This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Auckland ligger nord for Christchurch, men du skal klart bruge tiden på sydøen. Den er meget mere spektakulær end nordøen og har en utrolig varieret natur. ang transport er der mange muligheder. Det er meget billigt at leje en bil. Derudover er der jo Kiwi experience.. en pendant til Oz experience i australien.. Og ellers kan du også flyve rundt, bl.a. til queenstown der er centrum for for “de vilde aktiviteter” som du kalder dem..:-)

God tur

Anonym Anonym

Hejsa!

Jeg rejser afsted downunder og regner med at være ca. 3 uger i New Zealand. Da jeg ikke har så lang tid tror jeg at det bedste vil være at fokusere på én af øerne. Jeg flyver til Christchurch og vil gerne helt ned sydpå og se noget smukt natur og prøve nogle vilde aktiviteter. Er der steder I har været og som I vil anbefale? – Og hvad går jeg glip af, ved ikke at rejse nordpå?
    Jeg er lidt i tvivl om jeg skal flyve til Auckland eller rejse med offentlig transport. Kender I til priserne og fordele/ulemper ved det ene transportmiddel frem for det andet?

Håber at I kan hjælpe.
    Mvh. Maria

Anonym Maria

Hovsa! Vedr. transportmiddel mener jeg fra Christchurch eller andetsteds sydpå til Auckland.

Anonym Anonym

Hej Maria.
    Jeg ville vælge sydøen. Hvaler lidt nord for Christchurch. Pingviner, albatrosser mm sydpå ved Dunedin. Adrenalin i Queenstown. Trek ved Milford Sounds(bestil i god tid). Fox og Franz Josef glaciers og Abel Tasman NP med strande og kajakture mm.

Du går bla. glip af vulkansk aktivitet på nordøen og et fedt trek “Tongariro Crossing” og meget andet. Men jeg ville trods alt vælge sydøen.

Ang. transporten, så er der busser af forskellig art. Du skal ikke med Kiwi Experience, da det tager for langt tid. Der er også rutebusser. Men med den korte tid, du har, ville jeg nok overveje at flyve imellem Christchurch og Auckland.

God tur
    Raslyng

Anonym Maria

Tak for jeres svar.
    Raslyng, tak for dine forslag til steder m. aktiviteter, det lyder rigtig spændende. Mht. transport. Er det dyrt at rejse rundt med bus og hvordan bor man billigst i NZ?
    En flybillet fra Christchurch – Auckland koster små 500,- hjemmefra. Kan det vel næsten ikke gøres billigere?
    Og er det realistisk at opleve alle de steder du henviser til på små 3 uger?

På forhånd tak!

Anonym Anonym

Tag flybilletten til de 500,- !!!!! Du bor billigst i telt. Men det er heller ikke så galt at bo på hostel. (og der er nogen ret hyggelige nogen, men da det er et par år siden, at jeg var der, kan meget være ændret, så find dem du synes lyder gode)
    Vi var ikke i Dunedin. Men ellers nåede vi alt det andet. Men vi havde også lejet en bil med to piger, vi havde mødt. De var ikke interessede i at vandre mm. så imens vi gjorde det, kørte de rundt i bilen. Men det er et spørgsmål, om du kan være så heldig at finde nogen at dele udgiften med.
    Men ellers vil jeg anbefale dig at droppe noget af det, og så få mere ud af det, du ser. I stedet for at fare fra sted til sted.
    Vi var ikke ude at gå i Abel Tasman NP. Vi sejlede kun kajak. Så jeg kan ikke udtale mig om parken. Vores kajaktur var superflot, men hvis du er til kajak og skal spare tid, så tag en kajaktur i Milford Fiord (hvilket var fantastiskt) og drop Abel Tasman.
    Eller drop Milford og tag til Abel Tasman, hvis der er fuldt booket på trekket ved Milford??????

God fornøjelse med planlægningen og god tur
    Raslyng

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account