This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym BenjaminLaursen

PADI dykning
    Hej,
    Vi er 2 unge fyre der er nogle måneder i Sydamerika.
    En af stederne vi tager hen er Venezuela, hvor vi gerne vil tage et PADI diver license der, – så det ville være super rart, hvis der var nogle der har gjort noget i det i Venezuela, og som kunne anbefale noget, hvor I/du har haft en god oplevelse, – og måske endda selv taget et license.??

Benajmin

Anonym DanielJohansen

Det mest interessante marineliv i Venezuela er utvivlsomt omkring øgruppen Los Roques. Los Roques er hverken billig at komme til, opholde sig på eller dykke omkring. Til gengæld er der du omgivet af ufatteligt klart vand og små øer der ikke er meget andet end lidt sand og en palme.

Selvom Los Roques ligger forholdsvist tæt på fastlandet er det nødvendigt at flyve dertil. Rejseagenter i landet tager en stor overpris, mens du er tvunget til at betale den officielle vekselkurs hvis du køber over internettet. Den billigste løsning er at veksle dine USD på det sorte marked og forhåbentligt få blive venner med en venezolano som vil købe billetten for dig. Jeg forsøgte mig med det smuthul og sparede rigtig mange penge på den måde. Selve turen til Gran Roque, hvor næsten alle bor, er en oplevelse i sig selv. Der er oftest tale om 8-16 sæders propelmaskiner som lander bogstavelig talt præcis hvor stranden slutter, kun omkring 15 meter fra havet. I forhold til priser skal i regne med let at komme af med 100-200 kr/døgn for et sted at sove, såfremt i kan få 8-9 BsF per USD. Der er kun enkelte dykkercentre og de har alle godt for på procedure og sikkerhed. Jeg kan ikke sige noget om at få et open water kursus da jeg havde dykket i nogle år inden jeg rejste der.

Rigtig god tur!

Anonym Jacob

hvis i evt skal til Costa rica har de nogen af verdens smukkeste dive sites

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hola Amigos.
    Venuzuela er ikke lige det bedste sted i verden PT.
    jeg synes godt nok det var meget usikker der,ude på Isla maragrtia,var det fint,flotte strande og vild gang i den,men har höret meget af det er lukket ned,ved ikke om det kan passe,det var i 07 jeg var der og jeg rejset hele vejen igennem til manaus brasilien,Kan Anbefalde jer colombia tjek byen som hedder taganga,der kan i dykke,lars

Anonym Benjamin Laursen

Tak for alle svarene.
    Og vi har forhort os om Venezuela, og de fleste andre mener, at det kun er Caracas der er et proble.

Men DanielJohansen,- nu har vi ogsaa hort fra andre backpacker, at det ville vaere en god idéat veksle paa det sorte markede, men de har dog kun gjordt det i andre sydamrikanske lande.
    Saa jeg taenkte paa, om du ville fortaelle os hvor du gjorde det og hvordan du fandt det? Og om du bare spurgte de lokale for at finde et sted?
    Men hvis det kun er i Caraca, gor vi det nok ikk.

Vh Benjamin

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account