This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym OlafFO

Jeg tænker muligvis at tage en tur over til Niagara Falls, efter jeg har været i New York i okt 09.

Spørgsmålet er: Er Niagara Falls ikke i Canada og i USA eller kun Canada ?
    Man krydser grænsen til Canada (Ontario) hvis man tager en turbåd ud på vandet for at komme helt tæt på vandfaldet.

Bliver man spørget om pas for man tager på båden ?

Hvis man nu kryder grænsen til Ontario og bliver ved Niagara Falls i 2 dage, bliver det så let at komme ind i USA igen, og skal man igennem hele sikkerhed kontrollen igen ?

Er det bedst at tage greyhound bussen eller flyve ?

Tak

Anonym OlafFO

Skrev lige forkert at det ligger i Ontario, men man kommer nu nok til at krydse grænsen mellem USA og Canada om man tager til Falls.

Anonym Camilla

Niagara ligger på grænsen mellem USA og Canada. De flotteste fald ses fra den canadiske side. Det er de hesteskoformede fald, man kender fra de fleste billeder og Supermand filmene.. Faldene på den amerikanske side er nu også meget fine, men over grænsen skal du. Dengang var det ikke noget problem at komme frem og tilbage, for der er rigtigt mange turister der skal over, og det er gearet til det. Men du kan selvfølgelig ramme dårlige dage, og jeg ved ikke hvordan det er nu i disse terrorforskrækkede dage.

Hvis du tager derover til Oktober ville jeg køre derop enten i bil eller greyhound bus. Du kører igennem meget flotte bjerge (Appalacherne), og efterårsfarverne er spetakulære. Det er noget man rejser efter i sig selv!

For mange år siden i Oktober lavede jeg en tur, hvor jeg startede i Boston, kørte over bjergene til Niagara Falls, og tilbage via Pittsburgh tli New York. Hvis du er heldig med efterårsfarverne, kan det virkeligt blive en “once in a lifetime experience”.

Anonym OlafFO

Kan man tage over græsen til Canada via Niagara Falls eller skal man gøre det et andet sted ?

Anonym Camilla

Der er en bro umiddelbart øst for selve faldene. Det var der, vi kørte over grænsen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account