Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3538559
     julie skov

      Jeg er sammen med en veninde ved at planlægge en rejse jorden rundt.. Vi har tænkt os at starte på New Zealand, og har købt en flybillet den 7 december.. Nu er jeg så bare kommet i tvivl om hvorvidt det er en god idé at rejse i december. De fejre jo også jul dernede, så vil der ikke være ferielukket mange steder ligesom herhjemme ? Og har i ellers nogen erfaringer med at rejse rundt i New Zealand i december ?

      Et andet spørgsmål er om der er nogen som har nogle gode råd om hvordan vi evt skulle holde jul og nytår dernede.. Det kunne jo være der var nogle speciele fede steder at fejre det ?
      hilsen Julie 🙂

      #3538580
       Thomas

        Det er vel ligesom herhjemme, men ihvertfald ikke noget som skal stoppe en tur.

        Wellington vil umiddelbart virke som en hyggelig by omkring juletid (den er ihvertfald meget mere charmerende end Auckland), og så kunne man hoppe ned på den sydlige ø og strandene til nytår.

        #3538583
         Mette

          Nelson kan anbefales til Nytår..
          Jeg oplevede ikke de store problemer med lukke dage, man skal dog være forberedt på at værtshuse og barer måske lukker kl. 00.00 mellem d. 24 og 25, da den 25 er helligdag for dem og d. 24 er bare en alm./hygge aften..
          Og til nytår skal I vide at de ikke har fyrværkeri som herhjemme.. men det er jo stadigvæk en kæmpe fest med glade mennesker.

          #3539399
           steen1989

            Hey Julie

            december, januar og februar er den perfekte tid at være i NZ. Jeg kan anbefale en nytårs festival, som jeg ihvertfald skal med til den hedder rhythm and vines. http://rhythmandvines.co.nz/

            Jeg rejser rundt i new zealand og besøger min familie det næste halve års tid. så send mig en mail hvis i har lyst til at mødes når i når her til Steen_sub@hotmail.com
            hilsen steen

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account