Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540997
     Caped379

      Hej alle i backpackers!
      Min kæreste og jeg overvejer stærkt at tage på en rejse, der bl.a. skal gå til Australien.
      Har læst herinde, at man med fordel kan leje en wicked van, og dermed lave mad selv (og spare penge).

      Er det en god idé, og i så fald, hvilken rute vil i anbefale?

      (Problemet er at jeg i hvert fald gerne vil opleve østkysten, men samtidig også Ayers Rock.. Er det overhovedet muligt?)
      Vi regnede med at blive i Australien omkring 1 måned, da det ellers bliver for dyrt.

      På forhånd tak 🙂

      #3540998
       Caped379

        Er der forresten og nogen der ved hvor meget det koster at lave mad i Australien i en måned, hvis man fx kører i den der wicked van m. køkken? 🙂

        #3541368
         caped357

          Tusind tak for det gode svar! 🙂 Det kan i hvert fald bruges 🙂

          #3541364
           Rikke

            Hej

            Først og fremmest – I SKAL da rejse til Australien! Helt igennem et fantastisk land med en helt fantastisk befolkning. Og sikke en natur.

            Jeg har selv rejst i Australien flere gange. én gang foregik det i en lejet camper fra Sydney op langs østkysten til Cairns.
            Vi lejede gennem et bureau der hedder Keen As Campers, som ligger i den nordlige del af Sydney. De er virkelig billige og jeg kan varmt anbefale dem. Camperen har alt hvad I har brug for – dog ingen toilet.. Der findes masser af gratis “campingpladser” eller helt billige pladser i nationalparkerne. Deres camper er lidt i samme stil som wicked’s. Dog er camperen lavet med pop-up tag hvilken er utrolig rart i varmen down under.

            Hvis I gerne vil opleve både østkysten og Ayers Rock på en måned, så anbefaler jeg at I flyver ind til Ayers rock og tager på en guidet tur derinde. Der er alt for mange km at køre til og fra østkysten, og en stor del af turen sker der ikke meget. Men det er jo smag og behag..

            Hvad angår mad-priser, så er det billigere at leve i Australien end i Dk. I bør kunne leve for omkring 100 om dagen tilsammen – hvis I vel og mærke primært spiser hjemmelavet mad;0) Desuden vil I opleve, at I rigitg mange gange benytter campingpladsens, Nationalparkend, eller bare parkens GRATIS opstillede gas-grill. Helt fantastisk koncept. De findes overalt – og i stor stil på østkysten.

            Håber du kan bruge svaret til noget. Og god rejse hvis I kommer afsted!

            Kvh Rikke

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account