This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sidsle

Hey.

Mine to veninder og jeg planlægger at rejse til Australien fra Marts til juli næste år, men har nu hørt at der er sæson for de berygtede “jellyfish” på det tidspunkt. Er der nogen som ved, om det er noget man skal planlægge sin ferie efter, eller om det er underordnet?

Hilsen Sidsle

Anonym Anonym

Stinger-sæsonen er fra november til slutningen af april. I den periode anbefales det kraftigt, at man ikke går i vandet uden en stinger-suit. De fleste større strande har dog et område, hvor der er “hegnet” af. Australierne er helt vant til jellyfish, men bare gør lige som dem. For dem er det lidt det samme som, at man ikke bader i floder i nord pga krokodiller.

De skal tages ret alvorlig, men jeg ville dog absolut ikke flytte min ferie, hvis det var mig pga. dem, med mindre I regner med at skulle ligge ved stranden hele tiden.

Håber I kunne bruge det. Ellers skriv endelig igen.

Anonym sidsle

tak for svaret, det var helt sikkert brugbart (:

Anonym Anonym

Det er absolut heller ikke noget jeg ville omlægge min ferie for, men som ovenstående siger, så tag jeres forholdsregler og lad være med at gå i vandet uden en stingersuit og tag eddike med på stranden (det hjælper hvis uheldet er ude). Oppe i nord bl.a. omkring Darwin er det desuden stinger sæsom hele året, og generelt er de lokale vant til forholdene, så ja, gør som dem, det er nok den bedste guideline.

Anonym Martin AJ

Man kan sige, at de lokale bader alligevel (som regel) og skal i ud at dykke eller på surf-skole eller hvad ved jeg af vandaktiviteter, så vil i som regel få stillet stingersuits til rådighed. Jeg var selv i Australien sidste år i november-januar og vores dykker instruktør havde ikke stingersuit på og han må siges at være eksperten. Vi havde selv, da men jo som dansker godt kan være lidt af en trykheds-narkoman.

Du kan sagtens gøre de ting du ville have gjort uden for box-jelly sæsonen – du skal bare tage dig dine forbehold 😉

Håber i får en smadder god tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account