This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym S

Synes først DU skal svare på, hvad du vil opleve på de 14 dage i NZ? Natur, dyreliv, kultur, storby eller….. Du må da have gjort lidt overvejelser siden du vælger at flyve derover? Og det afhænger vel også lidt af din ankomst/afrejse by?
    Det er som at famle i blinde, når man skal svare på sådan et spørgsmål, hvis du ikke giver lidt mere info.. Jeg vil f.eks. klart vælge syd, men derfor bør du nødvendigvis ik gøre det samme.

Anonym BenjaminLaursen

Hej,
    Jeg har ca. 2 uger måske endda lidt mindre på New Zealand,- og det er jo ikke så meget,- så jeg regner ikke med at kunne nå at se det hele, så mit spærgsmål er syd eller nord? det er i december..
    og hvorfor syntes Du at jeg skal vælge den del? 🙂

Tak,
    Benjamin

Anonym Anonym

Jeg ville klart vælge at tilbringe det meste af tiden på sydøen, da den er mest naturskøn (dette er selvfølgelig også en subjektiv vurdering, men du vil nok høre samme vurdering fra mange andre).

Anonym LouiseSS

Det er lidt svært at sige når du ikke fortæller mere. Jeg ha selv været 3 måneder i new zealand, og når du nu kun har 2 uger så vil jeg råde dig til at besøge nordøen, da der her er flest forskellige ting at se. Sydøen er meget flot, men det er meget af det samme, men hvis du får tid så er det helt sikkert en tur værd. Hvis du vælger at tage til nordøen så er nogle ting som du SKAL se; Cape Reinga, bay of islands, waitomo(glowworm caves + black water rafting), the coromandel, hot water beach, Rotorua, maori landsby, hobbiton og Taupo. Disse steder kan du opleve fantastisk natur, delfiner, hvaler, pingviner, lysende orme, gamle maori steder, geotermiske områder, bungee jump og flyve i faldskærm.
    Der er mange ting at opleve i NZ, og når du kun har 14 dage så vil jeg råde dig til at tage på nordøen, da du her kan nå at opleve flest forskellige ting og også opleve det “rigtige” new zealand

Anonym Benjamin

Mange Tak for svarene,
    jeg tror jeg vil tage til norddelen,- det var nemlig også lidt min første tanke.
    Er der nogle der ved om de gør meget i at have sådan nogle overnatnings steder for backpackers?
    Og er det normalt, at man fx melder sig på nogle dagsture?

Anonym Benjamin

Mange Tak for svarene,
    jeg tror jeg vil tage til norddelen,- det var nemlig også lidt min første tanke.
    Er der nogle der ved om de gør meget i at have sådan nogle overnatnings steder for backpackers?
    Og er det normalt, at man fx melder sig på nogle dagsture?

Anonym emilan04

Når du har så kort tid, vil jeg også anbefale nordøen!
    Rejste selv rundt med Kiwi Ex i 2 måneder – de grønne busser – og der møder man rigtig mange andre backpackere. Der er hostels/overnatningsmuligheder stort set i hver eneste by, og Kiwi Ex og de andre selskaber har ofte fordelagtige priser på både ture og overnatning 🙂
    Ved ikke, hvordan du har tænkt dig at rejse rundt.

Anonym Hovgaard

Du finder rigtig mange backpacker hostels i NZ. Hvis du ikke gider købe en lonely planet for 14 dage kan du tjekke deres hjemmeside.. Jeg mener man kan se overnatningsmulighederne “gratis”?
    Du kan gøre det meste selv dernede.. Der er “danske forhold” med det offentlige – og ellers er der særlige busser til store turiststeder. Og ellers vil du helt sikkert gennem hostels kunne blive booket på en tur. Der er også ture på 14 dage, hvor du som med Kiwi Ex er en gruppe de dage.

Anonym PMadsen

Jeg ville vælge syd. Her er mere varieret, færre mennesker og efter min mening de bedste oplevelser! Rigtig god tur.

Anonym Benjamin Laursen

Tak for svarene,
    Det var helt sikkert en hjælp 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account