. Tjek artiklen her på siden om “The Great Walks” – du finder også nogle artikler om bungyjump.

Hav en god rejse….

Anonym leisau

Hejsa,

jeg er ikke helt enig i ovennaevnte beskrivelse. I februar holder new zealaenderne sommerferie (skoleferie) og mange steder skal du endda booke campingpladser i forvejen. Jeg synes personligt at foraaret hernede er den skoenneste tid. Alt er groent og flot, men der er stadig sne paa bjergtoppene og det er ikke alt for koldt. Og der er stort set ingen turister hernede paa det tidspunkt. Hostels er billigere og det samme er billeje. Det er selvfoelgelig lidt koldere, men ikke naer saa overrendt af turister. Jeg har selv tilbragt de sidste ca. 9 mdr paa NZ og oktober/november har vaeret nogle af de skoenneste maaneder.

God tur.

Anonym Steffen Nielsen

Hej…

Jeg har jeg ikke prøvet at være i New Zealand men jeg er næsten lige kommet hjem fra Australien der har jeg været fra oktober til slutningen af december, og ligesom NZ så er det jo også Australiens forår/sommertid, det synes jeg var det bedste tidspunkt at være der på, vejret var okay stabilt og det var ikke for hedt til at man kunne gå nogen steder. NZ og Aus skulle vidst minde meget om hinanden, og i Aus var hostels’ne forholdsvis billige (20 AUS $ pr. nat i et luksushostel med pool – spa osv.) så det var fair nok.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account