This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Majken og Bjørn

Hej Chris.

Med det du beskriver, du gerne vil opleve, vil jeg sige syd-øen:

– Hvaler og delfiner ser du i Kaikoura
    – Queenstown er byen for ekstremsport
    – I Milford er der en flot natur, men vejret er ofte dårligt, og det er ikke sikkert, du kan se noget.
    – I Greymouth/Hokitika er der også flot natur
    – I Franz Josef ser du glacier

På siden her, under rejseguide, finder du klima. Der kan du se, at der i Christchurch er mellem 12 og 22 grader i januar måned.

Jeg håber, du får en god tur.

Vi skal dertil i April, hvilket vi glæder os meget til.
    Jeg har en arbejdskollega, der er fra NZ, som har været så sød at tegne et kort til os, hvor han har beskrevet, hvad der er at se de forskellige steder, så sig til hvis jeg kan hjælpe med mere.

Mvh Majken

Anonym Anonym

Hej ja jeg vil helt klart også sige sydøen, her er der muligheder for det meste…Synd i kun har 1½ uge det er et rigtig fedt land.Det er jo sommer i januar i Nz så der er nok omkring 20-30 grader. Selvom der oftes er koldere på sydøen.
    God tur

Anonym apa

Hejsa

Jeg bakker uden tivivl op om Syd-øen 😛

Jeg var der i november måned (starten af deres sommer) og der var vejret ganske okay, så er ret sikker på i vil få kanon vejr, men det kan svinge meget 🙂

Nu siger du at I gerne vil se delfiner, nej nej nej, i Kaikoura kan I for ikke ret mange penge bliver smidt i en våddragt, få udleveret maske, snorkel og finner – og så derefter bliver sejlet ud på havet og så svømme med delfiner! – en helt utrolig fantastisk oplevelse!

Jeg var også i Milford på et af de båd-ture de har på fjorden, flot natur ja, sindssyg flot, men til prisen synes jeg ikke det var det vilde.. Det er mit klare indtryk at man skal til fods der for at få den fuldendte oplevelse 🙂

Abel Tasman er stedet hvis i vil have natur, der er super muligheder for at sejle kajak langs kysten, vi så rigtig meget dyre liv den vej, derefter kan man blive sejlet lidt op langs kysten og så gå tilbage, er vejret godt er det en super lækker tur 🙂

Queenstown – ekstrem sport i rå mængder og rigtig meget at lave! Fyldt med unge mennesker og et god natteliv (vist nok det eneste sted i NZ hvor diskuteker og barer har åbent alle ugens dage).

Franz Joseph – hvis vejret og økonomien er til det, så tag et heli-hike… I bliver fløjet op til toppen af glacieren og går så ned. Det fede her, er at i kommer på til rent ny sne, og ikke det gennemtrampede sne der er i bunden… Men isgrotter osv. det er super fedt!

rigtig god tur 🙂

Anders

Anonym Discotanga

Hey.. Jeg skal til NZ i januar, men ved ikke hvilken ø der er bedst at tage til, når det vi gerne vil opleve er naturen, dykke, se hvaler og delfiner, riverrafting osv?
    Vi skal ikke være der så længe, max 1½ uge, regner med at lege en bil og så køre lidt rundt. Kender I nogle gode steder til at prøve og se noget af dette? Og hvordan er vejret derovre i den periode? Vi regner ikke med at komme op i bjergene og kigge på sne da vi ligesom har set nok at det i dk 🙂
    Håber I kan komme med nogle gode råd og vejledning
    Cheers Chris

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account