This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Jeg skal til Australien og New Zealand i september og er interesseret i at høre om steder, som ikke er overrendt af turister. Men hvor der stadig er rigtigt fedt at være.

Vi er to, som skal en lille tur jorden rundt 1999 – 2000 og har derfor planer om at holde nytårsaften på New Zealand. Kender du/I nogle gode steder, hvor denne aften ville blive både hyggelig og kanon fed….det er som sagt årtusindskiftet det drejer sig om…så skriv venligst.

Hilsen Kåre og Louise

Til Jesper. Hvad interesserer dig. Der er meget flot natur i det meste af New Zealand eller faktisk alt, hvis du kan lide det. Du kan tage til Bluff, hvorfra du kan sejle til Stewart Island og måske se natinalfuglen (kiwien) i naturen. Der er mange indfødte, som ikke har set den; men De mener, den lever på denne ø. Du kan tage på helikoptertur flere steder fra på øerne. Priserne er meget forskellige, for det har noget med, hvor langt flyveturen er. Der findes sejlture flere steder fra. Et godt er blandt andet Kaikoura, men jeg kunne blive ved. Australien kender jeg desværre ikke noget til endnu. God tur. Hvis du tager ind på hostels eller for backpackers, kan du altid snakke med folk disse steder.

Da jeg var i New Zealand, havde jeg nogen med oppe at køre, De holdt nytårsaften ved Nelson. Det er et efter, hvad jeg ved af, hvor unge mennesker mødes og holder nytårsaften. Dem, jeg havde med oppe at køre, var engelske piger. Jeg har hørt, at det er et rigtig godt sted, for I kan overnatte på den nærliggende campingplads, som er ikke ret langt fra lufthavnen og vandet. God tur og “godt nytår”.

Anonym Zacher

Hej Jesper
    Det kommer selvfølgelig an på hvor i Australien du vil rejse rundt og hvor lang tid du har, men nogle af de steder hvor der ikke var så mange turister var fx Coober pedy og Kangaroo Island i South Australia, Devil’s Marbles og Kakadu nationalpark i Norhten Territory, Derudover er der også Tasmanien som jeg syntes er et besøg hver, der er bl.a. Craddle Mt. og Port Arthur. Men steder med turister kan selvfølgelig også være værd at se som fx Fraser Island, Queensland og Ayers Rock i Norhten Territory og nu du er der er The Olgas altså også nogle fantastiske sten! Der er selvfølgelig mange flere steder og jeg kunne blive ved et stykke tid! men de ting jeg har nævnt er godt spredt ud over Australien, men vis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at spørge (kan man ikke sende mails til hinanden her inde??). Så lige en sidste ting: Tag ud og dyk! Men jeg vil foreslå syd på da man der er tættere på Great Barrier Reef.
    Håber det hjalp. Og god tur!

Anonym Zacher

Forresten hvis du rejser i december/Januar i Australien, skal du lige være opmærksom på at det er deres sommerferie så der er der også “lokale turister”!

Anonym Zacher

lige en rettelse til mit svar – det er selvfølgelig nord på man skal dykke!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account