This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym OlafFO

Hej,

Har lige nogle spørgsmål om New Zealand.

Interessen ligger i Adrenalin, Kultur, Natur
    Rejsetid: ? 3+ måneder.

Nogen af jer som har været i New Zealand og købt bil og hvad er jeres erfaringer med det?

Hvordan er det med at købe en bil i New Zealand?

Best at købe i Auckland eller Christchurch?

Hvad ligger prisen normalt på?

Hvad med forsikring, vejskat, ejerskifte?

Jeg ved hvad internettet siger, men jeres meninger ?
    Hvordan plejer vejret at være i NZ om Juni, Juli og August, hvis jeg er i NZ på det tidspunkt,
    hvis nogen af jer har været der på det tidspunkt?

Hor meget tid ca. på nord og syd øen er passeligt?

tak

Olaf

Anonym emilan04

Kan komme med input vedr. rejselængde.

Rejste selv rundt på NZ i 2 måneder, og jeg kunne sagtens bruge en måned mere. Vi rejste rundt med bus godt nok. Med bil vil I kunne komme rundt mange flere steder, så med 3 måneder i landet, vil I få set en masse af det skønne land.

Har man tid og mod (og penge) til det, kan jeg kun anbefale at tage til Fiji et smut, og eventuelt ø-hoppe. Det gjorde vi i 14 dage, og den oplevelse vil jeg aldrig have været foruden!

Anonym LouiseSS

hej, jeg har boet i NZ i 1.5 år, så jeg kan måske være behjælpelig. Umiddelbart vil jeg sige, at der er flest ting at se på nordøen, men på sydøen skal i bruge meget lang tid på transport. Jeg ved ikke om du har studeret det nærmere, men der er så mange ting at se, synes helt klart at du skal tage til den store nationalpark på nordøen og vandre – tongariro crossing. Det er helt fantastisk, hårdt men smukt. Derudover vil jeg anbefale dig at vandre i Franz Josef gletsjeren på sydøen. Køb en guidet tur, det er dyrt, men det værd. Jeg ville nok tage 1.5 måned på nordøen og så resten af tiden på sydøen, gerne 2 måneder her.

Jeg havde min egen bil dernede, men den var sværd at komme af med igen, fordi jeg købte en billig en. Nu ved jeg ikke om du skal rejse alene eller med nogle venner, men når du ikke skal være længere tid væk, ville jeg råde dig til at leje en bil eller en campervan. Du kan finde billige lejebiler og benzin er også meget billigere end her. Du undgår en masse bøvl ved at undlade at købe en bil.

Skriv endelig hvis du vil have nogle råd 🙂 Jeg har masser af gode ideer hvis det er

Anonym LouiseSS

Der er ofte billige turer her, tjek det en gang i mellem og så kan du være heldig, sådan sparede jeg en masse penge 🙂 http://www.grabone.co.nz/auckland/view-all

Angående vejret så er det vinter på det tidspunkt, hvor du skal derned. Jeg boede lidt syd for Auckland her var det 10-20 grader i den periode du skal være væk. Længere nede i fx Taupo(6 timer syd fra auckland) var det 9 grader i august måned. Der kan være sne og is, men omvendt kan solen også skinne og når den er der er det meget varmt. Men det er alligevel ikke lige det bedste tidspunkt at tage derned på. Du ville få meget mere du af det, hvis du tog af sted senere på året, altså i deres forår/sommer. Du kan risikere ikke at kunne lave nogle forskellige ting fordi vejret er for dårligt – det regner med i vinter halvåret, sneen er for det meste forbeholdt sydøen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account