This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kasperda

Hej med jer 🙂

Jeg er ved at planlægge min rejse til bl.a NZ. Turen lyder:

April-maj: Thailand og Maldiverne
    Maj-Jun: Fillippinerne
    Jun-Jul: New Zealand
    Jul-Aug: Australien

Budget: 70.000

Den væsentlige ulempe er jo, at regntiden og vinteren sætter igang når jeg tager hul på rejsen, men hvis jeg skal afsted er det nødt til at blive i denne periode.

Mit store spørgsmål er så: Er det værd at rejse i NZ om i Juni, det er jo vinter, og ret koldt hvad jeg kan læse mig frem til. Jeg vil meget gerne ud på en masse flotte vandreture, udforske grotter, bungee osv.
    Er det overhovedet muligt om vinteren?

Hvis det er vinter, er naturen dermed lige så kedelig og grå som herhjemme?

Håber der er andre der har rejst i denne periode, og kan fortælle lidt om hvad jeg kan forvente, for jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal droppe NZ eller ej!

Mvh Kasper

Anonym Australien-elskeren

Sys virkelig det sundt du ikek oplever sommeren dernede !

Anonym kasperda

Vil du uddybe en smule, hvorfor det er sundt at jeg ikke oplever sommeren dernede? 🙂

Anonym Stiness

Jeg ved godt du spørg efter, hvordan juni er, men nu skriver jeg en kommentar, da jeg selv var der i august og tror det er lidt det samme.

Jeg var som skrevet på NZ i august, hvilket var super. Efter hvad jeg fik fortalt, var der færre turister og flere sagde, at naturen var smuk lige meget hvad årstid man kom. Naturen er jo bare anderledes om vinteren, men bestemt flot!
    Angående vandreture, så er der nogle ture, som er lukket om vinteren, men det er bestemt ikke alle. Jeg var på massere af flotte vandreture, sprang i faldskærm og bungee uden problemer. Fordelen ved at være der i juni er desuden, at du kan stå på ski – hvis du syntes det er sjovt. Det er i hvert fald super billigt i forhold til at stå på ski i Europa.

Dertil kommer, at jeg fik rabat mange steder, da det var vinter.

Jeg vil sige, at du skal tage afsted! Drop IKKE NZ – det er efter min mening et af de bedste steder jeg har været.

Anonym Nicklas

Hej
    Er selv i NZ pt og arbejder paa et skiresort. Vinteren er absolut ikke graa og kedelig som derhjemme og klimaet varierer meget fra toppen af nordoen til bunden af sydoen. Vinteren paa nordoen er langt fra lige saa kold som den er i Danmark, men det er rigtigt at det er koldere paa sydoen i loebet af vinteren!
    Som det er blevet sagt er nogle af vandreturene lukket i loebet af vinteren, men langt fra alle og det giver turene et andet aspekt naar bjergene er daekket med sne!
    Drop ikke NZ! Kom herned og se hvordan vejret er. Hvis du er her i en maaned skal det nok lykkes dig at springe bungee, tage paa vandreture og hvad du ellers vil!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account