This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thomas

Hvis man har økonomi til det vil jeg helt klart anbefale egen bil. Jeg har været på den samme rute bare modsat, og vi var forbi de mest skøre steder, hvor der slet ikke kommer nogen busser. Pas på med de helt små motorer f.eks. hvis man tager turen mod Cape Reinga oppe nordpå. Hvis I for alvor skal på vandringsture i bjergene vil jeg anbefale en firehjulstrækker.

Anonym Kwali

Hej!

I slutningen af januar 09 skal min kæreste og jeg til New Zealand. Vi er der i knap en måned og tager den traditionelle tur fra Auckland til Christchurch.

Vi har læst lidt om øen og er begyndt at forberede os lidt på hvad vi skal se osv. Vi er dog lidt splittede mht. transportmiddel. Valget står mellem bus og bil, vi har overvejet en backpackerbus, men er bange for at det går lidt for meget op i fest og farver ift. hvor relativ kort tid vi har i landet.

Spørgsmålet lyder så hvad tidligere rejsende i New Zealand vil anbefale. Bil eller bus? Vi har fået et ret godt tilbud på at leje en gammel bil, så det vil i alt være ca. 800 kr. dyrere (inkl. benzin, osv.) end at købe et 60 timers flexi pass ved busselskabet.

Er det de ekstra penge værd? Og hvordan er mulighederne når man rejser med bus? Er det kun fra by til by, eller kan man også stoppe på de små steder ind i mellem som er værd at se?

Håber nogle kan hjælpe med lidt gode råd:-)

Anonym Anonym

Der er også busser i NZ, hvor man bare bliver kørt fra a til b uden fester 🙂

Anonym Sara

Jeg lytter lige med i denne tråd…

Vi har kun 3 uger og begynder også fra Auckland til Christchurch, og vi overvejer også bus eller bil.. Dog har jeg hørt at det skulle være ret dyrt at få en lejet bil med over fra nordøen til sydøen. Så vi tænker lidt på kun at leje en bil på nordøen… Nogen der har gode råd om det?

Anonym Anna-Louise

Hej:)
    Altså det er klart rigtig fedt med bil, hvis man har penge til leje, så giver det selvfølgelig meget selvbestemmelse. Men jeg blaffede begge øer rundt for fem år siden, det er også en super fed mulighed og det er så let, og new zealændere er så venlige, at det er hyggeligt og nogle fede oplevelser man får på den måde:) Altså man kunne jo også dele op, så man kører i egen bil noget af vejen og blaf eller bus for resten. God rejse.
    Anna-Louise

Anonym the dreamer

Hejsa…
    var selv i NZ for 1½ år siden, og vi startede med bus den første månede og bil den den sidste månede, og hvis jeg skal være ærlig vil jeg aldrig på nogen som helst måde anbefale bus… Det er det værste lort, virkelig i går glip af alt for meget af det gode NZ.. Og der er alt for meget spildtid, med bus, mærkelig stop i byer man bliver nød til at stoppe i, for så at køre videre dagen efter.. Og så bare tænk på hvordan det er at køre på skiferie i bus, tænk så over i kommer til at sidde mellem 5 og 8 timer i bus hver dag… det er virkelig ik sjovt. i for ingenting med fordi i kigger ud af sideruden, i stedet for i en bil hvor man har hele forruden..
    OG så er NZ nok blandt de 5 fedeste lande for roadtrip… vi kunne leje en bil for 200 kr om dagen med forsikring., så kommer benzin, så vi regnede på det nok blev nogenlunde det samme..

skriv endelig

Anonym Stine

Men, er der nogle der ved eller kan anbefale hvor man lejer bil?

En veninde og jeg rejser med Kilroy Travels og ville egentlig bare leje en bil igennem dem. Ham vi har bestilt rejsen ved ringede så lige i dag og sagde at han ikke kunne skaffe os en bil alligevel 🙁

Synes helt klart selv det er pengene værd at tage bil i stedet for bus, men når man kun er 20, er der så nogen der kender nogen steder man kan leje en bil/lille bus?

Anonym Trine

Jeg kørte selv rundt på NZ og jeg synes i skal leje en lille bus gennem spaceships. det er kanon godt, dog lidt dyrt, men det er altså absolut det bedste. Når man kører selv giver det bare så meget frihed. vi kørte i en alm personbil og sov i telt, det var sjovt, men dog mere behageligt og hyggeligt med en space bil 🙂 God tur

Anonym Tanja

er der nogen der ved, hvilke busselskaber kører en fra A til B??

Anonym Tanja

er der nogen der ved, hvilke busselskaber kører en fra A til B??

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account