This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sabrina92

Hejsa, vi er to – måske 3, som planlægger en tur til new zealand/australien til februar måned.. Vi fik af vide, at vi kunne få flybilletter til 10’000 kr, også skulle regne med 8000-9000 kr i lommepenge om måneden (vi skal være afsted 3-4 måneder, hvor det er fordelt 50/50). Tanken var den, at vi skulle benytte os af det såkaldte WWOOF, vores trangia sæt og vores telt. Men efter jeg har læst lidt herinde, virker det til at folk siger 15’000-20’000 i lommepenge om måneden, er det virkelig rigtigt, for så kan jeg godt nok ikke få råd til at komme afsted 😉

Vh Sabrina

Anonym sabrina92

Ups, vi skal rejse fra Cairns til Melbourne i Australien – hvis det har den store betydning 😀

Fighter_88

Jeg rejse 8 måneder i Australien og arbejdede ikke.. boede på hostels med 4 andre.. lavede selv mad og gik ikke i byen.. MEN jeg sparede ikke på oplevelserne.. var nok på 10 forskellige både og den ene af den var liveabord hvor jeg var afsted 4 dage.. prøvede skydive, bungyjump 14 dages guided tur ned til Ayers Rock.. der er ikke det jeg ikke har prøvet i Australien og jeg brugte i gennemsnit 10.000 om måneden uden flybillet. brugte greyhound som transport middel..

20.000 om måneden er fuldstændig sindsygt og har intet med backpacking at gøre..

Anonym Daizz

Da jeg i sin tid skrev 20.000 – 30.000 om måneden her på siden, så er det for et par….Dvs. min. 10.000 kr pr. person for alt, hvilket passer meget godt med hvad Figther_88 siger. Min kæreste og jeg rejste rundt i egen bil, og har prøvet alt det man skal. Dog var vi rundt på egen hånd, alle de steder vi kunne inkl. Ayers Rock.

Vi brugte omkring 20.000 kr. pr. måned for os begge. Vil dog stadig mene, at hvis I fester og drikker en meget alkohol, så skal budgettet noget længere op

Anonym Anonym

Her er jeg godt nok nødt til at erklære mig uenig med ovenstående indlæg. Jeg har selv lige været en måned i Australien – og jo, det var også vaske ægte backpacking, hvor der blev sparet stort på kost og logi, selv lavet mad osv, men ikke sparet på oplevelser – lommepengene for den måned løb op på knap 24.000. Dette inkluderede dog to inderrigsfly til en samlet værdi af 3.000 dkk, så hvis man udelader dem, så kigger vi stadig på omkring 20.000 for en måned. Jeg rejste også på Greyhound resten af tiden. Jeg sparede rigtig meget på det basale, brugte langt de fleste penge på alle de must-see turer som man finder langs østkysten, samt i Darwin og centrum af Australien. Så jeg må erklære mig meget uening med oventående, der siger at “20.000 om måneden intet har med backpacking at gøre” – det har det absolut, Australien er DYRT!!! Selvfølgelig kan det gøres billigere, hvis man virkelig er indstillet på det, og hvis man har to måneder til at nå de ting jeg gjorde på en måned, så er det klart at det ikke kommer til at koste helt så meget – men omvendt så er der jo også god chance for, at i vil nå mere, hvorfor det så vil koste mere. Hvis i taler med rejseselskaber som Kilroy eller Jysk rejsebureau, som jo altså lever af, at sende BACKPACKERE til bl.a. Australien, så vil de fortælle jer nøjagtig det samme som de fleste herinde skriver, nemlig at man skal budgettere 15.000-20.000 om måneden i Australien, for det er det, rigtig mange backpackere bruger. Det skal desuden tilføjes at jeg altså ikke drikker alkohol, så mine penge er ikke gået til fest og farver, men derimod til bungy jumping, faldskærmsudspring, Ayers Rock tour, Fraser Island, sejle på the Whitsundays, tour til Kakadu National Park osv. Men i behøver jo egentlig heller ikke gå rundt og gætte på, hvor meget i vil bruge. Bare få fat på en guidebog, f.eks. Lonely Planet og læs om de ture i vil på og de seværdigheder i vil se, de opgiver priserne på turerne, hvilket som regel er flere hundsrede dollars for ture på få dage, så med lidt hurtig hovedregning, vil i hurtigt kunne se, hvorfor det løber op for mange backpackere. Der hvor der er penge at spare, er hvis i sørger for, at gøre alting på egenhånd, de steder, hvor det er muligt. Det er vel det ovenstående har gjort, for ellers kan jeg simpelthen ikke se, hvordan deres budget har hængt sammen, men så kan det også godt lade sig gøre, hvis man er flere om det – jeg rejste jo alene, så jeg var generelt meget på ture sammen med andre backpackere. Men håber i finder ud af det, men overvej, om ikke i kan sætte jeres budget lidt op, elles kan det blive meget skrabet – man siger jo generelt at 5.000 – 10.000 om måneden er det budget, som de fleste rejser med i Asien, og der har de altså nogle helt andre priser end i Australien!

