This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym minibuch

Hejsa!

Vi er to piger, der skal backpacke i tre måneder i hhv. Thailand og Australien og vi pårænker evt. at tage til Vietnam eller Malaysia også.

Vi har ikke planlagt så meget, men tænker vi gerne vil tage meget af det, som det kommer, så planlægningen er lidt løs, men giver mere frihed.

Vores tur i Australien er på ca. 7 uger, og vi havde bestilt en tur gennem Kilroy Travels de sidste 19 dage fra Brisbane gennem Cairns til Darwin, hvor vi skulle slutter ved Ayers Rock, men den tur er nu blevet aflyst. Turen kostede 12.000 kr pr. mand med husly og mad. Kilroy fortæller, at der ikke er andre i Australien der arrangerer rejser til dette område for de penge, som de gør og at det vil blive dyrer ( vi blev tilbudt en alternativ rejse nemlig ca samme rute) og jeg har kigget lidt på længerevarende rejser, og kan godt se de er dyre. Men istedet for, at snuppe Kilroys rejse, så tænker vi meget på bare at rejse med ozz experience, som vi har hørt mange er glade for? Er der nogle, der har erfaringer med det? Og skal man købe billetter hjemmefra? Hvad er prisen på dette?
    For mig, virker det bare som om, at Ozz giver mere frihed end Kilroys pakkerejse og det behøver vel ikke nødvendigvis være mere dyrt?

Takker for svar på forhånd:-)

Stine

Anonym Stine Buch

Hejsa!

Tak for svaret:-)
    Vi har kigget lidt på Peter Pans og andre selskaber nu og det dæmper lidt panikken at se, der er så mange selskaber der udbyder forskellige ture. Det vidste vi selvfølgelig godt, men som førstegangs backpacker rejsende er der lidt nervøsitet inde over, når tingene ændrer sig.
    Jeg er enig i, at en del af eventyret er at planlægge selv, og derfor bestiller vi heller ikke noget hjemmefra nu, men tager det lidt som det kommer, når vi er der.

Vi tager afsted til Thailand på torsdag også videre til Australien d. 16 Juli og vi glæder os helt vildt.

VH Stine

Anonym Anonym

Hej med jer…

Jeg synes turen lyder ret dyr og jeg tror helt sikkert i kan køber en tur dernede til samme pris, måske endda billigere. Jeg har selv været i australien 2 gange og har begge gange brugt http://www.peterpans.com til mange af de ture jeg skulle på. Der er mange af den slags turselskaber, så prøv at søg lidt på nettet. Min erfaring er at det er rart ikke at have for meget planlagt hjemme fra, men bestille turerne når man er der. Så er man ikke tvunget til at tage fra et sted som man virkelig godt kan lide fordi man er bundet af en tur et andet sted.

Jeg har ikke rejst med Oz experience… men mit indtryk er at det er den “nemme” løsning, hvor man ikke behøver at arrangere så meget selv. Synes det er en del af eventyret at arrangere så meget som muligt selv… Men folk er jo heldigvis forskellige og ønsker forskellige ting. Australien er et vidunderligt land, så uanset hvad i gør er jeg sikker på i får en super oplevelse

Anonym Maria

Når man først kommer derned er det et mekka af tilbud – På alle hostels er der linet op med diverse brochurer med muligheder, så der er masser af tilbud og det er meget overskueligt.

Jeg ville nok ikke bestille hjemmefra, men i stedet finde ud af hvad jeg ca. vil se og hvilken rute det skal foregå af. Når man så kommer derned kan man planlægge det nærmere, hvis man nu møder nogen der anbefaler noget bestemt eller at man gerne vil ud på en tur med dem.

Jeg tog en strækning med Ozz Experience for 3 år siden. Der var gode elementer, men alt i alt så tror jeg det er ligeså godt bare at bruge Greyhound/McCaffertys til transport på almindelige strækninger fra by til by.

Mvh Maria

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account