This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SofieV

Hej backpackere

Vi er to piger, som bliver studenter sommeren 2012. Vi vil gerne til Australien og arbejde som au pair piger i et halvt til et helt år. Vi har undersøgt mulighederne på hjemmesider osv, og fundet en god hjemmeside. Men vi vil gerne arbejde i samme område, og finde familier der bor i samme by, så vi kan tage ud og opleve noget sammen i fritiden.
    Er der nogen der har rejst sammen, og fundet familier i samme område, så vi kan få nogen råd hvordan vi lige gør det bedst, og om der er en nem måde at finde det? vi har ikke rigtig nogen krav til hvor i Australien vi vil være 🙂

Hilsen Sofie og Lena

Anonym Sofie

Hej Lena og Sofie

Jeg er au pair i Australien lige for øjeblikket og vil gerne hjælpe jer. Jeg rejste ikke herned med nogen, men måske I kan bruge mine råd alligevel.
    Hvis I vil finde en familie i samme by, vil jeg helt klart anbefale jer at søge i områderne omkring Sydney, Brisbane, Gold Coast, Melbourne og Canberra. Evt. Perth, da det er her de fleste familier som søger en au pair bor.
    Inden I beslutter jer for en familie skal I undersøge i præcis hvilken forstad familien bor, idet eksempelvis Sydney er så stor at I godt kan risikere at bo 70 km væk fra hinanden.
    Ligeledes skal i være opmærksomme på at familier ofte skriver at de bor “tæt” på eks. Canberra, hvilket sagtens kan være 60-70 km væk fra selve byen. Det er ikke noget problem hvis familien har en bil man kan låne når man vil, men ellers kan man meget nemt blive isoleret. Den offentlige transport er meget, meget dårlig hernede. Som eksempel bor jeg i en forstad til Canberra og her er der kun busser hver halve time i hverdagene (Og de kører meget langsomt og nogle ubruelige ruter), samt en gang i timen indtil kl. 17 i weekenden. Så hvis man skal noget om aftenen er man nødt til at have bil.
    Uden for byerne er der meget sjældent busforbindelse, som regel en gang eller to om dagen til nærmeste storby. Og det er dyrt at køre med de busser.

Men nu skal det ikke lyde som om alt er dårligt. Jeg er rigtig, rigtig glad for at være hernede. Folk er generelt meget venlige og åbne og man kan altid finde nogen at være sammen med. I de fleste storbyer er der masser af au pairs at tilbringe fritiden med og man kan altid finde nogen der har lyst til at lave noget.

Som sagt er det bare vigtigt at I er opmærksomme på hvor familien bor, og så lad være med at sætte for høje forventninger, for meget er anderledes hernede. Så tag tingene som de kommer, og jeg vil næsten garantere at I får et godt ophold.

Jeg ved ikke hvilken hjemmeside I har været inde på, men ellers kan jeg anbefale aupair-world.net. Der har jeg fundet begge de familier jeg har været ved og været glade for dem begge. Husk at de fleste fammilier søger efter au pairs til at starte i Januar/Februar (efter sommerferien) eller Juli/August. Vær desuden opmærksomme på at I kun må være ved den samme familie maks. 6 måneder hvis I rejser på et Working Holiday Visum.

Har I flere spørgsmål er i meget velkomne til at sende mig en e-mail; sofiebach1@gmail.com

Venlig hilsen Sofie

Anonym LenaDV

Hej Sofie, tak for dit gode svar! Jeg er den anden der skal med til Australien 🙂

Vi sender dig en mail, det er mere personligt 🙂

Anonym Anonym

Hej Sofie, tak for dit gode svar! Jeg er den anden der skal med til Australien 🙂

Vi sender dig en mail, det er mere personligt 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account