Held og lykke med planlægningen!

Anonym Daizz

Til ovenstående indlæg….

Min kæreste og jeg boede i Australien i 8 mdr, hvor vi arbejdede i 3. Vi brugte 20.000 kr tilsammen om måneden i gennemsnit. Selvfølgelig bruger man mere når man rejser, men nu skriver Sabrina92, at de skal WWOOF’e, så der bliver sparet en hel omk. der. På en måned kan jeg godt se, at det bliver dyrt, når man skal på alle de ture, du har været, og du har vist også haft travlt. Var selv på en del af de ture, som du nævner, men de var jo spredt over længere tid. Kender heller ikke selv så meget til Greyhounds priser, men er ret sikker på, at det er væsentligt billigere at bo på campingpladser end på hostel. Derudover er tommefingerreglen jo, at man sparer 50 % på person nr. 2’s leveomkostninger, når man rejser 2 sammen.

Jeg holder stadig på, at det kan lade sig gøre for 20.000 kr. om måneden for 2 personer, hvis man ellers tænker sig om. Eller rettere, jeg ved det kan lade sig gøre.

Anonym holsterboy

Fantastisk emne det med penge..
    Det er meget op til en selv, hvordan man lever dernede..
    Jeg rejste rundt med 2 andre tæt på 6 mdr og arbejde næsten 2 af dem..
    Og der brugte jeg kun 18000kr i lommepenge. (+ det jeg tjente selvf..)
    Vi købte vores egen bil, hvilket måske var den bedste løsning.. Mange overnatninger på-i den/omkring den i det frie..
    Der var plads til Byture – Dykkerture – bungee jump osv…

Alt i alt var jeg væk tæt på 8mdr og kom hjem og havde 36000kr og der havde New Zealand – Fiji og USA også blevet besøgt…

Så det er alt op til en…

Anonym Anonym

Sabrina92:
    Som du kan høre er det meget forskelligt hvad man bruger..
    hvis man skal nå alt det jeg lavede på 1 måned er det self klart det kommer til at koste det mere pr måned..
    MEN nu skal du ikke være bange for at ta afsted fordi der er nogle der bruger 20kilo. hvis du ikke kan spare mere sammen så ta afsted med de 10kilo om måneden i skal nok få en vildt god tur 🙂

Anonym Anonym

Hej.. Nu har jeg ikk selv været i Australien men har været i USA hvilket lige udmiddelbart ligger i samme prisklasse.. Og vi brugte ca 20.000 for to i en måned..
    Men hvis man er i tvivl o pengene slår til så find ud ag
    Hvad man vil og gerne vil opleve så prioter ud fra det i stedet for at sætte et bestemt beløb af i mdr..
    Hvis det var mig der var i dit sted ville jeg vente til jeg var sikker på jeg havde penge nok.. Det giver stress og træls og komme hjem med underskud.. Men bare min personlige holdning..:)

Anonym Kim

Til dem der skriver, at de har arbejdet i Australien:
    Hvor mange timer har I arbejdet om ugen, og hvor meget luft i budgettet har det givet jer? Hvor meget kan man regne med at tjene om måneden.

Er sammen med en kammerat ved at planlægge en tur til Australien, hvor vi har tænkt os at arbejde 3 ud af de 7 måneder vi er der.

Anonym Sabrina92

Tak for alle de mega Nice svar 🙂 tænkte på, om det egentlig ikk er muligt at tomle i Australien? Det kunne nemlig være fedt at prøve 🙂

Anonym Daizz

@Kim
    Afhænger meget af hvilken type job, man får. Arbejdede selv 37 timer om ugen. Min kæreste og jeg fik skrabet omkring 10.000 AUS$ på 3 mdr. tilsammen. Timelønnen ligger på mellem 15-22 AUS$ ved de typiske typer arbejde. Har dog mødt andre backpackere, der har fået job som IT-programmør, mekaniker og bartender (midt i Sydney). Her er lønnen selvfølgelig væsentlig højere.

@Sabrina92
    Jo tomle kan man sagtens. Så dog ikke så mange i Australien, men i New Zealand er der mange, der tomler. Ved dog også at der findes australske hjemmesider, hvor backpackere med biler kan indberette at de kører fra x til y på en vilkårlig dato, og så kan man kontakte vedkommende for at få et lift. Man deler selvfølgelig benzinudgifterne.

Anonym Sabrina92

Kan du huske en af de hjemmesider? 🙂 det lyder mega Nice!

Anonym Daizz

Hvis du googler “rideshare australia” kommer der en masse sider, som kan have jeres interesse. Måske kan http://www.jayride.com.au/ også have interesse. Det er biludlejningsfirmaer, som behøver deres biler i en anden by.

Anonym none

Du kan også ofte finde travelpartners på gumtree.com.au!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account