This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Helle

Hej!
    Du kan sagtens købe det via hjemmesiden… Det gjorde vi sidste år da vi var afsted! Det tager et par uger før det dukker op, og du betaler med visa over nettet! Det er rigtigt dejligt med kortet, og man kan spare mange penge, især hvis I er i bil! Det du køber på nettet er et årskort, som gælder fra den første gang i kommer ind i en park!
    Håber i finder ud af det! Og rigtig godt tur! USA er rigtig fed at rejse rundt i.

Anonym mettesø

Hvad hed den hjemmeside i købte det på??
    For vi kan se, at det er ny type pas, så ville bare høre hvilken hjemmeside i brugte, og så booke derigennem.
    Vi takker:)

Anonym solskinsglad

Jeg var i USA i otober/november, og vi købte årkortet ved indgangen til den første nationalpark. Ingen problemer, så det kan altså også lade sig gøre på den måde.

Anonym Helle

Hej Mette!
    Det var på http://www.nps.gov vi købte vores kort, men kan se at de har lavet det om! De har nedlagt det kort vi købte sidste sommer, og lavet et nyere og lidt dyrere kort (måske den kan bruges til mere). Det ser ikke ud til at det kan købes via nettet. Så vil anbefale jer at købe det ved indgangen, men prøv lige at regne lidt på om det kan betale sig…. Synes den ser dyr ud.
    Men eller må I have en rigtig god tur! Hvis I vil se lidt billeder fra nationalparkerne, kan I kigge på vores hjemmeside for inspiration. Vi var i det vestlige USA. http://www.travellog.dk/helle_og_gert

Anonym mettesø

Hej Alle.
    Min kæreste og jeg skal 4 uger med rygsækken til USA her i sommer, og bla. vil vi gerne besøge nogle af de flotte nationalparker.
    Der har vi så hørt, at man kan købe et pas der dækker indgangen i alle parkerne. Men vi kan ikke købe det via hjemmesiden, da vi ikke er fra USA.
    Er der nogen der ved, hvordan man køber det inden man tager afsted, eller hvor man evt. kan købe det derovre????

Anonym Camilla Bacher Kiming

Der er ingen grund til at bøvle med det i forvejen. Du kan købe det ved indgangen uden problemer.

Hvilke parker vil I besøge?

Anonym Anonym

Vi vil gerne besøge Grand Canyon, Death Valley og Yosemite. Har hørt at Yosemite skulle være helt speciel. Derudover overvejer vi måske Kings Canyon, men gider heller ikke have for travlt…:)

Anonym solskinsglad

Vi kørte rundt i samme område, og mine favoritter var Zion og Arches. Vi kørte gennem Death Valley for at komme til Yosemite, og det var ikke noget særligt. Yosemite var derimod helt fantastisk (specielt at se træer efter så mange kløfter).

Anonym Camilla Bacher Kiming

Det er en rigtig god ide at lade være med at være al for ambitiøs. Beregn 2-3 dage som absolut minimum til hver park. Der er så mange som rejser rundt, skal se “det hele”, og ender med at bruge hovedparten af tiden i bilen. Man når at blive en del af “stedet”, når man har flere dage hvor teltet ikke skal flyttes eller rygsækken ikke pakkes igen!

Jeg har skrevet en del artikler om vandring i Grand Canyon, Bryce og Zion og de kan findes på

http://outsite.org (brug søgefunktionen)

nogle artikler er endnu ikke flyttet til den nyeste udgave, og de kan læses på det gamle site:

http://www.outsitetest.dk

Rigtig god tur!

Anonym Anonym

Vil klart anbefale Bryce Canyon – Meget flotte klippeformationer. Ikke helt så storslået som Grand Canyon, men faktisk flottere, synes jeg.

Anonym Anonym

Vil klart anbefale Bryce Canyon – Meget flotte klippeformationer. Ikke helt så storslået som Grand Canyon, men faktisk flottere, synes jeg.

Anonym Anonym

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account