Dette emne indeholder 5 svar, har 0 stemmer og blev senest opdateret af Anonym Tim Rathcke 1 år, 9 måneder siden.

• Forfatter
    Anonym Århus82

Hejsa…

Har lige et par spørgsmål til hvad der skal i rygsækken inden man rejser til Cuba, og hvor sikkert det er dernede. (her på falderebet)

1) Der er mellem 20-30 grader døgnet rundt, så er der nogen grund til at tage en trøje eller en jakke med?

2) Regn… Er det nok med en lille paraply, eller en regnslag, eller ville jakken være go’ her?

2) Kondisko/gummisko, er det en go’ idé? Går ud fra man går i sandaler det meste af tiden, men sko måske ville være en fordel hvis man skulle på hesteryg eller ud og vandre længere.

3) Kan man lade sine tasker stå ved familierne?

4) Pengene/pas/visum, skal det være i tasken ved familien, eller i håndbagagen, måske fordelt blandt to ( pga. tyveri)

5) Kan man lade ting ligge ved stranden, eller skal man have en lille vandtæt pengekat med i vandet (penge, pas, visum)

6) Gaver… Kan det betale sig at tage tandpasta, sæbe, kuglepenne med til Cuba. Enten til at handle med, bytte med, eller bare som en gæstfrihed til de familie man bor ved. Bliver de glade for det, eller fornærmet?

7) Andet

Anonym line

Du kunne evt tage kopier af visum og pas og selvfølgelig holde dem adskilt for originalerne – så er du ikke helt på bar bund, hvis du render ind i lommetyve.

Anonym holsterboy

Jeg rejste rundt på cuba i en mdr. i maj. Og der var også en smule regn, men jeg havde en vandtæt anorak/hardshell jakke med. Den brugte jeg også om aftenen. Sjældnt koldt, men nogen gange sker det jo vejret har været lidt dårligt, og det er lidt køligt. Jeg havde både sku samt flops med. Hvis du vil på ude og gå ture/hike er det en rigtigt god at have skoene med…
    Jeg boede også ved fam. og der kunne man godt både lad pas og visum penge være der, men jeg havde VISA samt Mastercard som backup gemt i min backpack og VISA havde jeg altid med… Jeg efterlod tingene på stranden, men havde sjældnt for meget med der ned.. Og man kan købe alle mulige ting som tanpasta dernede, men det jeg oplevede som fede gaver til fam. var stærke lakridser samt havde en sort svin / Hot shots med som de syntes var sjovt…

Men prøv dig frem..

God rejse og held og lykke

Holsterboy out 😉

Anonym Pia09

Jeg er lige vendt hjem fra Cuba.. Glæd dig! Det er en oplevelse.. Cuba kan ikke sammenlignes med andre lande på nogen måde.

Cuba er det sikreste land i syd og mellemamerika – selvfølgelig er de ude efter dine penge, men de stjæler eller røver dig ikke! Men tag forbehold som altid!

Jeg vil helt sikkert tage kuglepenne, farvekridt til børnene, små spil, shampoo osv. med som små gaver. Levestandarden er ok inde i byerne osv., der vil jeg sige at de er mere griske efter pengene, men kommer man udenfor byerne og rigrig på landet vil de på ingen måde blive fornærmet. Vi gav små ting til børnene derude som gaver og det var en endnu større gave for os at se hvor glade de blev. De er super nysgerrige og rigtig venlige.

Rigtig god tur! Glem ikke Vinales og Cienfuergos!

Anonym Dennisbager

Hej Pia
    Hvordan var prisniveauet på Cuba? Er det muligt at leve der for omkring eller under 500kr daglig for en familie på 5? Vi tager måske til Cuba i et par uger og vil gerne bruge tiden på strandene og snorkle.

Vi er for tiden i Sydamerika, kender du noget til om priserne på Cuba kan sammenlignes med Ecuador, Peru og Bolivia?

Hvad med strandene, er det kridhvid sand og koraller at se på eller hvordan er de?

Anonym Tim Rathcke

500;- om dagen er nok lidt i underkanten.. I hvert fald i Havana.. Det er klart at julængre væk man kommer jo billigere bliver det…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account