This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym asiatur

Hej,

Er der nogle der har erfaringer med visum til indien de sidste par måneder? Den indiske embassade er ikke til at få fat i og har læst flere steder at de prøver at gøre det så besværligt som muligt for danskere.

Har udfyldt online ansøgningen men tre ting forstår jeg ikke.

1. “No of Entries” hentyder til? Hvor mange gange man vil flyve ind i landet eller? Har bare udfyldt multiple.
    2. “Reference in India”? Har ikke nogen kontaktperson medmindre de mener hvem man f.eks. rejser sammen med.
    3. “Port of Exit” kan vi ikke angive endnu da vi starter i Delhi og så rejser videre et ubestemt tidspunkt. Måske til Sri Lanka.

Vi kan af gode grunde ikke vedlægge bevis for hoteller og hjemrejse når vi backpacker. Jeg tør ikke købe flybillet hvis de kunne finde på at afvise en visum ansøgning.

:-/ Dilemma!

Anonym thaysen81

Hej

Var inde på deres ambassade i sidste uge og søge om visum.
    1. Som du skriver, hvormange gange i skal ind i landet.
    2. Det er jeres hotel når i lander i Indien. Har i ikke booket hotel til når i lander får i ikke visum!
    3. Det sted/lufthavn hvor i forlader Indien, har i ikke en udrejse billet får i ikke visum.

Køb en billig billet med eks airasia ud af landet, kan i få til 500.- så kan i bruge den eller lade være..
    Vedr hotel, jeg har hotel overnatninger for de første 10 dage, men skal være i indien i 10 uger, og det var fint, så book et billig guesthouse for de første dage, og så er den også klaret.

Vi sad vel omkring 50 personer og ventede derinde, ca 10 personer blev afvist fordi de manglede billet, hotel, forkert billed og lign. så de bøjer desværre ikke reglerne derinde..

Anonym asiatur

Hej med dig. Tak for det hurtige svar! 🙂

Ved du om man kan udfylde ansøgningen online igen? Har nemlig ikke udfyldt hvor jeg flyver ud af landet fra.

Skal man bestille hotel de første 10 dage eller er 3 dage ok?

Er sq lidt nervøs for at bestille fly og hotel og så blive afvist.

Anonym thaysen81

Ville nok lave den om hvis jeg var dig. Enten via den 15 cifret kode dit visum ansøgning har, eller en helt ny.

Hvis du har søgt multiple visum skal du jo også vise billet på hver indrejse…
    Vær obs på at visum bliver ikke lavet for 6 mdr. men for den periode du er i indien, derfor de SKAL have ind/udrejse billet.

Mit gæt er at tre dage er fint, når mine 10 dage gik, hvorfor skulle tre dage så ikke..

Anonym asiatur

FUCK!

Der står på hjemmesiden at man ikke kan rette sin ansøgning. Jamen det er jo total til grin det her >:-( Aner ikke om man må udfylde en ny.

Man kan ikke få fat på dem via telefon. De svarer ikke på mails. Prøver at tage til ambassaden i morgen for at snakke med dem.

Stort set umuligt at backpacke impulsivt i indien så. Gad vide om det er lige så svært at få visum som dansker fra f.eks. den indiske ambassade i bangkok.

Anonym asiatur

Filnavnet starter med DNKCV efterfulgt af 15 tegn kode. Ligemeget hvordan jeg taster ind i Visa Enquiry får jeg besked på at taste Mission Name selvom jeg har valgt Denmark-Copenhagen.

CHIKANE!!! 🙂

Anonym thaysen81

Ja det er blevet lidt bøvlet i forhold til tidligere…
    Min udrejse billet er fra Chennai til Bangkok med airasia og det var fint nok, har ingen billet retur til DK.. Om jeg så får brugt den billet til Bangkok må tiden vise, men visum gælder kun til den dag jeg ifølge billetten rejser..

Anonym thaysen81

Få bestilt en billig billet ud af landet som dækker den periode i har tænkt jer at blive i landet, bestilt noget billig overnatning til når i lander, og lav en ny ansøgning.. 🙂

Anonym asiatur

Der står bare på http://indianvisaonline.gov.in/visa/ at man ikke kan redigere sin ansøgning når den først er udfyldt. Der står intet omkring om man kan/må udfylde en ny :-/

Derudover har jeg været i Indien før men har fået nyt pas, så det gamle visum nummer/dato har jeg ikke mere.

Eneste mulighed er at besøge dem i morgen når de ikke svarer på mails.

Anonym thaysen81

Havde samme “problem” med gammelt pas jeg ikke har længere, jeg skrev hvor i Indien jeg havde været, ud for pas nr skrev jeg “notknown”

Anonym asiatur

Har du fået visum så?

Anonym thaysen81

Skal ind og hente det i morgen, så jeg krydser fingre.. men de læser det igennem derinde ved aflevering og tager samtidig imod betaling for visum, og i betragtning af hvor mange der blev afvist fordi de ikke havde det ene eller andet, så ville jeg blive meget overrasket hvis jeg ikke får det.

Anonym asiatur

Blev de afvist komplet eller skulle de komme igen? :-/

Tænk hvis man har bestilt rejse og så bliver afvist pga. et billede.

Anonym thaysen81

Hende der blev afvist pga billed var fordi hun havde udskrevet et lille miniput billed på sin egen printer på alm papir, så hun skulle bare få taget et ordentlig billed og komme igen..
    De fik afvide de skulle komme igen når de havde fået styr på de ting de manglede. En havde glemt at medbringe oversigt over sine bank kontoer, den fik hun lov til at maile til dem så hun ikke behøvede at komme igen..
    Så alle kunne få visum, de skulle bare have styr på deres ting..

Anonym asiatur

Puha. Det hjælper på det. Prøver at udfylde en ny ansøgning så.

Du må meget gerne give besked om du fik visum i morgen 🙂

Tak for alle dine svar.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account