This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sune Virkelyst

Hej Backpackere.

En ven og jeg er i gang med at planlægge en tur til Australien, med henblik på afrejse engang i januar 2010. Derfor er vi begge i fuld gang med at sparer penge op, og vi har regnet os frem til, at hver vores opsparing ligger på omkring 30.000 kr. at rejse for (minus flybilletter). Vi ville være af sted i 6-12 mdr. alt afhængig af pengebeholdningen og vil således arbejde undervejs.

Spørgsmålet lyder således: Er vores opsparing for lille, eller er den sådan okay? hvis man skal ud og opleve ting som; dykning, surfing og andre spændende ting som backpackere oplever.

Hilsen
    Sune & Rune

Anonym dk08

Helt enig. Pengene forsvinder meget hurtigere end man kan forestille sig lige meget hvor godt man planlægger det på forhånd. 10.000 pr. måned er i hvert fald ikke højt sat. Brugte selv en hel del i NZ og det var kun på sølle 3 mdr.

Anonym Anonym

I Australien skal man ca regne med 10.000 kr om mdr til forbrug – Så I kommer vist til at sidde lidt hårdt, hvis jeres opsparing skal holde 6-12 mdr.

Anonym Anonym

Jeg tror heller ikke i har nok. Jeg var afsted i 2 mdr og brugte 45.000 (dog inkl flybilletter osv) Hvis i ikke vil arbejde skal I vist have sparet lidt mere sammen, eller evt. rejse i Asien noget af tiden hvor det er meget billigt.

Anonym Krarup

Vil tilslutte mig de andre, 30.000 kr er nok desværre langt fra nok!

Jeg brugte et sted mellem 50-60.000 på 2½ måned (+fly). Jeg sparede ikke ret mange steder, men skal man have det sjovt koster det hurtigt.

I skal nok forvente at det koster mindst 100 kr pr. nat på et hostel som bare har en nogenlunde standart. Derudover er priserne på mad og den slags næsten det samme som i DK, så i kan selv regne lidt på hvormeget i forventer og spise for om dagen.

I skal huske at i er ude og rejse, så i vil formentligt ikke bare sidde og kigge ud i luften hver dag, så i skal formentligt også regne med i kommer til og bruge mange penge på oplevelse, og sikkert også byture.

Anonym Jannie Rahbek

Hej.
    Jeg følger lige med i jeres tråd.
    Rejser selv til Australien, lige om lidt faktisk. Nemlig den 31 aug.
    Jeg har ikke sparet ret meget sammen. Men min plan er at skulle arbejde undervejs dernede. Er det så ikke nok at ha sparet ca 25-30.000 kr op?

Mvh Jannie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account